A Ford jelenleg is futó közepes pickupját, a Rangert már tíz éve forgalmazzák Európában és Ausztráliában, Amerikában viszont kis kihagyással, 2019-ben mutatták be ismét, úgy tűnik, volt még hely terepes Fordnak az F150, a Maverick és a Bronco-testvérek mellett. A T6-os generáció tehát megérett a leváltásra, és ha igazak a hírek, még idén bemutatják, 2022-ben pedig árusítani is kezdik az új Rangert, amiről most egy álcázott verziókat futtató videót mutattak.
Az Autocarnak adott interjújában Markus Schäfer, a Mercedes operatív működéséért felelős vezetője (COO) azt nyilatkozta, hogy a villanyautók fejlesztési költségei és az SUV-k hegemóniája együttesen okozhatja a kombi forma vesztét.
A vásárlók szempontjából gyakorlatilag semmi jelentősége nincs a nürburgringi köridőknek, a gyártók - főleg marketingértékük miatt - mégis fontosnak tartják a rekordokat, gyakran hetekig készülnek egy-egy próbálkozásra. Friss fejlemény a témában, hogy a leggyorsabb gyári villanyautó címet immár egy Tesla bitorolja, a három motoros, ezer lóerő fölötti Model S Plaid.
Bár nagy divat a terepjáró-fazon az elektromos modellek esetében, a legtöbb gyártó nem csak ebben gondolkodik. A Volkswagen is készít valamit, ami a méretei alapján több piacon is versenyképes lehet, tisztán elektromos, és nem sokkal magasabb, mint a személyautók általában.
A Ford 27 éve indította el az autógyártást Indiában, de az elmúlt tíz évben már csak veszteséget hoztak az üzemek, a fenntartásuk a Ford szerint mintegy 2 milliárd dollárt vitt el 2011 óta.
Ha a klímakatasztrófa utáni világot N2O,-val tesztoszteronnal és rengeteg kokóval elegyítjük, akkor a Mad Max: Fury Roadot kapjuk. A film főszereplői a félmeztelen, extázist élő férfiak és a hiányzó nők mellett a mostoha körülményeknek és a kvázi háborús állapotoknak megfelelően átépített autók, amelyek piszok jól áll a rozsdapatkány-esztétika.
Már eddig is számos jel utalt rá, hogy a Peugeot és a Citroën kisautóinak gyártása nem folytatódik, de a gyáriak közül most utalt erre valaki először elég egyértelműen.
A Renault ugyan már 2018-ban bejelentette, hogy az autói fedélzeti rendszereit Androidra cseréli, de most először láthatjuk ezt megvalósulni. A Mégane E-Tech Electric típusban az Android Automotive rendszer egy változatát alkalmazzák.
Úgy tűnik, csak Japánban négyszer annyi autót rendeltek eddig, mint amennyit a Toyota gyártani tud, és a vásárlók körében legnépszerűbb csúcsváltozatok esetében a legsúlyosabb a helyzet.
A Renault 2017-ben szállt be a BMW kínai partnereként is ismert Brilliance autós üzletébe: a crossover típusairól, és régi Toyotákon alapuló kisbuszairól ismert Jinbei márkát üzemeltette a közös vállalat.
Totálisan titkos projekt volt a Ford GT, aminek részletei egészen a 2015-ös premierig nem szivárogtak ki, de nem csak ezért különleges a Ford szupersportautója. A GT a legendás GT40-es utódja és ez nem csak holmi marketinges lózung, hanem tényleg a kezdetekről versenyautónak fejlesztették és az utcai változatnak is ehhez kellett igazodnia.
Az EQS után az EQE is is érdekes, egybe szabott formatervvel mutatkozott be, és ez alapján kézenfekvő volt a kérdés, hogy miért nem követték a hagyományos Mercedesek stílusát a villanyautókkal is.
A dolgok jelen állása szerint senki nem kaphat az Porsche 919 Street nevű sportkocsiból, pedig legalább egy példányt készítettek belőle.
Valójában ez volt az első autó, amit megláttunk Münchenben a szalonon, bár az ember könnyen elintézi egy vállrándítással, hogy kit érdekel még egy modepautó. Amikor a nagy premierek után visszatértem, meg is lepődtem, hogy kiderült: az ACM City Ona-nak hívott dobozszerű, ütésállónak tűnő villanyautócska valójában rendes, teljes jogú autó műszakilag.
A Volkswagen által külön cégként 2017-ben megalapított Volkswagen Payment S.A. többféle szolgáltatást kínál. Egyrészt autóvásárlási és lízing-szolgáltatásokat, másrészt autóból való fizetési megoldásokat.
Az új – és egyben valószínűleg utolsó – benzinmotoros Lotus épp csak bemutatkozott, és máris itt az első versenyautó-átépítés. A változtatások nem igazán szembetűnőek, de azért akadnak bőven. A legfontosabb, hogy közel másfél mázsát sikerült lefaragni a gép tömegéből.
Az idei IAA egyik újdonsága volt ez az új közlekedési eszköz, amely azt ígéri, hogy a hagyományos autók élhetőbb alternatívája lesz.
Budapest ad otthont az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusnak, ez pedig a főváros területén ideiglenes forgalmirend-változásokat eredményez. Több kerületben is vannak, lesznek lezárások, egészen szeptember 16-ig számíthatunk lezárásokra. A rendőrség folyamatosan frissülő térképe segít elkerülni a problémás területeket.
Az európai autógyártás II. világháború utáni korszakában több mikroautó is feltűnt, mert egyszerre uralkodott nyomasztó szegénység és erős igény a mobilitásra. Ma teljesen mások a piaci viszonyok, de a svájci Micro mégis az 1950-es évekbe nyúlt vissza inspirációért, amikor első autójukat tervezték. Hiszen ez egy Isetta!
Nem az eredmények, hanem a vizsgált autók listája lett igazán változatos az EuroNCAP legújabb tesztsorozatában. A konnektoros hibrid Lynk & Co 01, az elektromos Nio ES8, a hagyományos hajtású Subaru Outback, a hidrogén-hajtású Toyota Mirai és a szintén elektromos Audi Q4 E-tron szerepel rajta.
Újabb kupétetős modellváltozat bukkan fel a VW csoport villanyautói között: a Skoda is alkalmazza a receptet, amit az Audi E-tron esetében már láthattunk, és amelyet az ID.4-ID.5 párossal hamarosan a VW is átvesz.
Az autóipar nem a probléma, hanem a megoldás része a klímaváltozás elleni küzdelemben - emelte ki Angela Merkel német kancellár kedden Münchenben a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállítást (IAA Mobility) megnyitó beszédében.
A javaslatban, amely egyelőre komoly egyeztetések tárgya, a 2035-ös céldátum szerepel: elvben akkortól válhat tilossá az új belsőégésű motoros autók forgalmazása az Európai Unió területén. Ám már most úgy hallani, vannak, akik kivételekért harcolnak: állítólag ilyen az olasz kormányzat, amely a szupersportkocsi-gyártók számára szeretne valamiféle kivételt az általános szabály alól.
Egyelőre egy példányban készült el a rendőrségi Mustang villanyautó, amelyet a Ford helyi képviselete módosíttatott, nyilván abban a reményben, hogy később leeshet néhány komolyabb megrendelés is.
Nehéz megmondani, hogy látnoki-e a Hyundai vezetése részéről, hogy kitart az üzemanyagcellás hajtások mellett, vagy sem, mindenesetre az látszik, hogy erőforrásokat nem sajnálva folynak a fejlesztések.