A katalizátorok az autó kipufogórendszerének részei, amelyek palládiumot, platinát és ródiumot tartalmaznak, hogy az égés során keletkezett szennyező anyagokat már a rendszerben megfogja. Ezek az anyagok azonban roppant értékesek, ezért hatalmasat ugrott a katalizátorlopások száma az elmúlt néhány évben, ezzel nem csak a tulajdonosok, de a márkaszervizek életét is megnehezítik.
Az elmúlt húsz évben szinte évente hozták hírbe a Volkswagen konszern valamelyik márkáját a Formula-1-gyel, de ez az első alkalom, hogy a pletykákat pozitív értelmű bejelentés is követi.
Az utóbbi években egyre több gyártó kínál valamiféle összkerék-kormányzást, de a több villanymotoros hajtások ezen a téren is új lehetőségeket nyitnak meg.
Egyelőre sötétből elővillanó részleteket mutattak a WIll.I.AMG elnevezésű gépről, amelyet állítólag Will.I.Am, a közismert rapper és AMG márka-nagykövet segítségével állítottak össze.
Még mindig reflektorfényben van a Supra, ha egyre növekvő értékű és kultikussá emelkedő japán autóról van szó, pedig a ‘90-es években nem csak a Toyota csinált komoly sportautót, hanem a Mitsubishinek is ott volt a turbómotorral, aktív aerodinamikával töltött 3000GT és a Mazdának az RX-7, mely kategóriákkal súlyosabb autókat szorongatott meg a versenypályán.
A Stellantis és a szerb kormány egy 190 millió eurós megállapodást írt alá, amely az egykori Zastava gyár korszerűsítésének finanszírozásáról szól. Ennek értelmében az egykori Fiat gyárak közül az elsők között áll át e kragujevaci gyár egy elektromos típus előállítására.
A Tesla főleg a gyártás korai szakaszában készült autóinál rendszeresen kerültek elő kínos hiányosságok, amelyek főleg a feszített tempóban folyó összeszerelésből fakadtak: lökhárító esett le az esőben, tető repült le, stb. Azóta sokat javult az autók minősége, de még mindig nem hibátlanok: most egy darab Model X-et kellett visszahívni.
Az elektromos átállásnak megvan a maga logikus menete, amely szerint előbb a belső égésű motorra szabott platformok fogadják be a villanyautós technikát (ahogy az az emiatt némileg kritizált EQA esetében is történt), majd az idő és a fejlesztések előrehaladtával elkészülnek a saját, dedikált villanyautós architektúrák is. A Mercedes azonban egy lépéssel megtoldja ezt a gondolatmenetet.
A Tesla már tavaly bejegyeztette az indiai divízióját, ezzel párhuzamosan pedig az 1000 dolláros előleggel járó foglalásokat is elkezdték felvenni. Csakhogy a jövőbeni vásárlók közül többen visszamondták ezeket, mert a Modi-kormányzat olyan helyi beruházásokat követel a helyi piacra lépésért és az engedményekért cserébe, amiket a Tesla egyelőre nem igazán szeretne teljesíteni.
Németország legnagyobb autóklubja, az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) nyílt levélben javasolja tagjainak, hogy az orosz kőolaj-importfüggőség enyhítése érdekében lehetőleg vezessenek üzemanyagtakarékosan.
A BMW két hete bemutatott zászlóshajója, az új hetes elektromos verziója 2640 kilót nyom, miközben a modell legelső szériája (E23, 1977) felülről karcolta az 1600 kilót. A hízás persze nem csak a bajorokat érinti, az egész autóipar a saját fejlesztéseinek súlyát nyögi. Ennek hamarosan vége lehet.
A hírességek autói mindig sok pénzt érnek, főleg ha igazi világsztárról és amúgy is kelendő kocsiról van szó. Ez a leírás nagyon jól illik Madonna Audi A8L-jére, hiszen a pop királynőjének még ma is igen nagy rajongótábora van. Ahhoz képest amúgy nem is drága a német csúcslimuzin: 25 ezer fontot, azaz alig 12 millió forintot kérnek érte.
Vannak a közlekedésben fontos alapelvek, és vannak olyan emberi tulajdonságok is, amelyek könnyebbé teszik az együttélést. Ezek közé tartozik az udvariasság is, de ezt a szót az alábbi videó szereplőinek nyilván a szótárból kellene kikeresniük.
Az utóbbi időszak kétségtelenül legnagyobb horderejű változása az autóiparban az elektromos hajtásra való átállás. A legtöbben a hibridek és a villanyautók felé mozdultak el, de vannak a hidrogénautózásnak is úttörői. Eközben viszont számos más területen is folynak kutatások, hogy a fenntarthatóság jegyében egyes felhasznált anyagokat mivel lehetne helyettesíteni.
A jelenleg futó X1-est még 2015-ben mutatta be a BMW, majd 2019-ben volt egy nagyobb frissítés. Azonban lassan itt a modellváltás ideje, egy francia kereskedő pedig közzé is tette az első teaserfotót, ezzel egy közelgő eseményt beharangozva.
Nem tudni, mi vezetett odáig, hogy az alábbi videóban látható volvós ezt a fajta bosszút adja elő, mindenesetre úgy tűnik, nagyon ráért, hiszen kilométereken át szívatta a mögötte haladót. A Budapesti Autósok oldala tette közzé a felvételt, amelyhez a beküldője annyit fűzött, a Volvo sofőrje nemcsak feltartotta, hanem egy ponton irányjelzővel próbálta kiterelni az egyik pihenőbe. Ő ennek eleget is tett, azonban a szabálytalankodó autós a forgalomtól elzárt területen átvágva visszahajtott az autópályára.
Véglegesen és teljesen autómentessé válhat a Pesti alsó rakpart a Lánchídtól délre, írta meg a Telex által készített Karácsony Gergely-interjú alapján az Index. A témában azóta állásfoglalást tett közzé a Magyar Autóklub is. A szervezet ellenzi a döntést, és úgy fogalmaznak: az autósok ellehetetlenítése nélkül is élhetőbbé, zöldebbé lehetne tenni Budapestet.
Rengeteg szempont alapján választhat autót az ember, amelyek között általában egy racionális sorrend is ki szokott alakulni. Az Egyesült Királyságban működő CarGurus mostani felmérése alapján az elmúlt évek bizonytalansága, de különösen az üzemanyagár emelkedése erre is rányomta a bélyegét.
A korábban Microlino néven bemutatott miniautó pályafutása izgalmasabban alakul, mint bárki szerette volna. Az eredeti fejlesztést végző svájci cégtől a korábban sportkocsigyártással próbálkozó német Artega kezébe került, amely azonban fizetésképtelenné vált. Most úgy néz ki, egy másik villanyautó-fejlesztést ígérő vállalkozás mentheti meg a projektet.
Egy bizonyos árszint felett már ritka a tuning: egy Bentayga vagy egy Rolls-Royce Cullinan általában gyári állapotban is eleget nyújt a potenciális vásárlóknak. De persze van kivétel is, és úgy néz ki, a Maybach GLS egy ilyen: a Brabus kínál belőle egy olyan tuningváltozatot, amely minden józan megfontoláson túlmutat.
Érthetetlen manőverekből kifogyhatatlan gyűjteménye lehet a Magyar Közútnak, most pedig egy igazi gyöngyszemet osztottak meg a nagyvilággal. Az M1-esen halad egy autó, mögötte utánfutó, a sofőrt pedig annyira magával ragadta a sztráda mellett virágzó orgona látványa, hogy otthonra is akart belőle. Mondhatnánk, hogy közeleg az anyák napja, így kézenfekvő lehetett a beszerzés ilyen módja, de valószínűleg nem ez állt a háttérben.
Hivatalosan április 20-án készült el a Dacia tízmilliomodik autója, egy szürke Duster Extreme LE. Sokáig nem gondoltuk, hogy a román márka ilyen messzire juthat.
Az a fura helyzet állt elő, hogy a katasztrofálisan hangzó 3,1 milliárd dolláros negyedéves veszteség ellenére a Ford, köszöni, jól van, hiszen a dráma nagyrészt papíron zajlik.
Már majdnem három hónapja annak, hogy megmutattuk a Civil Pofátlan(tan)ítás jubileumi, tizedik videóját. Sajnos azóta sem tétlenkedtek a hazai utak kreténjei, a Budapesti Autósok oldala most tette közzé az ORFK-OBB-vel közös videósorozat legújabb részét.
A villanyautók gyors terjedése eltérő módon, de a benzinkutak üzemeltetőit és az autógyártókat egyaránt új problémák elé állítja. Ezek egy részére hoz megoldást a VW és a BP kibővített megállapodása, amely szerint elektromos gyorstöltőkkel látják el a BP benzinkútjait egész Európában.