Egy újfajta fényezési eljárást dolgozott ki Dürr szakmai partnerével közösen a BMW, amivel bármiféle maszkolás, kitakarás nélkül lehet nagyon bonyolult mintákat felvinni lemezfelületekre: EcoPaintJet Pro az eljárás neve, és már megy a próbaüzem a dongolfingi gyárban.
Még 2018-ban történt, hogy Pápua Új-Guinea bevásárolt negyven Maserati Quattroportét, hogy azzal furikázza a nemzetközi méltóságokat az óceániai ország Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (APEC) nevű nemzetközi rendezvényen. A drága flottából már a beszerezés idején botrány lett, most pedig rájöttek, hogy hiába alig használtak a drága sportautók, háromévesen már csak nagy bukóval lehet továbbadni rajtuk.
Lassan szivárognak az információk a Skoda nagyszedánjáról, a Superbről: az eddigi legnagyobb újdonság az volt, hogy a Volkswagen Passattal közös gyártósorra kerül majd. Mivel ez a gyár Pozsonyban van, a Superb már nem lesz Made in Czech Republic, a Passat pedig nem lesz már Made in Germany. A napokban egy tesztpéldányról készült képek mellett egy skicc is előkerült.
A sietős olvasóknak összefoglalom röviden: ez egy új autómárka, ami egy régi vágású terepjáróval áll elő, mostantól rendelhető, a gyártás pedig egy év múlva indul. Van itthon is forgalmazó, szervizhálózat, az aktuális elvárásokra, vagyis a villanyhajtásra pedig tesznek, és szintén az összes trenddel szembe menve még azt is támogatják, hogy a tulajdonosok maguk végezzék el a szükséges karbantartásokat.
A Land Rover Defender szinte népautó volt Nagy-Britanniában, sőt, a népen kívül a királynő is járt vele. De még nálunk sem különösebben ritka, az Egyesült Államokban viszont nem igazán lehetett hozzá jutni, amíg gyártották, mivel rég nem teljesítette a típusvizsgáztatás követelményeit.
A NIO amellett, hogy technikailag is versenyképes autókat kínál, olyan merész ötletekkel próbálkozik, mint az akkumulátorpakk-cserélő automata/ üzleti modell. A márkáról eddig is sokat hallottunk, de szeptember 30-án a körülbástyázott európai piacon is megjelentek, jó érzékkel oda céloztak, ahol a legnagyobb eséllyel befogadják a márka villanyos portfólióját: Norvégiában, Oszlóban debütált a márka zászlóshajója, az ES8.
A nulláról építették újjá a Countach prototípusát, amely nagyon sok részletében eltér a szériamodelltől, egyebek közt a vázszerkezete is más volt, mint a sorozatgyártású változat csőváza.
Az Guangzhou Auto már el is küldte Mexikóba az első szállítmány autót, amely Dodge Journey néven kerül a kereskedésekbe. A hobbiterepjáró-fazonú modell a GAC GS5 típusának egy változata, és a Stellantis-GAC vegyesvállalat üzemében készítik.
Legalább az év végéig leállítják a termelést a németországi Eisenachban működő Opel-gyárban a globális csiphiány miatt - jelentette be az autógyártó társaság csütörtökön.
A Giulia GTA és GTAm típusok pályafutásának ezzel hivatalosan is vége van: az Alfa Romeo nagy sikerként könyvelte el, hogy az 540 lóerős Giulia változatból el tudták adni mind az ötszáz példányt.
A GM az idén januárban mutatta be az első Brightdrop furgont, és most itt a második. Az első, 600 köblábas rakterű EV600 után egy rövidebb változat készült, az EV410, 400 köblábas, azaz bő 11 köbméteres raktérrel.
Az Integra korábban a Honda Civic alapjaira épülő kétajtós, sportos modellek neve volt, ám úgy néz ki, most ötajtós autókon bukkan fel újra, nem is csak egy piacon.
A légszennyezés mellett a zajszennyezés is komoly egészségügyi probléma a városokban, emeli az emberek stressz-szintjét és a kimerültségben is szerepet játszik. Dan Lert, Párizs alpolgármestere szerint például egy hangosabb motoros akár 10 ezer embert is felébreszthet egyetlen útja alatt, de a sportautók, a rosszul karbantartott teherautók és robogók is hozzájárulnak az ártalomhoz. A francia főváros ezért tovább szeretné szigorítani a 2015-2021 közti időszakra szóló zaj-terveket.
A villanyautókkal szembeni egyik ellenérv a töltési idő, ami normál esetben néhány órát, fali aljaztról, nagyobb akkumulátor esetében pedig akár egy-két napot is igénybe vehet. Erre kínálnak megoldást a gyorstöltők, amelyek fél óra alatt képesek 80 százalékra tornászni az akkumulátorokat, de a svájci székhelyű ABB most új rekordert dob piacra: a Terra 360 - ahogy a neve is mutatja - 360 kW-tal képes tölteni a villanyautókat, ez három perc alatt 100 kilométert jelent.
Hiába kezdték a gyártást csak az idén, a Rivian nem igazán új vállalkozás: még 2009-ben alakultak, 2016-ban pedig megvették a Mitsubishi gyárát is, de csak 2018-ban mutatták be első prototípusukat, az R1T pickupot. Ami azonban nem jelenti, hogy ne lett volna korábban akár több másik projektjük.
A Jeep már bemutatta a hétszemélyes Grand Cherokee L változatot az év elején, a rövidebb, és Európában is elkérhető kivitelre azonban mostanáig kellett várni.
Egy felmatricázott Wraith kupét mutattak Charles Rolls idézetekkel teleírva, olyanokkal, amelyek egy elektromos autóra is illenek. Az orr-részen pedig a leghíresebb áll: ha nem létezik, tervezd meg.
Az Ineos Grenadierről méretei és képességei alapján eddig sem gondoltuk, hogy olcsó lesz, de most először konkrét árakat is mondtak. Az alapkivitelért is elkérnek majd 59 ezer eurót.
A Michelin számításai szerint a felépítésükből fakadó problémák miatt a hagyományos abroncsok 20 százaléka kiesik a forgalomból, ami egészen komoly mennyiséget, 200 millió abroncsot jelent évente. Emiatt régóta - a Michelin Műszaki és tudományos kommunikációs igazgatója, Cyrille Roget szerint egy évtizede - dolgoznak alternatívákon. A nyomásmentes, Uptis fantázianevű prototípusukat már láthattuk, de most egy villanyos Mini Cooper SE-n is megmutatták, és állításuk szerint legkésőbb 2024-ig forgalomba akarják hozni.
A Citroën két másik céggel, az Accorral és a JCDecaux-val együtt fejlesztette ki saját önvezető, moduláris járműrendszerét, amelyet igazából a kerekeket helyettesítő gömbök tesznek egyedivé.
Azt már a múlt héten elárulták, hogy Ken Block az Audinál folytatja a pályafutását, ám az csak most derült ki, hogy mivel. Új műsorszám készül, természetesen a Block által feltalált és sikerre vitt Gymkhana műfaj nyomán. A legfontosabb különbség, hogy Block ezúttal villanyautóval nyomja.
Sokakat megriaszt és sokakat lenyűgöz az önvezető technológia, de nem minden autótípushoz illik, sőt, a vezetési élményre kihegyezett modellek esetében gyakorlatilag nonszensz. Szerencsére van olyan iparági hatalmasság, aki ezt elismeri.
Az elektromos Ford 68 km/h felett már elkaszálja a bójákat keresztbe csúszó farával, a svéd Teknikens Värld viszont csak 72 km/h-tól tekinti teljesítettnek a járvorszarvas-kikerülést szimuláló tesztet.
Nehezen jött össze a gyártás elindítása a Lucidnak: a cég még 2016-ban mutatta be az Air prototípusát, és 2018-ra tervezték a termelés megkezdését, de a pénz elfogyott, és csak 2020-ra sikerült új befektetőt találni.
A CX-30 EV, ahogy a neve is mutatja, egy CX-30, villamos hajtással. Ettől még nem kéne, hogy groteszk látvány legyen, de az.