A CX-30 EV, ahogy a neve is mutatja, egy CX-30, villamos hajtással. Ettől még nem kéne, hogy groteszk látvány legyen, de az.
A pánikszerű üzemanyag-vásárlások befejezésére kérték az autósokat hétfő esti közös közleményükben a brit piacot ellátó legnagyobb forgalmazók, miután a napok óta tartó felvásárlási roham kiskereskedelmi szinten súlyos ellátási fennakadásokhoz vezetett országszerte. Jobb híján a hadsereg kamionsofőrjeit is bevethetik, hogy javuljon a helyzet.
A legvonzóbb Alfa modellek egyike az 1963 és 1977 között gyártott Giulia Coupé, és ebből épít modern változatokat az olasz Automobili Totem. Korábban csak az elektromosat mutatták meg, de most itt egy benzines kivitel is, 620 lóerős, ikerturbós Alfa Romeo V6-ossal.
Rég húzódó folyamatok találkoztak az idén: az Európa-szerte ronggyá támogatott, legalább részben villamos hajtású autók eladásai augusztusban lehagyták a kegyvesztett dízelekét. Az előbbiek a teljes újautó-mennyiség 21%-át adták, az utóbbiak 20%-ot.
Bár a Ferrarinak van saját formatervező részlege, és hagyományosan a Pininfarinával is dolgoztat, úgy néz ki, most együttműködésbe kezd a LoveForm nevű formatervező közösséggel is, amelynek Jony Ive, az egykori Apple formatervező guru az alapítója és vezetője.
Úgy néz ki, a versenyautókból is elkezdik kidobálni a Toyotánál a nyolchengeres szívómotorokat. A Dakar ralin indított pickup-formájú gépekben ezen túl ikerturbós V6-os dolgozik, ahogy egyre több erős utcai Toyotában is.
Ez már nem pletyka: a Polestar tőzsdei bevezetését készítik elő éppen. A módszer a mostanság igen elterjedt cégegyesítéses trükk lesz, ahol az értékesíteni kívánt vállalat egy üres tőzsdei céggel egyesülve dobhatja piacra a részvényeit.
Úgy tartják, hogy egy marketinges csapatban vagy akár szerkesztőségben a legunalmasabb munkanap is izgalmasabb, mint egy bankban a legpörgősebb. Ezzel bizonyára lehetne vitatkozni, de annyi biztos, hogy mindenhol vannak olyan percek, amikor kéne valami ötlet. A Škodánál valószínűleg feldobta a YouTube ajánló algoritmusa azt a 2011-es Top Gear epizódot, amiben helikopter landol egy Yeti tetején.
Az utolsó önálló Nissan haszonjármű helyére is Renault alapú típus érkezik, a kínálat többi része viszont csak nevében változik meg.
Úgy tűnt, az AM General terepjárója örökké olyan maradt, amilyennek 1985-re kifejlesztették, de mostanra elkészült egy fejlettebb változat.
Az új Toyota Tundra is versenyezni fog a következő szezontól a NASCAR Trucks Series bajnokságban, a többi gyártó hasonló pickup-formájú gépei ellen.
Elvileg már gyártásra kész a Nio újdonsága, egy 75 kWh-s akkucsomag, amely két különböző kémiájú cellát egyesít egy egységben.
Több módszerrel is nagyot zöldíthet a belterei gyártátásán a Skoda. A cukorrépa felhasználásánál már a szabadalmaztatási kérelemnél tartanak, de egyfajta perjét is használnának.
A korábbi pletykák után a napokban arról cikkeztek orosz lapok, hogy a Tesla kinézett magának egy helyszínt negyedik nagy gyára, Gigafactory-ja számára az országban. Konkrétan a Moszkvához közeli Korolev lenne a Tesla óriási beruházásának helyszíne a helyi média szerint, de a cégvezér Elon Musk szerint ilyenről ők még nem döntöttek.
Az autógyártókon túl a megrendelők sincsenek egyszerű helyzetben, amióta felütötte a fejét az autóipari chiphiány. Kereslet lenne, a kínálat azonban nem tudja tartani a lépést ezzel. A probléma nemcsak a nagy eladási darabszámokat produkáló szegmenseket sújtja, jelen van a prémium autóknál is.
A Volvo nem spórolt a bevállalós ígéretekkel, amikor arról beszéltek, hogy 2025-re eladott autóik fele elektromos lesz, 2030-ra pedig teljesen átállnak majd a villanyautó-gyártásra. Most egy újabb merész húzással kijelentették, hogy 2030-ig teljes mértékben szakítanak a bőr felhasználásával, nem lesz tehát több bőr belterű Volvo.
A Jeep Grand Cherokee új generációját idén év elején mutatták be. A hatalmas, 5 méternél is hosszabb, nyújtott tengelytávú SUV után jövőre érkezik a rövidebb változat, amelyet hivatalosan szeptember 29-én mutat be az amerikai gyártó.
Néhányan biztos emlékeznek Jeremy Clarkson önvezető autójára, amelyet a Grand Tour sátrában prezentált: a jármű egy üreges félgömb, a tetején egy bársonydíványon lehet utazni, miközben a belsejében egy román vendégmunkás pedálozik. A Vay nevű német cég komolyan gondolta az ötletet, és a módszert kis túlzással valódi közlekedési szolgáltatásként szeretné elterjeszteni.
Majdnem két éve már, hogy a japán szórakoztatóipari óriásvállalat bemutatta saját villanyautó-koncepcióját, a Vision-S-t. Bár akkor azt állították, hogy színtiszta tanulmányról van szó, a jelek szerint annyira piszkálja az emberek fantáziáját egy Sony gyártmányú autó, amennyire a régóta rebesgetett Apple Car. Emiatt az első közúti tesztek után rögtön rácsapott a média, talán mégis lesz belőle valami: épp most is egy hasonló fellángolás történik.
Többször is volt már rá példa a közelmúltban, hogy a Tesla Autopilot rendszerét megzavarta az erős, villogó fény. Így egyebek mellett megkülönböztető jelzést használó járműveknek csapódtak az érintett Teslák. Emiatt az NHTSA (amerikai közlekedési hatóság) vizsgálatot is indított, de közben újabb hasonló balesetek történtek.
Letesztelték a Nio új reménységének, az ET7-nek a légellenállását, ami annyira jó lett, hogy még a gyáriakat is meglepte. Az előzetes számítások és szimulációk alapján 0,230 jött ki, a valóság azonban ennél sokkal meggyőzőbb: az újdonság 0,208-as Cw értéket produkált, ami jelenleg a második legjobb a világon.
Egy hét alatt több mint hatszáz esetben kellett intézkedniük a rendőröknek a vezetés közben kézben tartott mobiltelefon használata miatt - közölte a rendőrség pénteken a honlapján.
A kétüléses, feltűnően keskeny, szélvédő nélküli kétüléses, az Aura közvetlen haszna nem igazán látható, bár azt mondják az alkotói, hogy olyan nagy elektromos autót sikerült összehozni, amellyel a hatótávval kapcsolatos félelmek könnyedén eloszlathatók.
A Caterham eddig is kifejezetten könnyű sportkocsikat épített, de az új alapmodelljükkel túltettek az eddigieken is.
Úgy tűnik, visszatért az 1970-es évekre jellemző stilizáló, egyszerűsítő divat az autójelvények területén is. A Volkswagen, a Renault, a GM, az Opel, a Dacia és a Kia után a Volvo is egyszerűbbre cseréli saját logóját, bár azt még nem tudni, hogy mikor kezdik bevezetni az autókon az új változatot.