A Gymkhana-király Ken Blocknak az évek során volt már néhány elég eszement versenyautója. De vajon melyik volt ezek közül a legjobb, a leggyorsabb? Nyilván a válasz attól függ, éppen milyen pályán, milyen céllal kellett helytállniuk a gépeknek. Block most gondolt egy merészet, és kitalálta, hogy négy mostani autóját összeméri.
A Subaru is bemutatta az első, nagy szériás gyártásra szánt villanyautóját, amely a Solterra nevet kapta.
Valószínűleg az autóipar legkevésbé őrzött titkai közé tartozott az új, négyajtós AMG GT csúcsváltozat létezése. Már tavasszal mutattak gyári képeket egy álcázott prototípusról, és az is kiszivárgott, hogy a teljesítménye 800 lóerő felett lesz.
Nem ugyanazokat a modelleket kapjuk meg ugyanazon a néven a világ különböző pontjain. Így lehet, hogy az Európában viszonylag biztonságosnak tűnő modellek a Latin NCAP tesztjén randán megbuktak.
A korábbi ígéretekben is szerepelt a 2024-es dátum, de csak úgy, hogy akkortól a DS nem mutat be több dugattyús motorral felszerelt autót. Ám úgy tűnik, ennél gyorsabb átállásra szánta el magát a márka.
Elkezdődött egy új autógyár felépítése a kínai Wuhanban, ahol a jövő Lotus modelljei készülnek majd. A tervek szerint már jövőre indul a termelés, összesen négyféle, teljesen elektromos modell gyártását tervezik.
Bár a Porsche eddig szigorúan Németországban tervezte és gyártotta az autóit, ezen a hagyományon is változtatnak hamarosan.
Tavaly írtunk a Fordzilla P1 nevű, akkor még virtuális autóról, amely azóta átlépett a valóságba is, igaz, csak nagy makettként: a megvalósított járműbe motor hajtás nem került.
A folyamat állítólag már 2023-ban elkezdődik, de a manuális modellek eltűnésére csak 2030 körül lehet számítani.
Bemutatkozott a Great Wall Motors luxusmárkájának újdonsága. Az autónak a Fugucsaojia nevet adták, ami szabad fordításban retró hullámot jelent.
Jogger – ezen a néven mutatkozik be a Dacia következő újdonsága a hét vége felé. Úgy tűnik, a Renault a román márkával is követi a divatot, és egy terepjárósabb hangulatú járművel váltja fel családi egyterűjét, a Lodgyt.
A két autómárka közös vállalkozása, a felesben birtokolt NMKV fejleszti az új típust, amelyről szokatlan módon néhány adatot közöltek először.
Jobbnak vagy alapvetően másnak lenni alapvető igény az autógyártóknál és ehhez pontosan ismerni kell az ellenfelet. Ezért van az, hogy előfordulnak olyan botrányok, hogy találnak egy szétfaragott Teslát a Mercedes-től vagy szenzorok nyomait egy Lexus LS-en és pontosan ezért vásárolt a Honda is Porsche 911 GT3-at az NSX kormányzásának fejlesztése közben.
Az automotor.hu találta meg a hírét a kirgiz Kami Motors első járművének, amit eddig valamiért elkerült a nemzetközi felhajtás. Kirgizisztán nemzeti autógyárának terméke ez a négyméteres platós, ami a teherautós kiállása ellenére egy mopedautó.
A félvezető áramkör alkatrészek hiánya miatt a Daimler leállítja a termelést a jövő héten több üzemében, közöttük Kecskeméten is.
2022 második felében fogják bevezetni a Mobilize Limo nevű elektromos szedánt, amit bizonyos piacok közösségi közlekedési cégeinek és taxitársaságoknak fognak kínálni. További érdekessége, hogy kizárólag előfizetéses rendszerben elérhető.
A Toyota egyelőre leállította az autonóm e-Palette kisbuszok működtetését, miután az olimpiai faluban balesetet okozott egy példány: egy látássérült paralimpikon sérült meg. A vállalat vezérigazgatója, Akio Toyoda nyilvánosan kért elnézést az esetért, és megígérte, hogy személyesen is találkozik a sportolóval, de ezt sajnos nem sikerült összehozni. Toyoda szerint a baleset is bizonyítja, hogy az autonóm járműveknek még mindig nincs helye a normál körülmények között, a közutakon.
A Škoda Rapid ikon, a Fabia S2000 és az R5 is aratott fontos győzelmeket, de valódi csücskös sportmodellt nem nagyon forgalmaztak a csehek. Pedig a 110 Super Sport “Ferat”-ban volt potenciál, olyannyira, hogy tíz évvel a bemutatása után filmsztár is lett belőle. Kicsit Melkus RS1000, kicsit Porsche 914, kicsit Alpine A310, tehát hordozza a korszellem far/középmotoros könnyű sportkocsi-jegyeit, de nyilván nem prototípus a prototípus bolond extrák nélkül: ajtók helyett egyetlen héjként nyíló tető van, elöl hat felnyíló, hátul pedig tizenhat normál lámpatest kapott helyet.
Rossz formában van az európai újautós piac, a nagyot eső eladások pedig egy kicsit megkavarták az erőviszonyokat. A nagy nyertes júliusban a Dacia Sandero volt, a típus 2008-as debütálása óta első alkalommal ugyanis ez volt az európai újautós piac legjobban fogyó autója.
Az utóbbi években óriási befektetési pénzeket mozgattak meg a villanyautó-márkák. Nem csak a Tesla, amely kimeríthetetlen befektetői bizalmat válthat feneketlen anyagi forrásokra, de olyan cégek is dollármilliárdokat kaptak, amelyek még évekre vannak a kézzel fogható termékek szériagyártásától.
Nem ritka, hogy már a fejlesztés alatt kiadnak egy típust az autók módosításával foglalkozó partnereknek – valószínű, hogy ezúttal is ez történt. Az alig néhány napos Mercedes Citanból a VanEssa nevű cég épített amolyan mikro-lakóautót.
Thaiföld a pickupok hazája. Nem csak azért, mert arrafelé nagyon népszerű ez a műfaj, de azért is, mert majdnem minden közepes méretű platós modellt ott (is) gyártanak.
A Suzuki Vitarával különcök vagyunk, a világ országainak közel ötödében a Toyota valamelyik autója fogyott a legjobban tavaly. Az amerikai automotivetouchup.com szedte össze egy jól átlátható infografikán, hogy egyes országokban melyik típus és melyik márka volt a legnépszerűbb az újautós piacon 2020-ban. Íme a lista:
A Hyundai Hydrogen Wave néven tart online fórumot szeptember 7-én, és az esemény előzetes videójában bukkant fel egy igazán szokatlan külsejű autó, amely épp keresztben csúszva közlekedik egy versenypályán.
A furcsa arányú Wuling Hongguang Mini EV elég jól fogy Kínában, nem csoda, hogy egy másik kínai cég már készített is egy csaknem ugyanolyat.