Sajnos elég komoly irodalma van már a hazánkban kigyulladt dízel BMW-knek. Az esetek nagy részében a tulajdonosnak tehetetlenül kell végignéznie, ahogy autója a lángok martalékává lesz. Ezúttal azonban nem ebbe a sormintába illeszkedő eset történt Budapesten, a Könyves Kálmán körúton. Egy hibrid 330e kapott lángra – írja a player.hu nyomán a baleset-info.hu.
A Magyar Közút Instagram-oldalára került fel az a meredek felvétel, amin az látszik, ahogy egy férfi menetiránnyal szemben felsétál az autópályára a lehajtón keresztül. Miután elérte a pályát, tanácstalanul járkált egy fel-alá. A felvételen jól látszik, hogy több autó és kamion is kikerüli.
Adrian Lund több mint 30 éven keresztül dolgozott az amerikai közlekedésbiztonsági szervezetnek, az IIHS-nek (Insurance Institute for Highway Safety), hogy az autók minden generációval egyre biztonságosabbak legyenek. 2006 és 2017 között a szervezet elnöke volt és ma nem beszélhetne erről, ha nem egy olyan biztonságos autóban ül, mint a G30-as kódú BMW 540i.
Hajmeresztő előzést mutatott be egy kamion: egy beláthatatlan kanyarban kezdett előzésbe záróvonalon. Mivel jöttek szemből, a nyerges sofőrje igyekezett minél előbb visszahúzni a szerelvényt a saját sávjába, ahonnan majdnem betolta az árokba az ott haladó Opelt.
A Fabia ár-érték aránya és találó megoldásai miatt szegmensének kimondottan versenyképes típusa, bemutatónkat itt olvashatod róla. Egy alapfelszereltségű, 1 literes, 80 lóerős motorral, 15 colos felnikkel és 185/65-ös gumikkal szerelt változata most a hírhedt, több tízmilliós autókat is csúnyán megbuktató jávorszarvas-teszt vérpadjára került, ahol tarolt is - főleg bójákat - . Így sem mondható rossznak.
Az üzemanyagcellás technológia elterjedtségben komoly lemaradással követi a villanyautókat, a kósza hidrogénes személyautókon kívül azonban ipari alkalmazására még van esély, hajókban és különböző áramfejlesztő megoldásokban is szerepe lehet. Néhány tanulmány azonban olyan, a hidrogénben lappangó veszélyre hívja fel a figyelmet, ami túlmutat a gyenge energiahatékonysági mutatókon és a H2 előállítását illető kritikákon.
1969-ben kifejezetten azért dobták piacra a Dodge Charger Daytonát, hogy leigázzák vele a NASCAR teljes mezőnyét. A korábbi projekt bukása után még a versenyzőjüket is a Ford karmai közé lökte, ez nem fordulhatott elő többször. Hatalmas eredmény volt, hogy Buddy Baker Dodge Charger Daytonája, a Chrysler Engineering 88-as autója volt az első a sportág történetében, ami átlépte a 200 mérföld/órás (322 km/óra) sebességet.
Alig mutatták be az X7-es frissített változatát az új lámpadizájnnal, beltérrel és erősebb motorokkal, a BMW patinás háziturnere, az Alpina rögtön ki is jött a saját változatával, az XB7-essel.
Részben a pandémiának köszönhetően óriásit ugrott a lakó- és kempingautók népszerűsége, a közösségi médiák felületein özönlenek az átépítések és a luxus szintű gyári modellek. Az alapot általában furgonok adják, de alternatív ötletek is felmerülnek: a Campula nevű példányhoz például halottaskocsit használtak az építők.
Inkább evolúciós, semmint forradalmi lesz a Mustang hatodik generációváltása (tehát hetedik generációja), legalábbis erre utalnak az autó orráról előkerült képek. Az S650-es kódú Mustang minimális változtatásokkal viszi tovább a jelenleg futó generáció vonalait, de annál talán határozottabb formákra épít, a fényszórók pedig az újabb Fordokról ismert dizájnt kapták meg.
A kínai First Auto Works, amely már Maónak is készített elnöki limuzint, mostanság azzal próbálkozik, hogy utolérje a legnagyobb luxusautó-gyártókat. A legtöbb típusuk ennek megfelelően nagy limuzin, de nem hiányozhatnak a kínálatból a nagy SUV-k sem.
A tavalyi X kupé továbbgondolásának tűnik a New Yorkban bemutatott újabb kétajtós Genesis tanulmány, ám a részleteket nézve az látszik, hogy a tervezők csak a jármű jellegéhez ragaszkodtak, minden mást teljesen újrarajzoltak rajta.
Összesen mintegy 70 millió forintnyi értéket zsákmányolt két külföldi férfi egy XIV. kerületi benzinkúton. A tolvajok megvárták, míg kiszemelt áldozatuk befejezi a tankolást, és bemegy fizetni. Bár távirányítóval elvileg lezárta a kocsit, a gyakorlatban viszont annak jelét blokkolták, így nyitva maradt a Renault.
A Mercedes EQXX tanulmánya ránézésre is különleges: egy szuperelegáns, és egyben szuperáramvonalas négyajtós, amellyel igyekeztek a lehető leghatékonyabban kihasználni az elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket.
A villanyautókkal szabadultak el igazán a teljesítmény-adatok, és egyelőre nem látszik a verseny vége. 1900 lóerő feletti teljesítményt már eddig is több típus kínált: a Pininfarina Battista, a Rimac Nevera és a Lotus Evija csúcsteljesítménye is ebben a régióban mozog. Ám az ismeretlen nevű, bécsi székhelyű Deus rálicitál mindre.
A Volkswagen Sanghajban működő gyárában is komolyan veszik a lezárásokat, gyakorlatilag nem mehetnek haza a dolgozók. Az új covid-hullám elején néhány tucat dolgozó ugyan felajánlotta, hogy a termelés életben tartása érdekében hajlandó a gyárban aludni és dolgozni, de a vírushelyzet súlyosbodása és az alkatrész-ellátás megszakadása miatt ezt a tervet is elhagyták.
A Jeep Wagoneer modellekből az eddigieknél is nagyobb változatokat mutattak: az L kivitelek hosszabb tengelytávval és karosszériával érkeznek, de nem ez az egyetlen újdonságuk: itt mutatkozik be autóban a Stellantis új, soros hathengeres benzines turbómotorja is.
Immár 124 német város csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, amelyen keresztül szeretnék elérni, hogy önállóan elrendelhessék a 30 km/h-s sebességkorlátozást. A mozgalom alapítóiként említhetjük mások mellett Aachent, Augsburgot, Hannovert, Lipcsét, hozzájuk csatlakozott a teljesség igénye nélkül Bonn, Bréma, Düsseldorf, Frankfurt am Main vagy éppen Köln.
Európa legjobban fizetett autóipari vezetője lehet Carlos Tavares, akinek a fizetéséről és egyéb juttatásairól a napokban szavaz a Stellantis első közgyűlése.
Hajnali háromkor, erősen ittasan jutott be pickupjával egy 21 éves srác a dallasi Love Field reptérre szombaton. A Jaime Salazar nevű fiatal a piros GMC Sierrával elég komoly rombolást rendezett, megrongálta a repülőtér kapuját, majd nekihajtott két magángépnek és egy tartálykocsinak is.
Azt már tudjuk, hogy a zenének hatalma van - pl. stílustól függően másképp nőnek a növények, és az ember sebességérzetét is befolyásolni tudja, hogy milyen dal szól vezetés közben. A Kia Egyesült Királyságban működő leányvállalata egy akusztikával és pszichoakusztikával foglalkozó csoporttal együttműködve készített egy olyan felmérést, amelyben a zene és a villanyautók hatótávjának kapcsolatát kutatták.
Hiába esik váratlanul az eső és szűkösek a vidéki utak, az angol roadster műfaja annyira megragadó, hogy a Mazda MX-5-től a Porsche Boxsterig sok helyen él még ez a recept, ha már a legtöbb angol gyártót elnyelték a kínai befektetők. A British Motor Corporation és a Donald Healey Motor Company 1952-ben alapították meg az Austin Healey-t, ez a vállalat adta a világnak a legcukibb békaarcú autót, a Sprite-ot is.
Ezúttal úgy tűnik, a Dacia passzív biztonsága is messze van a tökéletestől, bár ez az egy csillag néhány éve még jóval több lehetett volna.
A korábban egyfajta autóipari Ígéret Földjének tartott Kína számos márkának okozott kellemetlen csalódást az utóbbi években. Több francia és japán márka esetében láthattuk, hogy néhány év alatt a töredékükre olvadtak az eladások, hiába fektettek nagy pénzeket a helyi gyártás kiépítésére.