Az elmúlt időszakban nagy felzúdulást keltett mind az autóipar, mind az Európai Unió köreiben, hogy Németország hat másik európai országgal – köztünk hazánkkal – karöltve kivételt követelt a belső égésű motoros autók forgalmazásának 2035-ös betiltása alól. Céljuk, hogy az autók egy speciális, többnyire karbonsemleges, e-fuel üzemanyaggal működő csoportja 2035 után is árusítható legyen Európában.
A francia autógyártó is érzi, hogy fel kell venniük a versenyt a Tesla már-már mondhatni sorozatos árcsökkentésével.
Az Alvis márkát kevesen ismerik az angolszáz univerzumon kívül, ám aki igen, tudja, milyen komoly luxusautókról van szó. Az 1919-ben alapított gyár 1967-ben ment csődbe, ám most újra üzemel, és régi modelleket gyárt újra, már az emissziós normákat is figyelembe véve. Sőt, az Alvis Car Company arra is talált időt, hogy restaurálja elveszettnek hitt versenyautóját, mely idén 96 éves, és igen különleges is egyben.
Minden eddiginél erősebb és gyorsabb változatot kap a BMW i7. A gyártó mai bejelentetése szerint az új verzió az M70 xDrive nevet viseli, és 650 lóerő mellett 1100 Nm nyomatékkal próbálja felgyűrni maga alatt az aszfaltot.
Egy 19 éves salgótarjáni férfi nehezen értelmezhető módon kidöntötte egy önkiszolgáló autómosó betonkerítését, miután nem sikerült megállnia a porszívó mellett. Később kiderült, hogy a büntetett előéletű fiatal drog hatása alatt vezetett, jogosítványa sosem volt, már korábban eltiltották a vezetéstől, ráadásul a rendőrök kábítószer előállításhoz használt, úgynevezett prekurzor anyagokat is találtak nála.
Szerdától ismét csökken az üzemanyagok átlagára, így már csak pár forint választ majd el minket a 600 forintos benzintől.
Újabb kiábrándító adatok jöttek arról, hogy mennyire veszélyes egy SUV.
1. Hangvezérlés
Majdnem minden új autóban van, de még sose használtad, mi az? Hát a hangvezérlés. Elsősorban ugye azért nem, mert magyarul szinte sehol sem elérhető, de valójában, ha angolul beszélnénk vele, akkor sem lenne jobb a helyzet. Arra, hogy véletlenül benyomjuk a gombját és ránk kiabáljon az automata, természetesen tökéletes.
A Volkswagen csütörtökön az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma halasztását kérte az Európai Uniótól. A legnagyobb német autógyártó több, mint egy évvel csúsztatná el az új előírások megjelenését, így azok bár 2024-ban hatályba lépnének, az összes új autóba csak 2027 őszétől lesz kötelező beszerelni őket.
A Force Motors India legnagyobb furgongyártója, és igen jó viszont ápol a Daimlerrel is. Nem csoda hát, hogy a korábbi hosszított Trax terepjáró utódja, az új tízszemélyes Citiline hasonlóan praktikus mestermű egy 91 lóerős dízelmotorral. Ilyet biztos nem gyárt a Mercedes.
Bár a mozivásznon már számtalanszor láttuk ahogy GPS nyomkövetőt lőnek valamilyen járműre, a technológia a való világban eddig nem volt elterjedt. Ebben hozhat változást a New York-i rendőrség új szerzeménye, mely pontosan úgy néz ki, és úgy is működik, mint a filmekben.
A valaha készült egyik legmenőbb repülőgép kétségtelenül az SR-71 Blackbird. A Lockheed különleges és titkos projektjeivel foglalkozó Skunk Works-nél készült SR-71 szinte a létező összes aspektusában király: például olyan irgalmatlan gyors volt – bőven Mach 3 fölött tudott stabilan hasítani –, hogy simán lehagyta még a rá kilőtt rakétákat is, miközben pofátlanul jól is nézett ki.
A tavasz és a kedvező időjárás beköszöntével megkezdődtek az utakon a szintrehozási munkálatok. Ennek keretében a hazánk autópályáinak nagy részét karbantartó MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) a mai napon bejelentette: április 16-án vasárnap az M7-es autópályán négy, az M3-ason pedig egy helyszínen építenek ki tereléseket, hétfőn pedig a felújítási munkákat is elkezdik mind az öt szakaszon.
A Lancia bemutatta a Pura HPE fantázianevű koncepcióautóját. Bár a HPE régen a High Performance Estate (nagy teljesítményű kombi) megnevezést rövidítette az új Lanciák esetében ez High Performance Electricre (nagy teljesítményű elektromos) módosul.
Vasárnap, a holokauszt áldozatainak emléknapján rendezik az Élet menetét Budapesten. Az emlékező séta idén a VIII. kerületi Koltói Anna térről indul és a VII. kerületi Bethlen Gábor térre érkezik.
A projekt célja egyébként hivatalosan az volt, hogy kihozzák a maximumot, amit az aktuális X5-ből ki lehet. Itt érdemes megjegyezni, hogy az első X5-ről, vagyis az E53-ról van szó, amit 1999-ben mutattak be, a rettenetesen túltolt változata se sokkal később, 2000-ben érkezett.
Timothy Luskin egy olyan csávó, aki abból él, hogy hegeszt. Ezzel sokan vannak így, de nem mindenki pörget ehhez egy remek Youtube-csatornát is, ahol néha elborultabb, néha pedig kimondottan csodás munkákat mutat be. Hála az égnek Tim nem lazázza el, és kiváló kontenttel látja el a nézőket.
Nehéz eldönteni, hogy az Audis vagy az Octaviás a nagyobb tahó. Elmúltak már a régi szép idők, amikor egy márkához lehetett kötni a legtöbb szabálytalankodást.
Hosszú betegség után, 57 évesen hunyt el Szabó Attila motorversenyző, az Autó-Motor egykori újságírója.
Tovább folytatja a konkurens gyártók módszeres kivéreztetését a Tesla. Az amerikai villanyautó óriás már eddig is olyan mértékben csökkentette árait, hogy azzal az autóipar más szereplői már csak nehezen tudják tartani a versenyt.
Súlyos baleset történt a napokban Felsőörspuszta térségében: egy Passat landolt az árokban. A Volkswagen 29 éves gárdonyi sofőrje a 1105-es úton haladt Szomor fele, amikor egy nagyobb sor előzését kezdte meg.
Életét vesztette a Hyundai WRC csapatának pilótája, Craig Breen. A 33 éves ír a Horvát Ralira készülve, tesztelés közben szenvedett balesetet: autója lesodródott az útról, majd egy oszlopnak csapódott, amit a versenyző nem élt túl. Navigátora, James Fulton sokkos állapotban, de sérülések nélkül szállt ki a járműből.
Ahogy fokozatosan közeledünk a belső égésű motoros autók forgalmazásának 2035-ös betiltásához, úgy csökken utánuk a kereslet, mely Nagy-Britanniában különösen a dízelekre igaz. A BMW után most a Vauxhall is bejelentette, hogy csökkenti elérhető dízelmotorral szerelt modelljeinek számát a szigetországban.
Költségeik növekedése és a koronavírus-járvány után visszatérő utasok arra késztetik az amerikai légitársaságokat, hogy zsúfoltabbá tegyék repülőgépeiket. A gondok az európai légi ipartól sem idegenek.