Három gyárát zárja be a Ford Brazíliában, így teljesen felszámolják eddigi brazil gyártókapacitásukat. A hivatalos indoklás szerint az évek óta veszteséget termelő üzletet a járvány tarthatatlanul veszteségessé rontotta.
A BMW groteszk kisfilmen igyekezett megjeleníteni, hogyan is viszonyul a (maga idejében rengeteget kritizált) 2001-es iDrive a 2021-eshez, amely várhatóan az iX típus szériaváltozatában lesz először elérhető, valamikor az év második felében.
A Cannonball Run Challenge lényege, hogy minél kevesebb idő alatt kell átérni Amerika egyik partjáról a másikra. Szabályok nincsenek, egyedül az idő számít az illegális kihíváson, és most úgy tűnik, hogy villanyautó kategóriában új rekordot állítottak egy Porsche Taycan 4S-sel: 44 óra 25 perc alatt tette meg három srác a New York-Los Angeles távot.
A Honda Civic következő generációja tavaszra várható – nagy meglepetés már aligha lesz a tavaly leleplezett prototípus után – és a legújabb hírek szerint még lesz belőle Type R változat is. Méghozzá, ha igaz, amit az Autocar ír, a bevált recept szerint, benzines turbómotorral.
Az E-HS9, amelyről az idén nyáron hallhattunk először, egyértelműen a leggazdagabb kínaiak pénztárcáját igyekszik szélesre tárni, ám úgy néz ki, a Hongqi a kevésbé tehetősek villanyautó-igényét is megpróbálná kielégíteni. Erre szolgál az E111 nevű modell, amely elég szokatlanul néz ki, de a számok alapján praktikusnak ígérkezik, és nem is lesz feltétlenül megfizethetetlen.
A legújabb hírek szerint Luca De Meo, a Renault új vezetője olyan elektromos autókat dobna piacra, amelyek a márka legnagyobb slágereit elevenítenék fel.
Bármilyen vizsgáról legyen szó, már egy-két sikertelen kísérlet után sem egyszerű leülni és újrapróbálni. Egy brit férfi viszont, aki 157-szer hasalt el a jogosítvány elméleti tesztjén és utána sem adta fel, feltehetően egész máshogy vélekedik.
Első, gyártásra tervezett személyautóját mutatta be a Nio, az utóbbi években indított kínai villanyautó-gyártók közül eddig a legsikeresebb. Az ET7 paramétereiben ígéretes, ám koncepciójában ez is túlzottan emlékeztet a Tesla Model S-re.
Évtizedek óta évről-évre egyre nagyobb teljesítményű autókkal járnak a németek, és ezt a trendet a múlt évben is tartották a Duisburgi Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének tanulmánya szerint.
Január 10-én, 68 éves korában elhunyt Hubert Auriol francia motor- és autóversenyző, akit leginkább azért tart számon a sporttörténelem, mert ő volt az első ember, akinek sikerült megnyernie a Dakar-rali motoros és autós értékelését is.
Aki szereti a hosszúra vágott szakmai videókat a tűzoltóság és/vagy a katasztrófavédelem munkájáról, annak most mázlija van. A szombat délután Dunába hajtott Audi kimentéséről publikált egy hosszabb felvételt a Katasztrófavédelem. Íme, így nézett ki a folyamat a búvárok munkájától a partra csörlőzésig.
A francia Michelin-csoport, a világ egyik vezető gumiabroncsgyártója 2300 munkahelyet szüntet meg Franciaországban egyszerűsítési és versenyképességi programja keretében. A tájékoztatás szerint nem lesznek elbocsátások, a nyugdíjba vonulók és az önként távozók állásait számolják fel.
Tegnap bemutatták a General Motors új logóját, amit 57 év után cserél le az amerikai vállalat. A GM nincs egyedül, a közelmúltban több autógyártó is frissített, köztük a Volkswagen és a Nissan. Ennek fő mozgatója a megújulás, az elektromobilitás irányába való elmozdulás hangsúlyozása, az M betűvel kirajzolt, kissé sánta töltőforma is ezt hivatott kiemelni.
Kiszivárgott egy fénykép, amin a Ford következő, alig álcázott pickupja látható. A Mavericket várhatóan a Ranger alatti szegmensbe szánják, így alulról fogja kiegészíteni az eleve bő, amerikai pickup-kínálatot.
Az már tavaly tavasszal világossá vált, hogy kivételesen gyenge év lesz a 2020-as, és az év végi számok sem mondanak mást.
A Toyota Ausztrália számára forgatott reklámja a teljes Yaris családot mutatja be. A Yaris és a Yaris Cross mellett a sportos GR Yaris is szerepel benne, méghozzá elég jó tempóban – ebből lett a baj.
Az információ egyenesen a Hyundai-tól érkezett, a Financial Times-nak küldött közleményben jelezte, hogy a tárgyalások igen korai szakaszánál tart az Apple-lel.
Az Automotive News híre szerint az Alfa Romeo Tonale és a Maserati Grecale típusok mellett a Fiat 500X vászontetős változatát is 2021-ben kezdik gyártani Olaszországban.
MBUX Hyperscreen a neve a Mercedes új megoldásának, amely a teljes műszerfalat kiváltó hatalmas felületű kijelző, integrált szellőzőnyílásokkal, és három aktív felülettel.
Az Év Autója zsűri - Európa huszonhárom országából toborzott - hatvan zsűritagjának (így köztük nekem is) kedd éjfélig kellett kiválasztania a huszonkilenc új típust tartalmazó listáról azt a hetet, amit érdemesnek tartott arra, hogy az Év Autója 2021 díj döntősei közé kerüljön. A szavazás második körében ebből a hét típusból, egyéni, titkos pontozással választja ki a zsűri azt az egyet, amelyik végül büszkén viselheti a 2021-es Év Autója címet. Már meg is született az összesítés, a döntőbe jutottak listája, szigorúan ABC sorrendben (mert ez még nem rangsor) a következő:
Ebből a hétből 2021 március 1-én hirdetik ki a győztest, vagyis az Év Autója 2021 díj nyertesét.
A legelső idei listán még 38 típus szerepelt. A végleges névsort azonban csak az után állítja össze zsűri bizottság, miután egy körkérdésben megkérdezi a tagokat, hogy ki melyik autót tudta vezetni. Amelyiket ugyanis nem próbálhatta legalább a tagság fele, azt kihúzzák a listáról. A körkérdés után 29 típus maradt meg, talán nem túl meglepő módon olyan autók estek ki a végső összesítésből, mint például a Bentley Flying Spur, vagy a Ferrari Roma.
A Kodiaq, a Karoq és a Kamiq után nemsokára megérkezik a Skoda legújabb SUV-ja, a Kushaq. Úgy tűnik, ez lehet a legkisebb és legolcsóbb terep-Skoda, bár egyelőre csak Indiában, másutt nem tervezik a bevezetését.
A Volvo a jelentős érdeklődésre hivatkozva a jelenlegi háromszorosára növeli a villanyautó-gyártást Ghentben, ahol jelenleg az XC40-es készül. Ezzel állítólag a gyár termelésének 60%-át adhatják a villanyautók 2022-től.
A 90-es évek legerősebb F1-es csapata az utóbbi évtized legnagyobb részében a fennmaradásért küzdött, de most új reményt hoz az istálló számára a Mercedesszel kötött új megállapodás.
Az eddig is hírhedten drága és hatékony osztrák bírságolási rendszer január 1-től még drágább, drasztikusan emelték a gyorshajtásért maximálisan kiszabható bírság összegét. Eddig 2180 euró volt a felső határ, ez ment fel 5000 euróra, azaz kábé 1,8 millió forint is lehet az ára egy komolyabb gyorshajtásnak arrafelé.
Azok után, hogy tavaly tanulmányautóként láthattuk a Grand Wagoneert, joggal számíthattunk rá, hogy ennek a szériaváltozata lesz a Jeep kínálat következő újdonsága. Nem így lett: a Grand Cherokee L nevű modellt mutatták be, ami kisebbnek ugyan nem kisebb, de szokványosabb stílusú.