Érdekes, bár logikus kiváltságot kaptak Ausztriában a nulla helyi emissziós autók: ezekkel szmogriadók idején is lehet 130 km/h-val autópályázni a nagyvárosokhoz közel, miközben minden más, helyben szennyező autónak ilyenkor 100 km/h a limit. A helyi villany- és hidrogénautókkal ez már évek óta így volt, de a napokban Európai Bizottság döntése miatt kiterjedt ez valamennyi uniós ország ilyen autójára is.
A BMW-nél a CS – a Competition Sport, azaz versenysport – jelzés régóta a sportos csúcsváltozatokat takarja, bár az M5-ös esetében nyilván nem versenytechnikát takar, csupán az utcai Competition kivitel tovább hegyezett változatát, amelyet minden eddiginél magasabb áron kínálhatnak.
Viszonylag magabiztosan állíthatjuk, hogy erősebb utcai forró ötajtóst találni nagyon nehéz. Az A osztály gyári csúcsmodellje eleve 400 lóerő feletti teljesítményt kínál két literből, ezt húzta még tovább a Brabus.
Ahogy a PSA haszonjárműveknél már megszokhattuk, ugyanazt a típust kínálják többféle néven és jelvénnyel, azaz a műszaki tartalom sem tér el egymástól.
Moray Callum nyugdíjba megy a Ford formatervezési alelnöki székéből, de már meg is van az utódja, aki nem kisebb név az autótervezők között.
Édesanyja ölében ülve kormányzott egy tíz év körüli kissrác egy autót még vasárnap este a Ferihegyi repülőtérre vezető négysávos gyorsforgalmi úton - számolt be róla az RTL Klub Híradó.
Az új elnök egyik első rendeletében az állami autóbeszerzések szabályait változtatta meg: az új irányelv az, hogy csak null-emissziós autókra költhetnek, és csak amerikai gyártásúakra.
Ian Warhurst nagy tervekkel vette át a Bloodhound projektet közel két évvel ezelőtt, de úgy néz ki, ő sem tudja eljuttatni a lökhajtásos járművet az abszolút sebességi világrekord megdöntéséig, mivel a várt szponzorok nem jelentkeztek, a projekt fenntartására szánt pénz pedig mostanra felemésztődött.
A Hurtan nevű spanyol vállalkozás Grand Albaycin nevű autója érdekes módon keveri az 1930-as évek formavilágát a korszerű műszaki megoldásokkal. Az alapja a Mazda MX-5 – a műszaki tartalmon szerencsére nem jutott eszükbe változtatni – a formaterv viszont csak néhány jó szögből tűnik igazán jól eltaláltnak.
Az elmúlt évtizedeket meghatározó összes nagy szériás Lotus modell gyártása leáll 2021-ben. Ahogy a korábbi pletykák alapján már sejtettük, Elise, az Exige és az Evora helyére először egyetlen típus érkezik, de ezt – ahogy a márka közleménye fogalmaz – a termékek új generációja követi majd.
Paul Walker a való életben is legalább annyira autó-orientált személy volt, mint azt a Halálos iramban filmekben megannyiszor láthattuk. Ezt többek között szépszámú ritkaságból álló autógyűjteménye is mutatja, aminek darabjait halála óta folyamatosan elárverezik, nem meglepő módon igencsak borsos áron. A most kalapács alá kerülő BMW M1 ugyan már rég nem a gyűjtemény része, de egykoron Walker tulajdona volt.
Izlandon ugyan vannak épített utak is, de a turisták, akik oda látogatnak, jellemzően nem ezekre kíváncsiak. A gleccserturizmus viszont jövedelmező vállalkozás, már ha valakinek van hozzá megfelelő járműve.
Egyelőre annyi biztos, hogy a Ford ismét védelmet kért a Thunderbird névre, amelyet két alkalommal már használt.
Múlt hét szombaton, dél körül borult fel egy Mustang GT Nyíregyházán, a Hunyadi utcában - írja a szon.hu. A balesetről a mögötte közlekedő autós fedélzeti kamerája felvételt is készített.
Csúnya baleset...
Közzétette: Szabolcs Online – 2021. január 24., vasárnap
Három évvel ezelőtti felbukkanásakor Vietnám első önálló autómárkája, a Vinfast inkább tűnt fura tréfának, mint komoly kezdeményezésnek: akkor két alaposan átrajzolt BMW mellett az Opel Karl átjelvényezett változatát kezdték kínálni. Most azonban valami mást mutattak: három, látszólag önálló fejlesztésű elektromos terepjáró-féleség prototípusát, amelyekből 2022-re ígérnek szériamodellt.
A Reuters cikke szerint a német márka ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint a riválisai: a pandémiás helyzet miatt visszaesett a kereslet, de ha a vakcinák révén február közepe tájékára normalizálódik a helyzet, még sikerülhet nyereséges első negyedévet zárni, és a mostani 8%-ról a vírushelyzet előtti 10%-ra növelni a várható működési profitot. A célok eléréséhez az is kell, hogy a Brexit körüli viták rendeződjenek, valamint az, hogy a BMW 50%-ról 75%-ra tudja növelni a részesedését a kínai vegyesvállalatában.
Várhatóan a Skodát is eléri hamarosan a kényszeres emblémacsere, amin a fél autóipar túlesett az elmúlt hónapokban. A hírrel kapcsolatban a cochespias.net honlapon elkezdett terjedni egy változat, amiről nem tudni, mennyire kell komolyan venni, de még az sem kizárt, hogy belső infók alapján rajzolták.
Az autóiparnak jó hír, a bolygónak kevésbé, hogy a járvány meghozta az emberek kedvét az autózáshoz. Mármint azokét, akiknek eddig nem volt sajátja, köztük nagy arányban fiatalokét.
Egy belsős informátorra hivatkozva azt írja az ANE, hogy pár éven belül a brit sportkocsigyártó is teljesen átáll az elektromos hajtásra, ám még idén nyáron bemutatnak egy új modellt, amit a benzinmotoros korszak lezárásának szánnak.
Elég súlyos fiaskóról van szó, bár olyan szempontból szerencsésnek nevezhető a helyzet, hogy egyelőre az egész világon nagyjából 1400 új S osztály fut.
A DeLorean csúnya bukás volt, azt pedig, hogy a márka halála után a DMC-12-esből legenda lett, azt máig kivételes űrhajó-formatervének köszönheti, ami az Italdesign-alapító, Giorgio Giugiaro munkája volt. Nem csoda, hogy most is az olasz formatervező stúdió készít valamit az alkalomra, alighanem a DeLorean márka jelenlegi tulajdonosának megbízásából.
Az elektromos autók elterjedésének egyik gátja a viszonylag lassú tölthetőség: ezért építenek a jelenlegi modellekbe nagyobb távolság megtételére alkalmas, drága és nehéz akkumulátorokat. Így nem utazás közben kell akár órákat várakozni a töltésre. Ehhez képest ígér radikális változást Storedot nevű vállalkozás, amely nagy cégek – egyebek közt a BP olajtársaság – támogatásával fejlesztett ki igen gyorsan tölthető akkumulátor-rendszert.
A büntetési tételek kiírása megint elmaradt, így a legutóbbinál érdektelenebb kiadással érkezett meg a legújabb pofátlantanítós videó. A rendőrség közúti valóságshow-ja, aminek ez a 25. epizódja. Messze nem ez a legerősebb válogatás, de ha még nem unod más szabálytalankodását nézni a hazai utakon, két percet megér.
A bő hétszáz lóerős Ram 1500 TRX feljebb tekerte a potenciométert az amerikai pickup-tuningolóknál is, legalábbis erre utal a Hennessey Performance két újdonsága.
A Volkswagen eddig is elképesztő összeget ölt az elektromos autók fejlesztésébe, a legújabb húzásuk azonban teljesen váratlan: egy olyan autóról közöltek előzetest, amely teljesen új műszaki alapokon, teljesen új gyártási filozófiával készülne, fejlett önvezetési képességekkel.