Folyamatosan rukkolnak elő az autógyárak mindenféle elektromos kütyüvel, amivel beállhatnak az alternatív energiát használó járművek sorába. A Honda azonban elindult egy egészen más úton, és megalkotta saját, meglehetősen futurisztikus járgányát.
Az Espace mintha kiesett volna a fejlődés szokásos üteméből. Már kilenc éve kapható szinte változatlan formában, és egyelőre nincs hír róla, hogy érkezne az utódja. Pedig amikor bemutatták, még a legnépszerűbb egyterűek közé tartozott Európában.
A Sea Lion egy újabb próbálkozás a lehetetlen elérésére: olyan autót próbáltak összehozni, amely vízen ugyanolyan magabiztosan mozog, mint szárazföldön, és az átmenet a két állapot között másodpercek alatt végbemehet.
A Lola egyike volt annak a néhány cégnek, amelyek évtizedek óta meghatározzák a világ gyorsasági autósportját. Szinte nincs is olyan pályaverseny-kategória, ahol a Lola autói ne fordultak volna meg, de a dicső múltból nehéz megélni, és manapság versenyautóból is egyre kevesebb akad.
A Wörthersee tuning-fesztiválra mindig ütős meglepetésekkel készül a Volkswagen és az Audi, de ezúttal a Skoda is igyekezett kitenni magáért. Olyan autót kellett mutatni, amely a péppé tuningolt Golfok közt sem veszik el, ami rali-stílusban átépített városi kisautóra igaz lehet.
Manapság már egyáltalán nem ritka, hogy a műszerfal kijelzői részben vagy egészben egy kisebb fajta monitoron jelennek meg, de a megoldásban rejlő lehetőségeket még messze nem használták ki a gyártók. A BMW egy lépéssel közelebb merészkedett ahhoz a jövőképhez, ahol mindenki testre szabhatja a saját műszereit.
Egyelőre egy működő prototípusról közölt fényképeket a Porsche, amelyben a különleges, három motoros hajtásrendszert próbálják összehangolni. A feladat nem egyszerű, de ha minden a tervek szerint működik majd, nem csak a leggyorsabbak közé tartozik majd a Porsche legdrágább autója, de a legtakarékosabbak közé is.
A GM európai részlege tegnap tette közzé újabb önmegmentési tervét, amelynek a célja a nyereséges működés lenne. Akad ugyan néhány homályos részlet, de a lényeg a hatékonyabb működés és a modellpaletta bővítése lenne.
Súlyos balesetet okozott egy ritka Ferrari 599 GTO. Az ütközés Szingapúr belvárosában történt szombat éjszaka, és három ember halálához vezetett, köztük a Ferrari pilótájáéhoz.
A General Motors jól meglepte a világot tavasszal két mini-hobbiterepjáróval. Nem tudni, hogy a Buick Encore és az Opel Mokka valódi igények kielégítésére született-e, de sokat nem agyalhattak a formatervükön. Lényegében egyformák, és nem bővelkednek izgalmas részletekben, ahogy tökéletes arányaik sincsenek. Semleges tucat-termékeknek tűnnek, ami nem feltétlenül jó egy olyan szegmensben, ahol sokszor az aranyos külső a legfontosabb.
Gyár és dolgozók vannak, termék és bevétel nincs – így nem csoda, ha rövid úton újra a csőd szélére került a patinás nevű üzem, amely egyszer már elenyészett. Most leginkább az a kérdés, hogy más is lát-e fantáziát a márkában, vagy itt véget is ér a De Tomaso szomorú végű sztorija.
Tanulmányautóként láthattuk az év elején a legkisebb BMW M változatát, akkor még konkrét műszaki adatok nélkül. A modell mostanra megérett a sorozatgyártásra, így most az adatok hiányát is pótolhatják.
Az Opel eddig jórészt a 90-es évekből származó motorkonstrukcióit tökéletesítgette, de úgy néz ki, ezek a konstrukciók mára elérték lehetőségeik határait. Így új motorcsaládot terveztek a GM német leányvállalatánál, amely az 1,6 literes négyhengeressel mutatkozik be a nagyközönség előtt.
Volt idő, amikor a BMW kombikban szinte kevesebb hely volt, mint négyajtós megfelelőikben, legalábbis látszatra. Ennek azonban vége: itt is győzött a verseny, egy használhatatlan kombi ma már luxus lenne, hisz az Audi A4-es és a Mercedes C osztály is jó nagy csomagtartót kínál.
Magyarországon az elektromos autók száma várhatóan az átlagos európai mennyiséget is nehezen közelítheti meg az évtized végére a PwC felmérése szerint, amely azzal számol, hogy a globális 20 százalékkal szemben, 2020-ra nálunk 0,7-1,2 százalék lesz e járművek részaránya. Ez 3,8 milliós járműpark mellett mintegy 45 ezer villanyautót jelent.
Már egy ideje ismert, hogy a John Cooper Works egy erősebb változatán dolgoznak a Mininél. A GP nevű kiadás – mely közvetlen azelőtt jött ki, hogy az első generációs Minit felváltotta volna az újabb – már hatéves, így éppen ideje, hogy megújuljon.
Öt éven belül ötvenezer gépkocsit fognak gyártani a kínai Great Wall bulgáriai autógyárában, amely az első kínai autó-összeszerelő üzem az Európai Unióban.
Drasztikusan csökken a kapacitások kihasználtsága az Opel gyáraiban. Állítólag van olyan üzemük, ahol a gyártó berendezések 40 százaléka hever parlagon.
Nem tartott sokáig, hogy a Toyota visszaszerezze a világ legnagyobb autógyártója címet. Ehhez a 2011-es év legjobbját, a General Motorst kellett beelőznie.
A BMW 1-es sorozat és az Audi A3 közvetlen kihívóját dobná piacra az Infiniti. A márka képviselői közös nyilatkozatot jelentettek meg az osztrák Magna Steyr autógyárral, mely szerint megállapodtak egy új modell gyártásáról. Az alsó-középkategóriás modell 2014-ben érkezhet, egy jól ismert koncepcióra emlékeztető külsővel.
A vártnál is népszerűbb az oroszok új sportautója. Még éppen csak elkezdődött a Marussia B2 gyártása, máris lefoglalták az előre tervezett darabszámot.
Hónapok óta ígérik, de most az utakra kerül Vettel Infiniti FX-e. Hiába a világbajnoki munka és az alacsonyan limitált darabszám, kevesen mernének ekkora árat kérni egy SUV-ért.
Nem egyszer merült fel a szerkesztőségben, sport-e a drift, de azzal senki nem vitatkozott, hogy jobb zárt pályán művelni, mint közúton. Atlantában viszont már a zárt pályás mókázást is betiltanák.
Egybecsengő német és angol lapértesülések szerint a Toyota GT-86/Subaru BRZ páros nem marad magányos autóipari vadhajtás. A hátsókerekes kupét hamarosan kabrió követi, de ugyanerre a platformra készülhet egy nagyobb kupé, sőt egy négyajtós limuzin is.
„A Hyundai i30 egy családi autó, és mint olyan, gyerekek és felnőttek nyúzzák nap mint nap, ezért gondoltuk, tovább megyünk, és odaadjuk majmoknak.” Így indokolja Felicity Wood, a márka angliai termékmenedzsere a sajátos tesztet. Nem folytatnánk a párhuzam indukálta gondolatmenetet, hiszen szemmel láthatóan a vírusmarketing egy sajátos megnyilvánulásáról van szó.