A Goodwood Festival of Speed elsősorban a villámgyors autók parádéja, de egyben verseny is - legalábbis mérik, hogy melyik autó megy végig a leggyorsabban az 1,86 kilométeres pályán. Az idén több F1-es versenygép is hajtott az elsőségért, de meglepő módon mégis egy öreg Toyota Celica volt a leggyorsabb, 48,07 másodperces idővel.
A parlament által elfogadott törvénymódosítás az első arra irányuló állami kezdeményezés, hogy a ma már szinte kötelező óra-visszatekerést megnehezítsék. Aki csalni akar, annak a jövőben jóval nehezebb dolga lesz.
Úgy néz ki, mostanra elkészült a Renault terve a hatalomátvételre az AvtoVAZ-nál. Az ügyletbe bevonnák a Nissant is, így a japánok is igénybe vehetnék a Lada gyártelepét.
Néhány napja még a Saab lehetséges csődjéről beszélt mindenki, most viszont új típusok kifejlesztését ígéri a vállalat vezetése. Vajon üres fogadkozásról van szó, vagy valóban találtak egy életképes üzleti modellt?
A Jaguar évtizedekig jól megvolt kombik nélkül, az elsőt a Ford Mondeo alapú X-Type alapjaira építették. A mindmáig egyetlen kis-Jaguar azonban karosszéria-változattól függetlenül csúnya bukásnak bizonyult, így nem derült ki, hogy a kombi Jaguar lehetne-e sikeres.
A svéd gyártó eddig nemigen erőltette a sportos vonalat: volt ugyan korábban néhány nagyon gyors R modell, de ezek sem teljesítményben, sem radikalizmusban nemigen versenyezhettek az M-es BMW-kkel, az RS Audikkal vagy az AMG Mercedesekkel. Most azonban új partnerrel próbálnak túltenni a konkurencián.
A TRW, egy névről alig ismert, de annál több ismert autógyártónak dolgozó beszállító ötletéről van szó, amellyel a sofőr dolgát igyekeznek megkönnyíteni. Rájöttek ugyanis, hogy a kormánykerék csak menet közben hasznos, egyébként jobbára csak útban van. Persze hogy van megoldás.
Egy darabig egyértelműek voltak a BMW típusjelzései: az első számjegy a sorozatot, a második kettő a motor méretét mutatta. Egy ideje azonban csalnak a motorral Münchenben: a két utolsó szám inkább afféle egyenérték-jelző. Az 528i eddig 3 literes, hathengeres szívómotorral készült, nem 2,8-assal, ahogy a jelzésből következne, amit rövidesen kétliteres négyhengeresre cserélnek.
A válságnak úgy tűnik a luxusautók piacán is vége. Legalábbis erre utal, hogy a Bentley friss jelentései szerint már elérték a válság előtti szintet, és optimistán tekintenek a következő hónapok elé is.
Globális eladásaik 20 százalékkal nőttek 2011 első félévévben, a 2010-es év azonos időszakához képest. Ez 2978 értékesített autót jelent az utóbbi hat hónapban, ami a legjobb első félévük 2008 óta. Szinte minden régió piacán folyamatos az emelkedés. Észak-Amerikában 907 Bentley kelt el január elseje és június vége között, míg Európában 494 autó értékesítettek ezalatt. Előbbi 23-, utóbbi 25 százalékos növekedést jelent.
Andrus Cipriani (állítólag) arról ismert, hogy lelkes amatőrként, egyedi koncepcióautókat tervez saját komputerén. Legújabb kreációjának a Ford Cobra Snakehead nevet adta, és igencsak sikerült felkeltenie vele az autós sajtó figyelmét.
Azt a mindenit, mennyire jól néz ki ez a koncepció. Andrust a Cobra nagy motor/kis kasztni filozófiája inspirálta, és ezt az irányvonalat sikerült egy gyönyörű vonalvezetéssel ötvözni. Igaz, motorról kár itt beszélni, de engedjünk a készítő akaratának, és higgyük el, hogy egy 5 literes V8-as van a gyönyörű motorháztető alatt.
Ősztől lesz kapható az új 3-as széria Exclusive, valamint M-Sport kiadása. A két változat kupéban, és kabrióban is elérhető lesz.
Az Exclusive 18 colos V-küllős felnikkel, valamint egyedülálló ásványszürke festéssel kerül a piacra. Belül a Dakota bőrkárpit és a hozzá választható színű (gyöngyszürke, fekete, vagy fehér) kontrasztos varrás teszi valóban exluzívvá.
A Toyota már jó ideje híresztelte az iQ elektromos változatának közeledtét, de most végre hivatalosan is bejelentették: 2012-ben, az Egyesült Államokban debütál a Scion.
Jövőre kezdi meg a Scion terjesztését a Toyota. A városi használatra tökéletes kisautó 18 hónapon belül kerül a kereskedésekhez Észak-Amerikában. Az árát egyelőre nem jelentették be, de a siker már előre kérdéses, hisz a nagy távolságokhoz szokott amerikaiaknál amúgy sem könnyű egy ilyen járművet értékesíteni.
Sok őrültséget láttunk már a Fiat 500-assal kapcsolatban. Házilag készített kabrióváltozat, aranydíszítés, faültetés az utastérben, de volt olyan is, aki a motort átköltöztette a csomagtartóba. Egyik idiótább és értelmetlenebb volt, mint a másik, de valahogy jobban tűrjük ezeket, mintha valaki a BMW-jét csicsázza agyon.
Az ex-Pininfarina dizájnerekből alakult Camal most egy újabb – az eddigiektől valamelyest érdekesebb – projekten dolgozik. Az 500 Marcia Corta névre keresztelt folyamatban a tervezők megpróbálnak ralis arcot varázsolni az 500-asra. Egyenlőre még csak rajzokat közöltek, de amennyiben a megvalósításra is sor kerül, megérdemelnek egy-két elismerő szót. A lámpasorral, a nyújtott hűtőráccsal és a szélesített lökhárítókkal sikerül sportos benyomást kelteni, de az új kipufogórendszer is nagyot dobhat majd a kis Fiaton.
Mindig is lesznek olyan tehetősebb autótulajdonosok, akik rögvest kiábrándulnák, bármi gondjuk adódik addig büszkén használt drága sportautójukkal.
Itt van ez a csodaszép Porsche 911-es, melynek gazdája nem volt hajlandó 20 000 dollárt kiadni szükséges javításokért, inkább úgy döntött megválik tőle. Nem pénzért akart túladni rajta, hanem sokkal nemesebb útját választotta a szakításnak: felajánlotta jótékony célokra. Szép gesztus lenne, ha ezzel segítene azokon, akiknek vele ellentétben nem, hogy Porschéra, de talán ételre sem telik. Sajnos ő nem a leginkább rászoruló szervezetet találta meg, s így került a 911-es a Comm2A nevű lövészklubhoz, mely a legális fegyvertartás mellett kampányol Massachusetts államban.
A Com2A lövészeinek nagyon tetszett az ötlet, és megtettek minden tőlük telhetőt az autó teljes megsemmisítéséért. Géppuskától a forgótáras pisztolyig sok minden előkerült az orgiában, az eredmény pedig egy ementáli sajtot megszégyenítően lyukas kasztni lett.
Maroknyi terepjárót köteles visszahívni a General Motors az Egyesült Államokban. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal apróbb biztonsággal kapcsolatos észrevételek miatt kérte 7 507 autó visszarendelését.
Megannyi mocskos, saras szakasz és keresztbecsúszkálás. Ez várhat a jövőben a Lotus egyik legutóbbi modelljére, az Exige-re; amennyiben hinni lehet a legfrissebb híreknek.
A Volkswagen a napokban tette egyértelművé szándékait a ralisporttal kapcsolatban, most pedig valamivel nagyobb meglepetést okozva, a Lotus közölte terveit a versenyzés irányába.
A britek S2000-es osztályt vették célba, így egyszerre lehetnének jelen a világbajnokságon, az interkontinentális bajnokságon, valamint a nemzeti bajnokságokban. Az Exige-re épülő raliautóval szeretnének beszállni, ehhez azonban még hosszú utat kell megjárniuk. Mindenekelőtt meg kell felelni a szigorú homológizációs szabályoknak, melynek alapfeltétele, hogy legalább 300 példányt eladjon a gyár az adott modellből.
A jogosítvány megszerzéséhez talán mind ugyanazt az utat járjuk végig. Mindannyiunknak túl kellett esnie egyszer a kötelező rutin, majd a városi vizsgákon, hogy aztán autósnak nevezhessük magunkat. Legtöbbünk Suzukin, Opelen, vagy Skodán tanult vezetni, de biztos voltak olyan kiváltságosak, akik gyakorlásként gurulhattak néha pár kört a háztömb körül a család féltett autójával is.
Jó ha az ember lassan jut el a rohadó Ladától az Audiig. Érdemes kiélvezni minden árkategória sajátosságát, hiszen egy nagy ugrás nem nyújt akkora élményt, mint sok kicsi. Ez az amiről nem akar tudomást venni egy apuka, aki egy 570 lóerős és körülbelül 40 millió forintot érő Ferrari 458 Italián oktatja vezetni tanuló fiacskáját.
Nem egy motorostól hallani olyan legendákat, miszerint bizony ők már jártak úgy, hogy az erdőben száguldozva, a bokrok közül kiszaladt eléjük egy-egy rágcsáló, ami nem ám megtorpant, vagy áldozatul esett volna, hanem valami elképzelhetetlen módon, kicentizve az első és a hátsó kerék közti néhány tíz centimétert találta meg az átjárót. Már ez is képtelennek hangzik, de mégis ki, vagy mi élhet túl egy találkozást egy padlógázon száguldó Lamborghinivel?
Átadták a világ leghosszabb tengeri hídját Kínában. A 36,48 kilométer hosszú és mintegy 35 méter széles hídon nyolc sávban haladhat a forgalom.
Kína nagyon komolyan veszi az infrastruktúra fejlesztését. Az ország iparának gyors fejlődése jó úthálózatot igényel, ezt pedig néhol csak extrém módon lehet megoldani. A távol-keleti országban hatalmasak a távolságok, ezért ahol csak lehet, a legrövidebb úton igyekeznek összekötni az egymástól távol fekvő városokat. Így történt ez a minap átadott, Csingtao városközpontját Huangtao szigetével összekötő híd esetében is, ahol 40 kilométerrel és 20 perccel sikerült megkurtítani a útidőt.
A Quattro Gmbh. vezére azt mondja, csak a frankfurti autószalonra döntik el, hogy belefognak-e a fejlesztésebe, de ahhoz, hogy a sportkocsi megfeleljen az elvárásoknak, különleges, drága anyagokat kell használni hozzá.
Mielőtt hivatalosan bemutatják, az új 911-es prototípusaival megautóztatták a legnagyobb nemzetközi szaklapok képviselőit, és elárulták, miben tér el az új 991-es a leköszönő 997-eshez képest. Alig maradt valami, amihez ne nyúltak volna hozzá.
Nincs elvihetetlen vagy feltörhetetlen autó, de mégsem mindegy, melyik mennyire nehezíti meg a tolvajok dolgát. Ezt tesztelte a brit WhatCar? című kiadvány: kipróbálták, mennyire egyszerű feladat feltörni, illetve elkötni az egyes autókat. A márkák közt a Volkswagen, az Audi és a Volvo lett az első három, de egyes kategóriákban a Citroen és a Toyota egyes modelljei is jól szerepeltek.
A Bugatti Grand Sport, bár brutális sportkocsinak látszik, valójában szimbólum. Arra szolgál, hogy jelezze: tulajdonosának nem számít a pénz, és megengedheti magának a legjobbat. A tizenhat hengeres sportgép azonban még mindig sorozatgyártmány, azaz a szomszédnak is lehet. A most bemutatott L'Or Blanc azonban még ezt a hibát is kiküszöböli: aki kicsengeti az árát, az megkapja az egyetlen példányt.
Nem maradt szinte semmi a régi orosz személyautó-gyártásból. A Moszkvics évekkel ezelőtt csődbe jutott, a Ladát épp most kebelezi be a Renault, hogy Loganokkal váltsa le a Szamarákat és 2105-ösöket, és a napokban bejelentették, hogy a GAZ sem gyárt több személyautót saját márkanév alatt.
Az Audit 2000 óta csupán két alkalommal verték el Le Mansban - abból egyszer lényegében önként adták a győzelmet a Bentleynek - és bár a Peugeot 2007 óta próbálja megszerezni a dominanciát a 24 órás versenyen, eddig nekik is csak egyszer jött össze a győzelem. Most azonban újabb nagy név készül ringbe szállni.