A közös fejlesztések mindenkinek hasznot hozhatnak: a két autógyártónak épp úgy, mint a vásárlóközönségnek. A kitűzött cél persze még messze van, de a munka már elkezdődött.
A Renault évek óta segíti az AvtoVAZ korszerűsítésében, de eddig csak a gyár részvényeinek negyedét kapták meg a befektetésekért és új modellekért cserébe. Mostanra azonban kidolgozták a legjobb módját annak, hogy hogyan tegyék rá a kezüket a legnagyobb orosz autógyárra.
A Novitec híres arról, hogy a legjobb olasz autókat szabja át a germán tuning-iskola szerint – a középmotoros Ferrarival sem végeztek félmunkát.
Nehezen érthető, a Kia miért erőlteti a luxusautó-bizniszt, ha ennyire nem találja a saját stílusát. Emlékezetes, hogy az Opirus a korabeli Mercedesek fazonját utánozta, a nemrég bemutatott K9 pedig le sem tagadhatná, hogy a tervezői egészségtelenül sok BMW-t nézegettek munka közben.
A Maserati márka fonák helyzetben van a Fiat csoporton belül. Az utóbbi években mindössze két típust forgalmazott, pedig a tervekben évi 50 ezer autó eladása szerepel. Ehhez azonban bővíteni kell a kínálatot, mind felfelé, mind lefelé.
Egy újabb mérföldkőről érkezett hír az Opel rüsselsheimi üzeméből. Kevesebb, mint négy évvel az Insignia 2008. októberi bevezetése után, elkészült a modell félmilliomodik példánya, egy 192 lóerős, duplaturbós Sport Tourer, melyet februárban mutatott be az Opel.
Kifizetődni látszik a tervezésbe és építésbe fektetett 15 ezer munkaóra: egy kínai gyűjtő vinné a Bertone stúdió új koncepcióautóját, a Nuccio-t. Az érdeklődő a Pekingi Autószalonon figyelt fel a kiállított tanulmányra.
2,74 millió dollárért (580 millió forint) kelt el az egyetlen Lamborghini Aventador J. A nyitott versenyautók hangulatát idéző, vérbeli sportgép egy meg nem nevezett gyűjtőhöz került.
Rekordprofitra tett szert a magyarországi gyártóbázissal is rendelkező Hankook Tire az első negyedévben, elsősorban a külföldi eladások növekedésének köszönhetően.
A 2010 eleje óta vásárolt autók tulajdonosainak a vásárlás napjától számítva egy évre szól a kötelező gépjármű felelősségbiztosításuk (kgfb), de felmérések szerint, egyharmaduk még mindig azt hiszi, hogy biztosításuk az év utolsó napján jár le.
Május elején megszülethet a megállapodás az algériai kormány és a Renault között egy új gyár építéséről az észak-afrikai országban. A tárgyalásról szóló híreket a vállalt vezetője, Carlos Ghosn is megerősítette, így Marokkó után, újabb területre törhet be a francia konszern.
Többször körbejárta már az internetet a lassan homokdűnévé váló Ferrari Enzo, amely egy dubaji rendőrségi telepen vár a sorsára. Úgy volt, hogy a héten végre elárverezik, de nem lehet: az Interpol tartja rajta a kezét.
A Pekingi Autószalonon már bemutatták a Forma 1-ben használt energiatárolóhoz hasonló, a gyorsításban közreműködő HY-KERS rendszert, amely a Ferrari következő csúcsmodelljében debütál majd. Ezért nem meglepő, hogy a minap a Bosch németországi fejlesztőközpontjának közelében felbukkant egy érdekes kísérleti autó, melyet az Autocar fotósai örökítettek meg.
Több helyen forgalomkorlátozás lép ma életbe Budapest belvárosában egy rendezvény miatt, a lezárások a BKV több járatát is érintik.
A Jász-Plasztik Autócentrum fóti telephelyéről lopott el egy használt autót a képen látható férfi április 27-én fél tíz körül. A nyomravezetőnek nagy összegű jutalmat ígér a kereskedés.
Bő tizenhárom éve nem fordult elő, hogy ennyit keresett volna a legkisebb detroitit autógyártó: a Chrysler 2012 első negyedében 473 millió dollárt kaszált, a tavalyi nyereség bő háromszorosát. Pedig az első Chrysler-Fiat modell bevezetését épp csak megkezdték.
Rövidesen megkezdődik a DTM 2012-es szezonja, ahol az idén már mind a három német luxusautó-gyártó elindítja saját csapatát. Ennek megfelelően a biztonsági autót is felváltva adja a három gyártó. A Mercedes egy speciálisan felkészített C 63 AMG Coupé Black Editiont rendszeresít erre a célra, amelyet a rutinos versenyző, Jürgen Kastenholz irányít majd.
Bár a rendőrség részéről a napokban több alkalommal hangsúlyozták, hogy türelmi időt adtak az autósoknak a mentőláda-hiány enyhülése idejére, olvasóink szerint néhány környékbeli településen most is felszerelés-ellenőrzéssel múlatja az időt a hatóság. Felhívtuk az Országos Rendőr-főkapitányságot, hogy kiderítsük, mi lehet az ellentmondásosnak tűnő helyzet magyarázata.
Eddig valahogy nem igazán volt erőteljes konkurenciája a Porsche legendás farmotorosának. Az M3-as BMW túl polgárinak tűnik mellette, az Aston Martin, a Ferrari és a Lamborghini legolcsóbb modelljei viszont túl drágák voltak a 911-eshez képest. Most azonban egyszerre több gyártó is rávetette magát az eddig észre sem vett lehetőségre. A Jaguar az F-type révén tervezi megszorítani a németeket, és most úgy tűnik, a Mercedes is beáll a sorba.
Tanulmányautókat nem szokás eladni, különösen nem a premier után közvetlenül. A nagy autógyárak általában évtizedekig aszalják az ilyen járműveket valami elfeledett raktárban, vagy egyszerűen zúzdába küldik a drágán előállított négykerekű szobrokat. Akad azonban ellenpélda, ha ritkán is, mint most a Nuccio tanulmánnyal, amelyből az egyetlen működőképes példányt Pekingben állította ki a Bertone stúdió.
A kínai autógyártók eddig nemigen készítettek komolyan vehető sportkupékat, és erre jó okuk volt. Nem csak a rendelkezésükre álló technológia kevés, hogy igazán jó gépet építhessenek, de az érdeklődés is csekély. A népi Kínában ugyan van már felső tízezer, de egy kétajtós kupé még mindig túl nagy dekadenciának számít ahhoz, hogy a gazdagok körében népszerűvé váljon.
Majdnem pontosan egy éve bukkant fel a Geely Englon almárkájának SC7 RV modellje, amelyet akkor a londoni taxi utánérzésének könyveltünk el. Az idei Pekingi Autószalonra felújították a típust, és a fotók láttán mintha káprázna a szemünk.
Érthető, hogy az Audinál nem érezték szükségét egy komolyabb fazonírozásnak, hiszen a Q5-öst a hírek szerint szépen viszik. De ha már eljött a fészlift ideje a modellváltási ciklus felénél, csak igazítottak egy keveset az orrán, és beletuszkolták a legújabb motorokat is.
Keleti szomszédunknál is elkezdődött a kétségbeesett hadjárat a külföldi rendszámokkal közlekedő honpolgárok ellen. Kísértetiesen hasonlít a helyzet a magyarra, csak míg nálunk a szlovák rendszám lett a sláger, a románok bolgár turistának álcázzák magukat az ottani regadó elkerülése érdekében.
Ahogy ígérték, a pekingi Auto China kiállításon megmutatták a Mercedes és a Byd Auto első közös járművét. A közösen alapított Denza márka első kreációjának nem adtak külön nevet: Denza Concept felirattal állították ki.