Bő másfél éve, hogy a VW és a Suzuki részvényeket vásárolt egymásból, és megállapodott, hogy közös fejlesztésekbe kezd. Látható eredménye azonban azóta sincsen a kooperációnak, és ahogy most állnak a dolgok, egyhamar nem is lesz.
Két belga állampolgár halt meg abban a balesetben, amelyben egy kamion és egy személyautó ütközött össze az M1-es autópálya 88-as kilométerszelvényében Bábolnánál szombaton, kora este.
Annak a maréknyi olvasónak szeretnénk feldobni a szombat estéjét, akiket nem vett el tőlünk a megdőlő melegrekord, az olvadó aszfalt és az égető UV-sugárzás.
A rövid, de annál zseniálisabb videóposztban egy LEGO-ból készült Porsche 911-et mutat be az építő. Az autót 3 500 darabból legózták össze (de jó, hogy végre konkretizálva is értelmet nyert a szó), és gyakorlatilag mindene működik, akárcsak az igazinak: lehajtja a tetejét, felemeli a motorháztetőt, behúzza a kéziféket, pörgeti a kormányt. Ráadásul vált is, de még hogy! A duplakuplungos mechanika mögött legalábbis boszorkányságot kéne sejteni, pedig nincs itt más, csak egy roppant alapos, kitartó és jófejű hobbista, akinek marha sok ideje volt.
Kellemes mozizást!
Az autógyárak különféle módszereket alkalmaznak, hogy minél nagyobb figyelmet vonzzon egy-egy modelljük. Van aki egyszerre zúdít a közönségre minden információt, de manapság egyre elterjedtebb a sztriptíz-módszer: kínzó lassúsággal jönnek egymás után az előzetesek, hátha ezzel jobban fel lehet izgatni a népeket.
Megjelent a Ford Fiesta újabb különleges kiadása: a típus 35-ik születésnapját a Sport Special Edition kölni bemutatásával ünnepelte a cég. A fekete méregzsákot kizárólag európai piacra szánták - Amerikában és Kínában amúgy is inkább a lépcsős hátú változatot keresik.
A Renault román leányvállalatának már így is meglehetősen bőséges a választéka, és úgy néz ki, még tovább bővítik. A Renaultnál egy igazán tágas egyterűt fejlesztenek épp a fapados márka számára.
Az Audi - illetve anyacége, a Volkswagen csoport - évtizedek óta ezzel a három betűvel jelöli turbódízel motoros autóit, így megpróbálták a TDI rövidítést saját védjegyként bejegyeztetni. Európában azonban falba ütköztek.
A Renault teljes stílusváltásra készül, és a Frendzy tanulmány egy újabb szonda, amellyel a közönség reakcióját vizsgálják. Ahogy a többi - a DeZir, az R-Space és a Captur - összhatásában ez is besorolható egy létező kategóriába, de a részletek kidolgozásánál a formatervezők láthatóan szabadon ereszthették a fantáziájukat.
Csodaszépnek csodaszép az Aston Martin legtöbb modellje, de a formájuk bő másfél évtizede, a DB7-es megjelenése óta mégiscsak közel azonos stílusjegyekből építkezik. Így nem csoda, ha lelkesen fogadták, hogy valami egészen más fazonú sportkocsi érkezhet a brit gyártótól.
Az 1-es M változatából nem készül túl sok, pedig az érdeklődés hatalmas az M3-asnál könnyedebb sportmodell iránt, és a BMW sportos arculatának is jót tenne egy ilyen modell, amely a kínálat állandó része. Ez volna az M2-es, amelyről az M részleg vezetője is említést tett a közelmúltban.
Két év múlva már nem úszhatják meg a szabálysértési bírságot a külföldi rendszámú gépjárművek. Az Európai Parlament tegnap fogadta el azt a határozatót, mely szerint akár 2013-tól, de legkésőbb 2014-től minden Európai Uniós tagország rendőrei lekérhetik az EU-n belül máshol regisztrált gépjárművek és tulajdonosaik adatait, ha azok szabálysértést követnek el.
Évtizedek óta rágják a szánkba, hogy a Mercedes a kényelmes, a BMW a sportos, az M-es BMW meg verhetetlen. Pedig az AMG sem ma kezdte a szakmát, és ma már talán ők gyártják a jobb M-es autókat – a legújabb C63 AMG Black Seriesről készült kémfotók csak erősítik a feltételezést.
Az ünnepélyes alapkőletétellel ma hivatalosan is megkezdődött az építkezés, amelynek köszönhetően a győri Audi gyártelep jelentős autógyártási kapacitással bővül. Az eseményen a kormány részéről Orbán Viktor miniszterelnök, Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter, az Audi részéről Rupert Stadler, a vállalat elnöke, Frank Dreves, termelésért felelős igazgató és a Thomas Faustman, az Audi Hungária Motor Kft. ügyvezető elnöke, valamint Győr polgármestere, Borkai Zsolt vett részt.
Összesen bő négyszázmillió forintért továbbra is a legmodernebb technikával oltanak el minket, ha kigyulladnánk Ferihegyen.
Az EU 27 tagállamában átlagosan 43 százalékkal csökkent a halálos közúti balesetek száma 2001 és 2010 között az Európai Közúti Biztonsági Tanács (ETSC) napokban nyilvánosságra hozott jelentése szerint. Magyarország közútjain az említett időszakban 40 százalékkal kevesebben haltak meg, mint tíz évvel.
A Project Kahn Range Rovereket pimpel, meglehetősen szélsőséges stílusban, és most is ezt tették: a Sport változathoz készítettek egy optikai tuningkészletet, amelytől az autó ugyan elég vásári lesz, viszont a hasznot, amit hoz, a japán szökőár károsultjai kapják.
Az Abt az elsők között készült el a második Beetle generáció tuning-programjával. Nem csak sportosabb stílust kínálnak, de teljesítménynövelést is, méghozzá minden változathoz.
A Cayman nem csak méretben, de a frissítési sorban is a 911-es mögé szorult: a második generáció jövőre érkezik. Így a prototípusok már futják a gyors köröket a Nürburgringen, ahol a fotók is készültek.
Az alap az 1,2 literes benzines Corsa volt, ezt alakították át úgy, hogy LPG-vel - tehát a nálunk is elterjedt autógázzal - is működjön
A Zagato eddig családi vállalkozásként működött, és kis mérete ellenére legalább olyan hírnévre tett szert, mint a Pininfarina, a Bertone vagy az Italdesign. Az önálló formatervező stúdiók azonban egyre kevésbé élnek meg világszerte, valószínűleg ezért is döntöttek az eddigi tulajdonosok az eladás mellett.
Amióta 1986-ban nyugdíjazták a Datsun márkát, hogy a japán cég autóit egységesen Nissan néven kezdjék árusítani világszerte, időről időre felbukkan a pletyka a régi márkajelzés felélesztéséről. Biztos, hogy léteztek is ilyen tervek - 2002-ben maga Carlos Ghosn, a Renault-Nissan cégbirodalom nagyfőnöke is elismerte - de eddig nem jutottak el a megvalósításig.
Ma már minden bokorban pimpelt 500-as terem: a gyáriak is csináltak komoly sportváltozatot, de készült már 260 lóerős miniszörny, sőt, hátsókerék-hajtású változat is. De úgy tűnik, még mindig nem fogytak el a lehetőségek.
A Goodwood Festival of Speed elsősorban a villámgyors autók parádéja, de egyben verseny is - legalábbis mérik, hogy melyik autó megy végig a leggyorsabban az 1,86 kilométeres pályán. Az idén több F1-es versenygép is hajtott az elsőségért, de meglepő módon mégis egy öreg Toyota Celica volt a leggyorsabb, 48,07 másodperces idővel.
A parlament által elfogadott törvénymódosítás az első arra irányuló állami kezdeményezés, hogy a ma már szinte kötelező óra-visszatekerést megnehezítsék. Aki csalni akar, annak a jövőben jóval nehezebb dolga lesz.
Úgy néz ki, mostanra elkészült a Renault terve a hatalomátvételre az AvtoVAZ-nál. Az ügyletbe bevonnák a Nissant is, így a japánok is igénybe vehetnék a Lada gyártelepét.