Augusztusban jött a hír, hogy az ezzel felszerelt Mercedes modellek többségét nem lehet a négyliteres V8-as turbómotorral megrendelni, és most az is kiderült, hogy miért. A Mercedes drága részlegeit – a Maybachot és az AMG-t vezető szakember szerint nem alkatrészhiány, hanem valamiféle minőségi probléma áll a háttérben.
Nemrég írtunk arról, hogy a Ferrari mérnökei egy egyedi sportkocsin dolgoznak, amely jó eséllyel az SP48 Unica nevet viseli, alapjait az F8 Tributo adja. De a Ferrari Chat fórumon kiszivárgott információk szerint nem ez lesz az egyetlen újdonság a maranellóiaktól. Jön ugyanis egy LaFerrari-alapú, szintén egyedi modell is.
A parkolási díjak drasztikus emelésére készülnek a dél-németországi Tübingen vezetői. Az egyetemi városként és kulturális, valamint igazgatási központként is fontos szerepet betöltő, 90 ezres lélekszámú városban jelenleg 30 euróba kerül a parkolás, az autó méretétől, korától vagy éppen teljesítményétől függetlenül. De hamarosan megszűnik ez az egységes tarifa.
Nem volt híján a bátorságnak az az amerikai férfi, aki úgy próbálta beszámíttatni autóját egy másikba, hogy azt valójában néhány nappal korábban pont ugyanabból a kereskedésből lopta el. A trükk még időben kiderült, a tolvaj pedig börtönbe került.
Július végén mutatta be az Audi az RS Q E-Tront, azt a hatótávnövelős elektromos versenyautót, amellyel a 2022-es Dakar Ralin indulnak majd. Azóta természetesen gőzerővel folyik a technika tesztelése, most például két teljes hetet töltöttek el Marokkóban, a sivatagban extrém körülmények között nyúzták a versenygépet.
Az elektromos autók terjedésének egyik legfőbb gátjaként szokás a korlátozott hatótávot és a hosszú töltési időt említeni. A gyártók nyilván igyekeznek ezeket a fejlesztési irányokat követni, az újabb és újabb modellek pedig egyre hosszabb utazást ígérnek egy-egy feltöltéssel. A BMW-nél viszont úgy gondolják, fölösleges egymásra licitálni, egy villanyautónak nem kell ezer kilométert lenyomnia egyhuzamban. Erről az i4-projektet vezető David Ferrufino beszélt.
Az autóiparban éppen útkeresés, más megközelítésből paradigmaváltás zajlik, a legtöbb gyártó hibrid és elektromos modelleken dolgozik, de vannak olyanok is, akik valamilyen formában a hidrogént állítanák a hajtás szolgálatába. A Toyotának például ott van a Mirai mint üzemanyagcellás megoldás, közben viszont hidrogénhajtású dugattyús motorokkal is kísérleteznek, méghozzá verseny-Corollákban.
Nem ez az első Honda, amely a BR-V nevet viseli, ám a japán gyártó most új típussal váltja a hat éve bemutatott első generációt.
Az Amazon által az idei évtől alkalmazott Netradyne rendszer elvileg azért van, hogy javítsa a csomagszállító sofőrök baleseti statisztikáját, és ezt meg is teszi, de a sofőrök szerint olyasmit is hibának tekint, amiről nem tehetnek.
A váltás irányát tulajdonképpen sejthettük volna abból, hogy Block március óta egy Skoda Fabia R5 raliautóval indult néhány versenyen, mégis kicsit váratlan, hogy az Audival köti össze a nevét a következő évekre.
A három különböző méretű váltóáramú gép egy motorcsalád része, és a GM szerint húsz éves fejlesztés végeredményének tekinthetők.
Egy ideje már hallani lehetett, hogy tervezik a Bronco Raptor bemutatását, és a pletykák igaznak is bizonyultak. A Ford elindította a beharangozó kampányt, amelynek a vége a 2022-es bemutató lesz.
A Rolls-Royce csoporthoz tartozó MTU nagy ipari dízelmotorok gyártójaként közismert, egyebek közt 16 hengeres dízelmotorokat szállítanak a hatalmas, külszíni fejtésekben használatos dömperek számára.
A franciaországi Drôme közelében, az A7-es autópályán a csendőrök egy olyan Volvo FH 12-es nyerges szerelvényre lettek figyelmesek, amelynek a vezetője nem kötötte be a biztonsági övét. A kamiont félreállították, majd mielőtt kérdőre vonták volna a 23 éves sofőrt, megütötte orrukat a fülkéből kiáradó, nagyon erős marihuánaszag. Így hamar előkerült a gyorsteszt, amely kimutatta, hogy a Volvo vezetője teljesen be van tépve. Ha pedig már megkezdték az ellenőrzést, kicsit mélyebbre is hatoltak a vizsgálat során. A jármű és a sofőr papírjainak ellenőrzése után a tachográfot is vizsgálni kezdték, amely kiolvasása közben nagyon meglepődhettek: kiderült ugyanis, hogy az elmúlt 28 napban sofőrünk szinte egyfolytában túllépte a megengedett sebességhatárokat. Több szakaszon is, összesen kilenc alkalommal, 120 és 145 km/h-ás sebességgel száguldozott tartósan. (Franciaországban autópályán, kamionnal maximum 90-nel lehet haladni.)
Az új platform neve Lightweight Electric Vehicle Architecture, azaz LEVA lesz, ami leginkább talán könnyű villanyautó építőrendszernek fordítható. Ezt a szerkezetet elsősorban kétüléses, sportos modellek számára tervezték, amelyekből több is épül majd rá, és nem csak Lotus márkajelzéssel.
Egyre sokasodnak a közös platformra épülő villanyautók: a Volkswagen csoportban ilyen a VW ID.4, a Škoda Enyaq és az Audi Q4 e-tron, a Kia-Hyundai csoportban pedig a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6 és a Genesis GV60. A koreaiak utóbbit szánják a kínálat tetejére, lévén a Genesis a cégcsoport prémium márkája. Úgy tűnik, a kiegészítő funkciókból is ide jut majd a krém. Először.
A Toyota elnökéről leginkább a sportkocsik nagy barátjaként, képzett tesztpilótaként és autóversenyzőként lehetett hallani az utóbbi évek során, de Akio Toyoda úrnak ennél unalmasabb feladatai is akadnak. Ő például a Japán Autógyártók Szövetségének (JAMA) elnöke is, és mint ilyen, egyfajta szóvivő, aki időnként az iparág képviseletében is fellép.
A General Motors elég nehéz helyzetbe került a Chevrolet Bolt akkumulátor-tüzei miatt: az autók tulajdonosai egyelőre a visszahívás végrehajtására várnak, a Bolt gyártását pedig le kellett állítani. A helyzeten állítólag enyhít egy új szoftver, amely egyrészt képes kiszűrni a hibás akkucellákat, másrészt figyelmeztet is, ha baj van.
A nagy áradások után általában ezrével maradnak az utcákon elázott autók, amelyek általában a roncstelepen végzik, a pótlás pedig szép nagy lyukat szokott ütni a tulajdonos pénztárcáján. Erre a problémára talált megoldást a Rachel Abraham, a ClimaGuard nevű eszköz feltalálója.
A Széles Gábor tulajdonába tartozó Ikarus még 2018-ban mutatta be az új elektromos buszát, amely akkor még konkrétan egy CRRC San Bus King C12-es volt. Ezt a járművet nevezték át Székesfehérváron CRRC-Ikarus IC 12U Citypioneernek. Az elmúlt években az eredeti kínai járművet a fehérvári mérnökök kissé áttervezték, amely a V3 gyári megjelölést kapta. Többek között egyszerűsítették a gyártási technológiát, a kínai alkatrészek egyrészét pedig török és magyar alkatrészekre cserélték, valamint változtattak egy keveset a dizájnon is. Ezeknek a járműveknek a sorozatgyártása már megkezdődött, de egyelőre csak az udvarra szerelnek össze hatvan járművet, amelyeket majd később próbálnak meg értékesíteni. Az Electrobus Europe Zrt., vagyis az Ikarus elektromos buszait gyártó és értékesítő leányvállalata már ilyen módosított kínai busszal indult az idén januárban kiírt, két darabos, kaposvári közbeszerzésen.
A bemutató idején csak sejteni engedték, hogy mit nyújt az új sportkocsi, amely méretben és teljesítményben is az Evora utódjának tekinthető. Most viszont napvilágot láttak a konkrét adatok az első szériaváltozatról.
A Tesla Model 3 annak idején sok százezer előrendelést produkált néhány nap alatt. A Cadillac-nél nem egészen erről van szó, annak ellenére, hogy a GM luxusmárkája kapcsán is hasonló újságcikk-címeket lehet látni.
A bold men angolul bátor férfiakat jelent – ezért is választotta Friedhelm Wiesmann új vállalkozásának nevéül ezt. Azt mondja, világszerte elég sokan fogják érteni, mit jelent, és pontosan ez volt a cél a választáskor.
A brit Autoexpress híre szerint a Ford vezérigazgatója látna fantáziát a Bronco európai forgalmazásában.