Nem egyszer merült fel a szerkesztőségben, sport-e a drift, de azzal senki nem vitatkozott, hogy jobb zárt pályán művelni, mint közúton. Atlantában viszont már a zárt pályás mókázást is betiltanák.
Egybecsengő német és angol lapértesülések szerint a Toyota GT-86/Subaru BRZ páros nem marad magányos autóipari vadhajtás. A hátsókerekes kupét hamarosan kabrió követi, de ugyanerre a platformra készülhet egy nagyobb kupé, sőt egy négyajtós limuzin is.
„A Hyundai i30 egy családi autó, és mint olyan, gyerekek és felnőttek nyúzzák nap mint nap, ezért gondoltuk, tovább megyünk, és odaadjuk majmoknak.” Így indokolja Felicity Wood, a márka angliai termékmenedzsere a sajátos tesztet. Nem folytatnánk a párhuzam indukálta gondolatmenetet, hiszen szemmel láthatóan a vírusmarketing egy sajátos megnyilvánulásáról van szó.
Kik tudnák jobban, mint a német autobildesek, hogy mit kavarnak bőszen a Porsche boszorkánykonyhájában? Bár forrásokat nem említenek az újságírók, hihetőnek tűnnek a csepegtetett információk, melyek szerint Zuffenhausen nekimenne az 5-ös BMW-nek és az E-osztálynak.
Az olasz sport- és versenyautók hagyományos színe a vörös – ahogy a franciáké a kék, a németeké a fehér, a briteké a zöld, a belgáké a sárga – épp ezért ez a leggyakoribb szín, amelyet Ferrarin látni. Jellemző még a fekete, fehér és sárga is, de kékből leginkább észrevétlen világos metál-árnyalatot használ a gyártó. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egy mélyebb árnyalat ne állna jól a 458 Italiának.
A Lotus patinás márkanév, amely akár egy jó pert is megér némelyeknek, de a brit sportkocsigyár évtizedek óta nem hozott egy fillér hasznot sem, inkább csak vitte a pénzt. Épp ezért okozott bizonytalanságot, amikor a maláj Proton autógyár, a Lotus anyacége új tulajdonoshoz került: sokan úgy gondolták, a veszteséges angol céget jól csengő neve ellenére is továbbadnák.
A bajusz-forma légbeömlő nem újdonság, de ennyire még sehol nem éreztük dominánsnak, mint a Hofele nevű tuningcég új Cayenne átiratán. A Cayster GT 670 nevű csomaggal egész jól átalakítható az autó külseje, miközben az alapmodell árához képest filléres tétel.
Az Opel rég nem működött nyereséggel, hiába hajtottak végre az elmúlt évtizedben több nagyszabású költségcsökkentési tervet. A probléma továbbra is a kapacitás-felesleg: egyszerűen nem tudnak elegendő autót eladni, hogy lekössék az összes üzemet.
Egy vadiúj modell bevezetése nagyon drága volna még a BMW-nek is, különösen egy olyan réteg-szegmensben, mint a sportkocsiké. Inkább a Z4-esből próbálnak olyan gépet faragni, amely nagyobb élményt nyújt a vezetőjének.
A német humor szókapcsolatról sokan gondolják, hogy semmi létjogosultsága, de ez rossz általánosítás. Van egy csapat, amely korábban is sok vidámságot okozott a Porsche-külsejű, lábhajtós Ferdinand GT3 RS bemutatófilmjével, és most rátettek még egy lapáttal.
Idén feltámadni látszik a Toyota sportautó részlege. A legendás AE86-os utódjának bemutatása után a márka ismét egy nagy nevet hozna vissza az életbe.
Az Opelnek nincs komoly közelmúltja a kisautó-gyártásban. Amióta a Corsa túlnőtt az eredeti kategóriája határain, a Suzukitól vették át előbb a WagonR+ terveit, majd Esztergomban gyárttatták bérmunkában a Splash-sel megegyező Agilát– ezeknek az autóknak a fejlesztéséhez azonban nem volt sok köze a cégnek, sőt, a jelenlegi Corsát is a Fiattal közösen hozták össze. Az új kisautó viszont azt mutatja, hogy komolyan veszik a visszatérést.
A cég 2011 januárjában mutatta be az uj koncepcióautóját a Detroit Motor Shown, akkor még Paceman néven. A kikerült kémfotók azt igazolják, hogy a Mininél már gyártás közelbe került a hetedik modell.
A Suzuki Splash a Swift és az Alto között egy kicsit háttérbe szorult ugyan, de a Suzuki most megpróbálja ismét az előtérbe tolni. A modellciklus közepén esedékes frissítést persze nem vitték túlzásba, de a kiskocsi azért kapott egy új hűtőmaszkot, amely a Kizashiéra emlékeztet.
Romano Artioli egykor azzal szerzett magának hírnevet, hogy feltámasztotta a Bugatti márkát, és a Lotus számára kitalálta az Elise sportkocsit. Ez még az 1990-es évek derekán volt, azóta azonban nemigen hallottunk az olasz üzletemberről, de úgy tűnik, teljesen mégsem tudott elszakadni az autógyártástól. Most saját márkanevén mutatott be egy olyan autót, amelyet a Zagato fejlesztett a számára, és amely teljesen új alapokra helyezheti a városi közlekedést.
A Fiat Linea már nem mai gyerek, hatodik éve koptatja a törökországi gyártósorokat, így elérkezettnek látták az időt az olaszok, hogy átrajzolják egy kicsit. A négyajtós szedán új lökhárítókat és orr-, illetve farkialakítást, átrajzolt műszerfalat kapott.
Januárban kerültek nyilvánosságra az első fotók a kínai JAC Motors új terepjárójáról, a 4R3-asról. A képeken látott autó tagadhatatlanul az F-150-es klónja, amiért számos bírálatot kaptak a kínaiak az elmúlt hónapokban, a Ford véleményét eddig azonban nem halhattuk az ügyről.
Akinek a Mercedes legkisebb modelljéről egy lagymatag, magas építésű, kényelmes, de egyáltalán nem erős, középpolgári autó jut eszébe, máris elfelejtheti, amit eddig az A-osztályról gondolt.
Az utóbbi években drasztikusan csökkent a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás díja, ezért a biztosítók igyekeznek kiszűrni a visszaéléseket, amit csak a balesetek szigorúbb vizsgálatával érhetnek el.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint a biztosítók különösen azokban az esetekben vizsgálódnak fokozottan, amikor a gépkocsin több, egymástól független elem is sérül, a baleset és a bejelentés időpontja között hosszabb idő telik el, illetve, ha nem egyértelmű a baleset minden körülménye.
A villanyautók körül hatalmas a felhajtás, de néhány apróságról eddig megfeledkeztek a gyártók. Így lehet, hogy bár vannak villanykutak, még Magyarországon is akad néhány, a gyorstöltők egyelőre nem szabványosak. Néhány autógyártó most jelentette be, hogy elkészültek egy új csatlakozó-szabvánnyal, de úgy néz ki, legalább háromféle hasonló szabvány létezik, ha nem több.
A jövő Sebastian Loebjei tehetik meg az első lépéseket a 208 R2-essel, amely az egyik legnépesebb rali-kategóriában ijesztgetheti az ellenfeleket.
A BMW számára komoly gondot okoz, hogy honnan szerezze be olcsón a fronthajtású autókba való motorokat, hisz a Mini eladásai önmagukban nem fedeznék a fejlesztés költségeit sem. Eddig a Peugeot jelentette a megoldást, de lehet, hogy partnert váltanak a bajorok.
Rég várjuk már, hogy az ötajtós Mercedes CLS-ből szériagyártmány legyen, és úgy néz ki, nem is hiába. Időről időre felbukkan egy-egy álcázott tesztpéldány, ezúttal Karlsruhe közelében kapta lencsevégre olvasónk.
Annak idején lényegében titokban, a japán cégvezetés tudta nélkül kezdték el összeházasítani a GT-R sportkocsi hajtását a Juke szabadidő-autó furcsa karosszériáját. Eredetileg reklámfogásnak szánták a dolgot, de annyira nagy volt az érdeklődés és a fizetési hajlandóság, hogy eldöntötték, összeraknak még néhány darabot.
A kínai Zotye márka eddig a Fiattól vásárolt licenc-modelljeiről volt ismert, de most bemutattak egy egészen kicsi autót, amelynél talán csak az indiai Tata Nano kapható olcsóbban.