Tudott a csalószoftveres manipulációról a Volkswagen korábbi vezérigazgatója – állítja a német ügyészség. Martin Winterkorn szerintük tisztában volt azzal, hogy a dízelautók kibocsátási értékeit meghamisítják, mégsem tett ellene semmit.
Az autók szinte minden alkatrésze változik, fejlődik. Elég, ha a világításra gondolunk, az egyszerű halogénizzós megoldásoktól mára eljutottunk a mindenféle mátrix-ledes, lézeres, automata rendszerekig. Miért éppen a klíma maradna ki a körből? Régen már a manuális is nagy szó volt, ma már a kétzónás digitálisra sem kapja fel a fejét senki. A Hyundai most egy olyan új, forradalmi légkondin dolgozik, amely mellett a négyzónás automaták is elavultnak tűnnének - írja a CarBuzz.
Üzembe helyezte pénteken az ausztriai Villachban 1,6 milliárd eurós beruházással készült teljesítményelektronikai chipgyártó üzemét a német Infineon Technologies AG félvezető-technológiai konszern.
Négyhavi növekedést követően július után augusztusban is csökkent az előző évihez képest a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai szervezete, az ACEA csütörtöki jelentése alapján.
Villanyautó-árakat minősíteni persze csak nagyon óvatosan érdemes manapság, hiszen mindegyik sokkal több pénzbe kerül, mint a hasonló használati értékű benzines modellek. Az XPeng P5 kínai ára azonban legalább viszonylagosan jó.
Elképesztően hosszú utat jár be a Nissan GT-R, aminek első koncepcióját még a 2001-es Tokiói Autószalonon mutatták be és csak évekkel később, 2007-ben jutott el a szériaérett változatig. A legendás Skyline utódját folyamatosan reszelgetik és frissítik a japánok, így aztán már a harmadik Porsche 911 generációval találkozik életpályája során és lassan több limitált szériája lesz, mint ahány részt forgattak a Jóbarátokból. Most rögtön kettőt mutattak be, egy sportosat és egy túrázósat.
Egyelőre arról hallani, hogy a leépítések kapcsán a Renault elkezdett tárgyalni a szakszervezetekkel, annak kapcsán, hogy mintegy 2000 jelenlegi státuszt szüntetnének meg, fejlesztőmérnöki, illetve az ezeket az állásokat segítő munkakörökben.
A koncepció érdekes: a Stella Vita egy olyan jármű, amely elvben külső töltés nélkül is közlekedhet, és egyben lakásul is szolgálhat. Ám az csak sejthető, hogy ez utóbbi funkcióra miért is van szükség.
Norvégiában már kapható az ES8 SUV, de a német piacon egy másik típussal, az ET7 szedánnal törne utat magának a márka, 2022 végétől.
A Citroën márka eddig elsősorban Európában és Kínában kapott fontosabb szerepet, de épp mostanság indították el újabb piacok felé is. Indiában és Latin-Amerikában épp csak felbukkant, egy-egy nagyobb és drágább típussal: Indiában a C5 Aircross, Brazíliában a C4 Cactus a kezdőmodelljük, de a most bemutatott New C3-mal már kifejezetten ezekre a piacokra céloznak.
Most folynak a tárgyalások arról, hogy merre is haladhat tovább a Formula-1 fejlesztése, és úgy tűnik, az egyik fontos irány az egyszerűsítés lehet.
A müncheni IAA két legnagyobb gyakorlati jelentőségű dobása valószínűleg az elektromos Renault Mégane bemutatása és a VW ID.Life leleplezése volt. Az első kvázi a jelennek szólt, míg a Volkswagen az ID.2 néven ígért, kisebb autót vetítette elénk, aminek a gyártását 2025-re ígérik.
Ez a mostani Fiesta ötödik éve van velünk, bár ez nem volt túl feltűnő, hiszen látványra alig különbözött az elődjétől. Az a fura helyzet, hogy most, a modellfrissítés kapcsán nagyobbnak tűnnek a változtatások, mint annak idején a teljes modellváltáskor.
Az új 2-es BMW Coupé egyik, talán kevésbé ismert tulajdonsága, hogy nem Németországban készül. A BMW a mexikói San Luis Potosiban gyártja az egész világ számára, a 3-as szedán mellett.
Nemhogy csökkenne, egyre csak nő az autók száma Németországban egy szerdán ismertetett felmérés szerint, amely kimutatta, hogy a háztartások jelentős része a klímaváltozás miatti aggodalmak ellenére legalább két autóval rendelkezik.
Az idén szeptember 22-ére esik a Nemzetközi Autómentes Nap, és a Volvo erről sem feledkezett meg. Az alkalomra a Casca nevű cipőgyártóval fogtak össze, és készítettek közösen egy Volvo cipőt.
Az Egyesült Államok Külügyminisztériuma a General Motors katonai részlegét bízta meg egy új páncélozott Chevrolet Suburban változat kifejlesztésével, és tíz ilyen autó leszállításával.
Már a Tesla képviselet májusi megnyitásakor hallható volt, hogy hamarosan márkaszerviz is lesz, de a megvalósulásig csak mostanra jutott el a cég.
A Fering terepjárója teljesen elrugaszkodik a megszokott autóépítési elvektől, és olyan módon használja a dízelmotort, ahogy korábban nagyon ritkán láttuk.
Amióta a Xiaomi - pillanatnyilag a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója - bejelentette, hogy érdekelné az autógyártás, több létező, vagy megszűnt márkával is összefüggésbe hozták. A legújabb ilyen pletyka az, hogy a kínaiak által feltámasztott, de sikertelen Borgward márka gyárát vennék át Pekingben, hogy minél hamarabb elindulhasson a cég karrierje az autóiparban.
A japán márkáknál régebben általános volt az ötéves modellváltási ciklus, de mostanság más idők járnak. A Mazda például nem hogy nem váltja le a CX-5-öst, de frissítésből is csak egy visszafogottabbat hajt végre a típuson, amely Európában eddig elég stabilan hozta a vásárlókat: a koronavírus-járvány előtt évi 60 ezer feletti számokat produkált.
A Rivian még 2018-ban mutatta be első típusát: az R1T elektromos pickup, méghozzá pont az a méretű és jellegű, amilyet Észak-Amerikában tömegek vásárolnak benzin- és dízelmotorral.
Európában fotózták az álcázott prototípusokat, ennek ellenére valószínűbb, hogy errefelé nem lesz kapható az MQB A0 platformra épülő szedán.
A z EQT néven árusított modell mellett jutottunk be a Mercedes-standra, amiről tudni lehet, hogy egy elektromosított Citan/T osztály, aminek az új generációjáról pár hete volt hír. A Citanról meg tudni lehet, hogy egy mercedesesített Renault Kangoo, aminek az új generációjáról már tavaly novemberben megérkeztek a hírek. Tekintve, hogy egyik márka sem állította ki az belső égésű változatokat, csak bátortalan tipp volt a részünkről, hogy az EQT valójában egy puccos villany-Kangoo. Amikor is Bolla Gyuri, szerkesztőségünk Dacia-szakértője felismerte benne a Lodgy felnyitható tálcácskáját, elegáns fehér színben.
A Mercedes olcsóbb lett, mint az új Kangoo, mégsem valószínű, hogy ez lesz a dobozos kategória slágerterméke itthon, mivel a Renault-nak van jobb ajánlata is.