A turbókörforgalom nem új megoldás – az érdi példányról több, mint tíz éve írtunk – és elvileg elég hasznos tud lenni zsúfolt csomópontok közlekedésének szabályozására, viszont az átlátása nem mindenkinek sikerül elsőre.
Bár a Tesla szép nyereséget hozott össze tavaly, a 721 millió dollár nem közvetlenül az autók eladásából jött. A cég annak köszönheti a profitját, hogy más autógyáraknak adja el a Teslák tisztaságát.
Lecsapta a magas labdát, és csinált egy válogatást a pofátlantanítós sorozat legjobb pillanataiból a rendőrség. A válogatás ugyan Best of 2020 néven fut, de azért jutott bele a legelső akciókból is, amik még '19 decemberiek.
Úgy néz ki, a Ford is belátta, hogy olcsóbban ússza meg, ha saját számítógép-rendszer helyett kész megoldást vásárol, és azt szabja a saját igényeihez. A külső partner pedig a Google lett, amely az Android Automotive OS mellett a Google Cloud felhőszolgáltatást is a Ford rendelkezésére bocsátja.
Az Európában ismert Micra európai specialitás, a Renault gyártja, nagyrészt a Clio alkatrészeiből, másutt viszont még mindig az előző generációt kínálják, sőt, úgy néz ki, egyes piacokon érdemesnek találták a megújításra is.
A DS 3 és a DS 7 közé érkezik a PSA luxusmárkájának következő modellje, amely egyben újabb esély arra, hogy a Citroënről leválasztott prémiummárka észrevétesse magát.
Ahogy korábban tervezte, a német autógyártók szövetsége, a VDA az idén is megtartja az IAA-t, igaz, ahogy már tavaly eldöntötték, Frankfurt helyett Münchenben.
Bár a tanulmányról közölt fotón nem látszik túl sok részlet, az a kevés is sokat elárul arról, hogy milyen megújulás várható.
A koreai akkumulátor-gyártó Iváncsa településen épít újabb üzemet, amely évi 30 GWh-nyi, elektromos járművekbe szánt akkumulátor előállítására lesz alkalmas. A cél kifejezetten az európai autóipar ellátása.
50 milliárd forintot szórtak ki eddig a nagycsaládosok autótámogatására, amiből húszezer család vett új autót a támogatás meghirdetése óta. Egy friss helyzetjelentés szerint messze a Dacia a legnépszerűbb a támogatottaknál, de a teljes top10-es listát látva úgy tűnik, nagyrészt tényleg a középosztálybeli családokhoz kerülhet a támogatás.
A General Motors (GM) azt tervezi, hogy 2035-re teljesen átáll az elektromos autók gyártására és csak megújuló energiát használ minden létesítményében, 2040-re pedig minden tevékenysége karbonsemleges lesz.
A bő 800 lóerős utcai V8-asokért felelős Dodge-ot is lassan utoléri a környezetvédelmi szabályozás pallosa. Az utcai sportkocsi-divízióért felelős Timothy Kuniskis a CNBC interjújában elmondta, hogy a 6,2 literes motor hajtotta Hellcateknek és társaiknak meg vannak számlálva a napjai, de a lóerők szerencsére megmaradnak.
Az elektromos autók legköltségesebb alkatrésze még mindig az akkumulátor, ami rengeteg ritka nyersanyagot, például lítiumot, nikkelt, kobaltot és mangánt igényel. A tervek szerint a Volkswagen üzeme ezek 90%-át fogja visszanyerni. Az újrahasznosítási folyamatnál is fontos szempont az energiahatékonyság, így első lépésként a lehető legkisebb darabokra szedik szét az akkukat, ezeket porrá őrlik, az olvasztás és a többi kohászati részfolyamat csak ezek után következik.
A jelenlegi Astra 2015 óta van piacon, és az utolsó két olyan modell egyike, amelyet még a régi, helyben fejlesztett Opel technikára építenek. A General Motors D2XX platformját, és Rüsselsheimben fejlesztett motorokat azonban hamarosan felváltják a PSA-tól átvett egyen-megoldások.
A legtöbb gyártó egyszerűen otthagyja a kisautók piacát – ahogy a Volkswagen – vagy a Fiathoz hasonlóan drága rétegmodellt kínál a korábbi, olcsóbb típusok helyett. Úgy néz ki, a Toyota ez utóbbi utat választotta, bár kicsit eltérő megvalósításban.
A Renault nem siet eltüntetni a kisautót, annál is inkább, mivel az elektromos változat épp csak piacra került. Ugyanakkor negyedik generáció már nem készül.
A Volkswagen ID.3-ast eddig is elég jól fogadta a piac – tavaly decemberben például a Golf mögött második volt az eladási rangsorban, abszolút értékben – pedig a legolcsóbb változat csak most érkezik.
A Tesla már 2017-ben beígérte a Roadster második generációját, amelyet akkor 2020-ra ígértek. A projekt azóta a Model 3 gyártásának beindítása körüli nehézségek miatt ugyan megcsúszott, de Elon Musk egy tegnapi Twitter-bejegyzése szerint a tervezési szakaszon mostanra átesett.
A Jaguar Classic részlege újabb modellből készít vagyonokért az utolsó csavarig új példányokat. Ezúttal az eredeti C-type tulajdonosok kezdhetnek aggódni az autójuk értéke miatt.
A Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkák összesen 9,53 millió autót értékesítettek 2020 során, 11%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ez azonban így is elég volt az első helyezéshez, mivel a Volkswagen csoport márkái iránti kereslet nagyobbat csökkent.
Újabb divatos, terepjáró-jellegű típussal erősíti jelenlétét a Renault Indiában: az olcsó, de kifejezetten apró Kwid és az ott Renault-ként forgalmazott Duster közé érkezik a Kiger, amely már épp elég nagy családi használatra is.
Miután a Model 3 és Model Y gyártása is rendben megy, úgy látszik, a Teslánál végre akadt kapacitás a két nagyobb és régebbi modell frissítésére is. Az első gyári képek alapján mindkét típus karosszériáján igazítanak egy keveset, de igazán a belső téri változások feltűnőek.
A Hyundai korábban Dél-Koreában mintegy 25 ezer, világszerte pedig durván 75 ezer Hyundai Kona Electric típusú villanyautót hívott vissza, az akkumulátor hibájából adódó tűzesetekre reagálva. A visszahívás szoftverfrissítést, és néhány esetben a nagy feszültségű akkumulátor-csomag cseréjét tartalmazta.
Valószínű, hogy ez a két új modell lesz a legnépszerűbb a BMW hibrid modelljei között. Jó menetdinamikát és használható elektromos hatótávot kínálnak, feleslegesen drága túlzások nélkül.
Csaknem 1,7 millió tavalyi matrica helyett nem vettek még ideit az autópálya-használók, noha a 2020-as jogosultságok jövő héttől már nem érvényesek - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) az MTI-vel hétfőn.