A Müncheni Autószalon egyik legnagyobb standján olyan kocsik álltak, amiket még sosem láttunk élőben, hiszen hiába népszerű márka Kínában az Ora, errefelé ismeretlen. Illetve az volt mostanáig, de az elektromos autózás terjedését meglovagolva igyekeznek Európába is betörni: állítólag már jövő év első felében kapható lesz az O2 Cat.
A Mercedesnek tényleg nem a névadáson kellene energiát spórolnia. Hogy baj van ezen a téren, azt már az is jelezte, amikor GLE és GLE Coupé néven kezdtek két elég erősen különböző autót árusítani évekkel ezelőtt. Most pedig ugyanezt követik el a villanyautókkal.
Bár a neve Mégane, műszakilag semmi köze nincs a jelenleg futó modellcsaládhoz. A kimondottan elektromos autók számára fejlesztett, CMF-BEV elnevezésű padlólemezre épül, amelynek tengelytávja 2690 és 2780 mm között változhat. A nagy méretű, azaz legalább 18-as, de akár 19-es, vagy 20-as kerekek között a padlót az elektromos autóknál megszokott módon az akkumulátor tölti ki. Ebből kettőt kínálnak majd a Mégane-hoz, egy 40 kWh használható kapacitású kisebbet, és egy 60 kWh-s nagyobbat. Az utóbbi - a tartó és egyben védőkeretével együtt - valóban kitölti a rendelkezésre álló teret, hiszen a hossza 1976, a szélessége 1457 mm. Viszont csupán 110 mm vastag, így nagyobb lehet az utastér belmagassága.
A Smart márkát teljesen új alapokra helyezik a következő években, és ennek a törekvésnek az első látható bizonyítéka a Concept #1 nevű autó. Elődeivel ellentétben egyáltalán nem kicsi, viszont annál elektromosabb.
Az EQE-vel a Mercedes már a második szériamodellt húzza le az EQS kaptafájáról. Az elnyújtott kupétetős, rövid orrú formát szinte egy az egyben vették át a nagyobb elektromos Mercedesről, bár az EQE esetében hiányzik több mint harminc centi: a kisebbik modell 4,93 méter hosszú.
Nem elég, hogy minden korábban gyártott példányt vissza kénytelenek hívni, a biztonság kedvéért a Bolt további gyártását is fel kellett függesztenie a Chevroletnek.
Száz évvel azután, hogy elkezdte vele mérgezni magát és környezetét az emberiség, az ENSZ friss jelentése szerint elfogyott az utolsó ismert készlet ólmozott benzin is: Algériában tankolták el az utolsó litereket.
Jelentősen romlott az üzleti hangulat az autóipar németországi szereplőinek körében az alapanyagok, főleg a mikorcsipek hiánya miatt - mutatta ki egy csütörtökön ismertetett felmérés.
A francia haditechnikán lehet azzal viccelődni, hogy a legfontosabb innovációjuk a fehér zászló, ugyanakkor a francia idegenlégiósok kapcsán már nem jellemzőek a szarkasztikus poénok. Valószínűleg a Peugeot Landtreken is lehetne viccelődni - már ha találkoznánk eggyel, ugyanis a Peugeot pickupját eddig csak Dél-Amerikában és Afrikában forgalmazták. Eddig - ugyanis most Európába hozzák a katonai változatot.
Korábban úgy nézett ki, hogy a VW ID.3 európai specialitás marad, a nemzetközi vizeken az ID.4-et gondolták a nyerőnek. Annyira, hogy Kína kétfélét is kapott a típusból, de úgy tűnik, ez sem segítette a legnagyobb konkurensek közelébe.
Az Egyesült Államok hadereje összesen mintegy 76 ezer gépjárművet vásárolt afganisztáni használatra. Ezek nagy részét pedig nem vitték magukkal az augusztus végi kivonulás során.
Kedden a Tokiói Kerületi Bíróság 5 év börtönre ítélte azt a 90 éves férfit, aki 2019-ben halálos balesetet okozott Tokió Ikebukuro kerületében. Az áldozat egy biciklin utazó 31 éves nő és 3 éves kislánya volt, rajtuk kívül további kilenc ember sérült meg.
A Dacia tulajdonképpen egy régi ötletét porolja le a Joggerrel: az első generációs Logan MCV volt ehhez hasonló hosszú tengelytávú, kombi-fazonú hétüléses, a legfontosabb különbség, hogy az új modell körbe is van műanyagozva rendesen.
Az Opel Kaiserslauternben épít vadonatúj gyárat akkumulátorcellák gyártására, ezt támogatta meg most a német szövetségi kormány 437 millió euróval. A cél a villanyautó-gyártásra átálló német Opel üzemek ellátása korszerű Li-ion akkumulátorokkal.
Az Audi megmutatta a második jövőtanulmányt a Skysphere után. A Grandsphere több szempontból is meglepő – elsősorban azért, mert ez talán évtizedek óta az első Audi látványosan bekeretezett hűtőrács nélkül.
Új Range Rover ritkán jön, és általában akkor sem a drámai stílusváltás jellemző rá. Úgy tűnik, most is így lesz: az új generáció álcázott prototípusai már felbukkantak az utakon, de nagy eltérés az elődhöz képest nem látható.
Az autógyártók heti rendszerességgel állítanak le gyárakat a félvezető-alapú termékek globális hiánya miatt. Emellett kénytelenek más megoldásokat is megfontolni, hogy ahol lehet, fenntarthassák a gyártást.
Egyre több márka tesz hasonló bejelentést, és nagyon úgy néz ki, hogy a Hyundai luxusmárkája elég komoly modellprogrammal támogatja meg az ígéretet.
A 20 ezer eurós villanyautó a Volkswagen csoport régi ígérete, és úgy néz ki, bele is fogtak a megvalósításába. Az ilyesmit persze nem árt valahogy kommunikálni, de arra is vigyázni kell, hogy ne derüljön ki túl sok titok.
Igazán nagy meglepetéssel állt elő a Tesla 2017 őszén, amikor bemutatták a Roadster II-t – az most senkit ne zavarjon, hogy valójában egy kellemes vonalvezetésű kupéról van szó, nem pedig roadsterről. Akkor azt ígérték, hogy 2020-ban jöhet a gyártásra érett változat, ha minden a tervek szerint alakul. Nem alakult.
A Hyundai egyelőre Dél-Koreában mutatta meg a Casper nevű modellt, amely tele van szokatlan, bár helyenként régről ismerős formai ötletekkel.
A Great Wall hihetetlen sebességgel építi fel új terepjáró-márkáját. A Tank legújabb kreációját a Chengdu Motor Show-n mutatták be.
Ahogy sejthető volt, a Morgan nem mond le a háromkerekűről, amely egy évszázados járműkoncepció utolsó hírmondója. Az orráról viszont el kellett tüntetni a szabadon álló V2-es motort, és keresni valami mást.
Ipari búvárok találtak rá munkavégzésük közben egy több mint húsz éve ellopott Ladára a Zala folyóban - írja az MTI. Az autó nagyjából háromméteres mélységben volt a balatonhídvégi híd közelében. A kiemeléshez Zalaegerszegről érkezett a helyszínre egy speciális mentőegység, amelynek tagjai csörlő segítségével vontatták ki a partra a kereklámpást.
Bár júliusban már leplezetlenül megmutatta az új Astrát, az L-t az Opel, a hivatalos, ünnepélyes bemutatót csak most tartották meg Rüsselsheimben. A hatodik generációt teljes egészében a németországi központban tervezték, fejlesztették, és a gyártás is ott zajlik. A leleplezést az Opel új vezérigazgatója, Uwe Hochgeschurtz végezte el, méghozzá első munkanapján.