Gyakran előfordul Budapesten, hogy a Lánchíd közelében futó villamossínen köt ki egy autós. Az esetek kapcsán többen a navigációt, mások egyszerű figyelmetlenséget emlegetnek, de annyi egészen biztos, hogy gyakran megesik az, ami ezzel az i3-as BMW-vel is történt.
Úgy hallani, a Fiat egy történelmi nevet is leporolna a miniautó kedvéért, amely az olasz márkához valamivel jobb felszereltséggel érkezhet.
Ha türelmetlen előzésről van veszélyes manőverekről van szó, sokan hajlamosak sztereotip módon összekötni ezt a viselkedést bizonyos autómárkákkal, jellemzően a német prémiumokkal. Való igaz, hogy nem ritkák az ilyen esetek, a közelmúltból BMW-s, mercis és audis példát is tudunk felhozni, de általánosítani nem szabad: nemrég egy Citroën és egy régi 3-as Golf is felkerült a szégyenfalra. Most suzukissal és daciással bővült a paletta, ahogy azt a Budapesti Autósok videója mutatja.
A Komárom-Esztergom megyei rendőrség kiemelten ellenőrizte az M1-es autópályát. A cél a balesetek megelőzése, amit a szabálytalanul közlekedők kiszűrésével kíván elérni a rendőrség. Különösen nagy figyelmet fordítanak a mobiltelefont szabálytalan használók és a túlysúlyos rakománnyal közlekedők kiszűrésére.
Egy Csákvár külterületén történt balesethez hívták a rendőröket április 8-án. A szemtanúk beszámolójából kiderült, hogy egy Mercedes sofőrje okozott balesetet, aki nem vette észre, hogy őt egy Audi előzni kezdte. A Mercedes figyelmetlen sofőrje szintén előzésbe kezdett és nekiment az Audinak.
Minden Bugatti Chiron Super Sport gazdára talált már, mostanra pedig a franciaországi Molsheimben elkészültek az első példányok, melyek szolidabbak a nyers karbonnal és merevítésekkel ütőképesebbé tett Super Sport 300+-nál, de egyedi fényezéssel ez sem épp egy szerény gép.
A Biden-adminisztráció szerdán tartott egy nagyobb találkozót, amelyen autóipari vezetők és kormányzati szereplők vettek részt: a fő téma az infrastruktúrát érintő fejlesztések voltak, amelynek keretében félmillió töltőt építenének ki az Egyesült Államokban. A kormányzat hangsúlyozta a nyilvánvalót, egységesítésre kell törekedni, különben a befektetett energia és pénz nem éri el a kívánt hatást.
Amikor legutoljára együttműködött a két márka (vigyázzunk, a ma működő McLaren Automotive nem ugyanaz, mint az F1-ért felelős McLaren Cars), legenda született: a McLaren F1-et a németek 618 lóerős, 6,1 literes V12-ese hajtotta sokáig érinthetetlen rekord sebességekig. Az együttműködés híre, de legalábbis az időzítése azért furcsa, mert mindeközben a konkurencia is kacsingat a britek irányába, úgy hírlik, az Audi szeretné bevásárolni magát a McLaren Forma-1-es istállójába.
Sokszor szajkózzuk, hogy a japán gyártók fáziskésésben vannak a villanyautós átállásban, de sokan azt gyanítják, hogy ők rögtön két lépcsőt akarnak ugrani egyszerre, és inkább a szilárdtest-akkumulátorokban látják a jövőt. A Nissan pénteken jelentette be, hogy az új technológiának szentelt kísérleti üzemet indít 2024-ben a yokohamai kutatóközpontban, az első szilárdtestakkus autót pedig 2028-ban szeretnék piacra dobni.
Egyetlen év alatt jutott az ötlettől az első prototípusig a Ford Thunderbird fejlesztése, ami elképesztő tempó. Erre azért volt szükség, mert a Chevrolet Corvettet nem hagyhatták válasz nélkül, így aztán az 1954-es Detroiti Autószalonon bemutatták a sportos fazonú kétülésest, több mint 200 lóerős V8-as motorral. De felbukkant egy alternatív megoldás is, a turbina hajtás.
Sikeres dobos és tanári karrier után Jim Marshall 1962-ben egy kis üzletet nyitott a londoni Hanwellben, ahol dobokat, cintányérokat és dobokhoz kapcsolódó kiegészítőket árusított. Ritchie Blackmore, Big Jim Sullivan és Pete Townshend gyakran fordultak meg a boltjában és rávették, hogy készítsen gitárerősítőket, melyeknek hangzását az ő ízlésükhöz igazította.
A Hyundai és a Kia kifejezetten sikeres volt az elmúlt évtizedekben, de ez most nem feltétlenül előny. Az utóbbi egy év során egyszerűen nem voltak képesek kielégíteni a vásárlói igényeket. Az okok ismerősek: globális csiphiány, ukrán–orosz háború, koronavírus, alapanyag-drágulás – minden, ami az autóipar szereplőit mostanában visszahúzza.
Az Egyesült Államok rendőrségi járőrautóira kötelező a megkülönböztető jelzések felszerelése. Az erre vonatkozó részletes szabályok azonban a tagállamonként némileg eltérhetnek. Ezt a lehetőséget használta ki nemrég Georgia állam republikánus képviselője, akinek törvénymódosítási javaslata szerint a jövőben nem lesz kötelező az állami rendőrség (State Police) járőrautóinak tetejére fényjelzéseket felszerelni, elég lesz csak az első és hátsó szélvédő mögé, valamint az első hűtőrácsba beszerelni a fényeket. Ezt azzal magyarázta, hogy a mai technológiák már megengedik, hogy olyan LED-es fényeket építsenek a rendőrautók karosszériaelemeire, amelyek kikapcsolt állapotban alig észrevehetők, bekapcsolva viszont mégis jól láthatók. Szerinte az új megoldással a rendőrautók nagy mennyiségű üzemanyagot is spórolnának, ugyanis a fényhíd, bármennyire lapos is, növeli a járőrkocsik légellenállását, ezzel a fogyasztását.
Nem ment minden a tervek szerint a Teslánál sem az elmúlt években, de úgy néz ki, a legkomolyabb nehézségeken túl van a cég. Az Austinban megnyíló új autógyár megnyitásán ezért lehetett szó ismét a jövőt érintő kérdésekről.
Az elektromos átállás élharcosa Kína mellett egyértelműen Európa, legalábbis ami a vásárlói oldalt illeti: ami a kontinenst illeti, 2022 első két hónapjában a Hyundai eladásainak 20 százalékát a tisztán elektromos autók tették ki, ami 11 532 darabot jelent az 57 842-ből.
450 méterrel Monaco felett, a Tête de Chien hegyen fekszik La Turbie faluja, ahová az 1897-ben megrendezett első Speed Weeken Nizzából érkeztek meg az autók az első feljegyzett hegyi felfutó versenyen. Ezt követően évről évre itt gyűltek össze a különböző márkák és a vakmerő versenyzők, hogy az autók sebességét és megbízhatóságát is bemutassák.
A brit Autocar készített interjút a Mazda európai műszaki vezetőjével – a tőle származó információkból az derül ki, hogy az MX-5 egyelőre olyan maradhat, amilyen volt.
A Jeep az idei Moab Easter Jeep Safarira – Észak-Amerika legnagyobb Jeep klubtalálkozójára – is tanulmányautókkal készül. A húsvéti rendezvény egyik résztvevője lesz a Magneto 2.0, amely a tavalyi Magneto továbbfejlesztett változata.
Az új gyártási helyszín és a műszaki alapok változása kapcsán a Smart, úgy néz ki, megszabadul az eredeti törpeautó-koncepciótól is. A Geely által gyártott első autójuk legalábbis egy 4 méter feletti, szabadidőautó-fazonú villanyautó lett, amely így az egyik legdivatosabb kategóriába érkezik.
Azzal, hogy a Stellantis átvette a Fiat csoport feletti irányítást, a parkolópályán tartott Lancia márka is új esélyt kap. Ez olyannyira így van, hogy már a kereskedőhálózat szervezéséhez is hozzáfogtak néhány nagyobb piacon.
A megszokottnál kicsivel ötletesebb előzetesnek is felfogható a Honda videója, amely arról ad hírt, hogy a Type R legújabb változata lett a leggyorsabb fronthajtású autó Suzukában, 2:23,12-es idővel.
A Ford 1992-ben mutatta be a Mondeót, amelyet világautónak szántak, de végül elsősorban Európában játszott fontos szerepet a cég történetében.
A Porsche 75 millió dollárért vásárolta meg a HIF Global 12,5%-át. A vállalkozás karbonsemleges szintetikus üzemanyag előállítását ígéri, megújuló energia felhasználásával.
A büntetőfékezés eleve olyan dolog, amire nincs mentség vagy észszerű magyarázat, egyértelműen csak dühkezelési problémákra utal. Viszont még ennek is lehetnek minősített esetei: Szentendrén egy kisteherautó sofőrje óvodásokat szállító busz előtt produkálta magát.
Mint kiderült, nem egyszerűen arról van szó, hogy a GM fejleszt villanyautókat a Honda számára. Új, közös platformot hoznak létre – igaz, a GM Ultium akkumulátor-rendszere köré.