Egy nagyon érdekes, C3-as Corvette-nek látszó tárgy bukkant fel egy aukciós oldalon: a klasszikussá érő Chevrolet egy kicsinyített változata. A mini Corvette alapja egy gokart, amire egy üvegszálas kaszni került. Az autót a Hagstrom Sales Limited of Lilburn készítette még a 80-as években, majd szinte egész eddigi életét elrakva töltötte.
Mi is beszámoltunk a Belső-Erzsébetvárosban 2023. január 2-án bevezetett forgalomkorlátozásról . Elsősorban három nagy forgalmú utca, a Dohány, a Dob és a Wesselényi átmenő forgalmára vonatkozik a korlátozás, a helyi lakosok továbbra is áthajthatnak a lezárt szakaszokon.
Sok a változás a Volkswagen berkein belül. 2022 júliusában új vezérigazgató került a vállalat élére Thomas Schäfer személyében, most pedig a vezető dizájner, Jozef Kabaň kap új feladatkört. Utódja a Bentley dizájnere, Andreas Mindt lesz, aki február 1-től tölti be a pozíciót.
A Comanche egy fura pickup volt a 80-as években: a Cherokee alapjaira készítette a Jeep és mindössze 7 évig gyártottak. Sok minden eszünkbe juthat egy Jeep pickupról, de az viszonylag ritkán, hogy milyen hibátlan pályaautó válna belőle. Volt azonban olyan, akinek ez eszébe jutott valamikor a 80-as évek végén, ugyanis létezett a Comanche-ból kimondottan pályára épített változat, amivel az SCCA RaceTruck Challenge nevű versenysorozaton indultak.
Februárban indul a csodálatos Retromobile Párizsban, és a DS Automobile négy koncepcióval is képviselteti magát úgy, hogy közben egyszer sem említi a Citroën nevét. Legalábbis a sajtóközleményből kimaradt, hiába a DS és az SM a porond közepén. Sebaj. A lényeg úgyis az, amit kihalásztak a Conservatoire csarnokaiból.
Koji Sato, a Lexus és a Gazoo Racing jelenlegi első embere foglalja el a Toyota Motor Corporation legfelsőbb igazgatói bőrfotelét, miután tegnap bejelentették, hogy távozik Akio Toyoda a vállalat éléről. Sato első számú feladata az lesz, hogy felgyorsítsa a Toyota elektromos autóinak fejlesztését.
Természetesen elektromos, összkerékhajtású és rendes koncepcióhoz méltóan tele van hatalmas üvegfelületekkel. Ez az Audi Activesphere, ami egyszerre egy luxussal telepakolt városi crossover és egy 22-colos kerekeken gördülő off-road pickup, bicikliszállításra optimalizálva.
Somogy után Jászberénybe vitték a szolgálati drónt a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Rendőr-főkapitányság egyenruhásai. Ahogy korábban Siófok környékén, úgy ezúttal is azokat vadászták, akik nem tettek eleget az „Állj! Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla utasításainak.
Hétvégén tesztelnek néhány újdonságot a következő generációs NASCAR versenyautókhoz, köztük egy minden eddiginél halkabb kipufogódobot. Na nem kell aggódni, a verseny így is marha gyors és hangos marad, ráadásul csak a Los Angeles-i és chicagói oválpályákon használnák őket, amik nagyon közel vannak a nagyvárosok lakott területeihez.
Amit feldobsz, leesik, a Lada Niva gyártása pedig akkor sem áll, ha épp kiesnek a nyugati beszállítók. 1977-óta megoldják máshogy is, így 2023-ban is frissül az immár Legendnek hívott terepjáró. A hazai piac láthatóan másra sem vágyik, mint egy dobozos vagy platós Nivára.
Sokkal mókásabb egy simán erős, de könnyű autót vezetni, mint egy nagyot, nehezet, de nagyon erőset. Ez volt az alapgondolat, ami elvezette Ferdinand Porschét az első szériagyártású 356-os megalkotásáig, aminek mai szemmel az egyik legnagyobb poénja, hogy tulajdonképpen egy erősen módosított Volkswagen Bogár volt. Akárhogy is, végül ez volt a Porsche első sorozatgyártott autója, ami idén 75 éves.
A pénzügyi év végével Akio Toyoda lemond a Toyota Motor Corporation operatív vezetéséről. Helyét Koji Sato, a Lexus és a Gazoo Racing jelenlegi első embere foglalja el. Döntését azzal indokolta, hogy ő olyan régivágású autós ember, aki nem alkalmas maradéktalanul arra, hogy átvezesse a vállalatot egy olyan új korszakba, ahol az már mobilitási szolgáltatóként fog működni.
Egyszerre nevetséges és aggasztó autóipari trend, hogy a gyártók egyre gyakrabban zárják modelljeik valamilyen beépített funkcióját mikrotranzakciók mögé. A Mercedes például drága éves előfizetésért cserébe oldja ki egyes autók maximális teljesítményét, de a BMW még rajtuk is túltesz. Hiába van autóikban gyárilag ülésfűtés, ezt csak körülbelül 6 500 forintos havidíjért lehet bekapcsolni.
Tegnap beszámoltunk róla, hogy egybehangzó iparági pletykák szerint a Volkswagen menesztheti jelenlegi vezető tervezőjét, Jozef Kabant. Ennek oka, hogy az autógyártó új vezérigazgatója, Thomas Schäfer finoman szólva elégedetlen volt Kaban legutóbbi munkáival, főleg, ami az ID.Life elektromos tanulmányt illeti. Már akkor arról szóltak a hírek, hogy a Bentley-nél alkotó Andreas Mindt veheti át a Volkswagen kegyvesztett fődizájnerének helyét, ezt pedig nemrég hivatalosan is megerősítette a gyártó.
A kisebb akkumulátor 69, a nagyobb 82 kWh kapacitású. A hátsókerekes lehet 272 vagy 299 lóerős, egységesen 490 Nm nyomatékkal. A kétmotoros Polestar 2 ezzel szemben 421 vagy 476 lóerős, 720 Nm nyomatékkal. Egy jól sikerült frissítés valahogy így néz ki.
A budapesti taxisok a benzinárstop december 6-ai eltörlése óta a tarifák emelését szorgalmazzák a budapesti vezetéstől. Az erről folyó egyeztetések még az adott hónapban elkezdődtek, melynek eredményeképp körülbelül két hete meg is jelent egy tervezet, mely 19 százalékos áremelést helyezett kilátásba. A Fővárosi Közgyűlés azóta tovább tárgyalta az ügyet, ma pedig végre a döntés is megszületett: valóban drágulnak a tarifák, de csak jóval kisebb mértékben.
Mindenki tudja, hogy a 911 Dakarnak igazából 911 Safari néven kellett volna piacra kerülnie. A Porsche is tisztában van ezzel a sokakat érintő problémával, ám mivel a Safari autóipari jogai Indiában landoltak, a Volkswagen márkája hoppon maradt.
Ahogy azt korábban megírtuk, Európában reneszánszukat élik a trolibuszvonal-építések és járműbeszerzések. Olyan nagy lett a kereslet az elmúlt években a trolik iránt, hogy egy-egy megrendelőnek hosszú éveket kell várnia, mire hozzájut az új járműveihez.
A BMW megmutatta az M3 új, még sportosabb változatát. A CS csak limitált darabszámban készül, és nem csak erősebb, de könnyebb is lett.
Elméletileg tíz készült ezekből a W126-as V8-as cirkálókból a nyolcvanas években, még mielőtt 1986-ban csődöt jelentett volna a gyártó BB. A Magic Top minden, amit egy eltűnő C-oszlop nyújtani tud, természetesen fehér festéssel, mint az a jól ismert növényi eredetű helyi érzéstelenítő pszichoaktív por.
Elvakította a napfény. Ezzel védekezett az a 25 éves nő, aki egy szép októberi napon úgy szakította át egy vasúti átjáró sorompóját, mint lendületben lévő futó a célszalagot. Lényegében csak a szerencsének köszönhető, hogy erről most ilyen könnyed stílusban lehet írni. Az viszont, hogy egy sofőrt úgy elvakít a nap, hogy sem a sorompót, sem a vasúti átjáró pirosan villogó fényjelzését, sem az érkező vonatot nem veszi észre, majd változatlan sebességgel berongyol az átjáróba, aggodalomra ad okot.
A Car and Driver egyik olvasója Kia Telluride tulajdonosként nemrég egy kérdőívet kapott a koreai gyártótól, melyben a 2024-re ígért, három üléssoros EV9 villany-SUV kapcsán szerepeltek kérdések és információk. Ezekből lényegében kiderültek az autó tervezett specifikációi és adatai.
Az apró, könnyű és élvezetes brit sportkocsiknak régre visszanyúló hagyományaik vannak, és szerencsére még a háromtonnás SUV-k korában is készülnek ilyenek. Például Robin Wells szerelemprojektre, a Wells Vertige, melyet a 2021-es Goodwood Festival of Speeden mutattak be először.
A Havila Kystruten, egy norvég hajózási cég úgy döntött, hogy a hajóikra nem mehetnek fel se hibridek, se elektromos autók. Az ok pedig az, hogy szerintük ezek tűzveszélyességi szempontból túl nagy kockázatot jelentenek. Ezt egy külsős cég, a Proactima AS vizsgálatai alapján mondják, akik elemezték a témát és egyértelműen túl magasnak ítélték a kockázatot.