Egyelőre csődvédelmet kért magára a holland autómárka – illetve mindaz, ami megmaradt belőle – miután úgy néz ki, az a néhány tízmillió eurós befektetés, amit orosz befektetőktől vártak, nem érkezett meg.
Úgy tűnik, a Mercedes néhány újságírónak megmutatta a készülő EQA-t, ennek kapcsán néhány fotó is nyilvánosságra került az alig álcázott prototípusról.
A Nissan Z Proto első képeit tavaly ősszel láthattuk – akkor vált egyértelművé, hogy a Z sorozat folytatását tervezi a Nissan. Ám, ahogy a név is jelzi, ez csupán egy előzetes tanulmány volt, hogy az ötletekből mennyi megy át a gyakorlatba, azt nem tudhattuk biztosan. Mostanáig.
Minden létező kategóriában felbukkantak már az elektromos járművek, a furgonok piaca sem kivétel. Itt is egyre sűrűbb a mezőny, a Ford, a General Motors, a PSA, a Renault és a Mercedes is kínál ilyesmit, nem is beszélve a Rivian és az Amazon borzalmas hangú járművéről. Ezen a piacon próbálná meg megvetni a lábát a Cenntro nevű vállalkozás, egy furán régimódi járművel, amely ugyanakkor egész jó paraméterekkel rendelkezik.
Két sejtelmesen semmitmondó képpel indul az új Honda HR-V bevezető kampánya, ami épp egy hónapig tart: február 18-án leleplezik a típust – így legkésőbb akkor kiderül, hogy abban mit tud az e:HEV fantázianevű hibrid hajtásrendszer.
Carlos Tavares, aki a PSA vezérigazgatójából a Stellantis első embere lett épp a napokban, még 2016-ban jelentette be a Peugeot amerikai visszatérésére vonatkozó terveket. Ám most azt hallani, ezekből végül nem lesz semmi.
A múlt hét előtti pénteken jelentette be a Newport Beach-i Lamborghini-kereskedés, hogy innentől kezdve kriptovalutával is lehet fizetni autóikért.
A 914-es érdekes epizód a Porsche történetében: a VW megrendelésére készített középmotoros modell soha nem lett olyan legenda, mint a 911-es. Ennek ellenére megvannak a maga rajongói, és úgy tűnik, most valaki még a koncepció modernizálásával is megpróbálkozik.
Január 20-ától tíz napra leáll a munka a Mercedes kecskeméti gyárában, miután ezt az üzemet is elérte az autóiparon végigsöprő alkatrészhiány. Mindezt egy egyhónapos karbantartás után, aminek éppen csak a végére értek Kecskeméten.
Az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata alakult meg a hétvégén.
Már kétszer is megemlékeztünk az ACS-ről, de a Singer tett róla, hogy legyen harmadik alkalom. Kiadtak egy saras-mocskos csapatós videót, hogy tényleg elhiggye végre mindenki: a Singer ACS egy teljes értékű murvajáró, félúton egy raliautó és egy terepjáró között.
Európában már nemigen lehet labdába rúgni hibrid autókon kívül mással. Ennek megfelelően a következő Nissan Qashqai hajtásválasztéka is ilyenekből áll majd, ám ezek között is igen nagy különbség lesz.
Egyelőre egy szándéknyilatkozatot írt alá a Renault és a Lotus vezetése a későbbi közös munkáról, a lehetséges együttműködési területeket még nem is térképezték fel teljesen. Ám úgy néz ki, az Alpine a Lotus villanysportkocsis tapasztalatait szeretné hasznosítani.
Lassan követhetetlen, hogy hány kisebb-nagyobb autómárka másolja a Tesla Model S receptjét, és most itt egy újabb jelentkező, Kínából. Az Alibaba és a tekintélyes méretű állami autógyártó, a Shanghai Automotive (SAIC) közösen alapította az új márkát, aminek két ferde vonal, és két pötty is van a jelvényében.
Annyira bevett lett fedélzeti kamerás videókat töltögetni a hazai utakról, hogy már csak a büntetőfékezős idiótákra szokás felkapni a fejeket, pedig létezik még ahhoz mérhető közlekedési alpáriság elég. Hogy az autó maga egy Budapesten viszonylag ritka Lamborghini Huracan, az nyilván hozzáad az alábbi felvétel hírértékéhez, de ha ez egy megkopott Astra lett volna, akkor is bátran ajánlanánk mindenkinek, aki megnézne egy nagypályás bunkóságot az Erzsébet körútról.
Ha a Le Mans Hypercar szabályzattól valaki azt várta, hogy autószerűbb gépek küzdenek majd a hosszú távú sportkocsiversenyeken, annak a Toyota mindenképp csalódást fog okozni. Az új autójuk ránézésre, hangulatra biztosan nem különbözik azoktól, amelyekkel eddig versenyeztek.
Még csak január közepe van, de a terepralisport máris túl van a legfontosabb évi eseményén, a Dakar-ralin. Péntek délelőtt célba ért az autós mezőny Szaúd-Arábiában, az idei győztes pedig Monsieur Dakar, azaz Stéphane Peterhansel lett, akinek ez volt a tizennegyedik sikere a versenyen.
Hét év után tűnik el a kínálatból a HR-V, amely már nem teljesítette az Euro 6 norma új mérési módszereket tartalmazó, január 1-étől élő változatát. Az utód várhatóan a jövő év elején érkezik, hibrid hajtással.
Az Avtovaz vezetője, Yves Caracatzanis 2024-re ígérte az új Nivát, amelyről részleteket egyelőre nem közöltek, egy rajzot azonban igen, így látszik, hogy itt is az ősmodell jellegzetességeivel igyekeznek felruházni egy korszerűbb modellt.
A Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) csütörtökön közzétett adatai szerint 6,9 százalékkal kevesebb benzin és 8,3 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott 2020-ban, mint egy évvel korábban, az üzemanyag-fogyasztás így átlagosan 7,8 százalékkal csökkent tavaly az előző évhez képest.
A Renaulution stratégia bejelentése kapcsán több újdonságot is mutatott a Renault. A Dacia Bigster mellett a Renault 5 Prototype nevet viselő sárga-fekete tanulmányautó a másik nagy újdonság, amely a Peugeot-tól nemrég elcsábított új vezető tervező, Gilles Vidal munkája.
A Renaulution stratégia az olcsó márkákat sem hagyja érintetlenül a Renault-n belül, és nagyon úgy tűnik, hogy nem csak a költségeket próbálják megfogni a Daciánál és a Ladánál.
Azóta hallani a Renaulution-ról, hogy Luca De Meo átvette a Renault vezérigazgatói posztját. A Renault és a revolution, azaz forradalom szavakból alkotott fájdalmas szókentaur mögött komoly terv húzódik, amely egyszerre növelheti a vállalat hasznát, és jelentősen csökkentheti a cég által gyártott autók számát, ha sikerül maradéktalanul végrehajtani.
Vasárnap jelentette be Mohamed bin Szalmán, a szaúd trónörökös, hogy 170 kilométer hosszú, autóktól, utaktól, és nem utolsósorban szén-dioxid-kibocsátástól mentes várost terveznek építeni a Vörös-tenger partján.
A Foxconn legutóbb azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy jelentős befektetéssel újraindítja a munkát a Byton nevű induló autógyártónál, most pedig a Volvo tulajdonosával, a Geelyvel kötöttek megállapodást.