Bár úgy látszik, a Stellantistól kap még egy esélyt, a korábban elhanyagolt Lancia egy darabig még biztosan egyautós márka marad. Hogy az Ypsilon mégse veszítse el az összes vevőjét, most újból igazítanak rajta egy keveset.
A lesötétített autókban terjedhet a kapitalizmus szelleme Észak-Koreában, ezért a rezsim leszámol a sötét szélvédős autókkal. A szélsőségesen paranoid Kim-dinasztia 1948 óta tartó uralmába tökéletesen illeszkedik ez az újabb húzás.
A tavalyi negyedik negyedévben már több mint a harmadára nőtt az alternatív hajtású autók részaránya az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók között az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének csütörtökön publikált jelentése alapján.
Az NHTSA (Amerikai Közlekedésbiztonsági Főigazgatóság) utasításának megfelelően a Tesla kisebb huzavona után 134 951 Model S-t és Model X-et hív vissza a meghibásodott érintőképernyők miatt, ami így a cég eddigi legnagyobb ilyen akciója.
Egy ideje már rebesgetik a Toyota-közeli V8-asok végét, ám a japán Bestcarweb értesülései alapján úgy tűnik, a Lexus vérfrissített nyolchengeres sportmodellekkel vonul az M-es BMW-k és AMG Mercedesek ellen.
A név ugyan nem lehet nagyon ismerős – tavaly novemberben lehetett először hallani az Elation-ről, és Freedom nevű első autójáról – a recept viszont igen. Valaki megint végtelenül erős elektromos sportautót ígér, végtelenül sok pénzért.
Az utóbbi években sokat hallhattunk róla, hogy a Nissan most azokra a típusaira koncentrál, amelyektől piaci helyzetének javulását várhatja – magyarán amiből jó sokat lehet eladni – és elsősorban Észak-Amerikában szeretnék visszakapni az elveszített vevőiket. Ezt a törekvést most két új, kifejezetten nagy méretű modell bemutatásával erősítik: a Pathfinder nevű nagy ötajtós terepjáró, illetve a Frontier pickup következő generációival.
A Ford 2020 negyedik negyedévét elég különös eredménnyel zárta. 2,8 milliárdot veszített a cég, de ezt elsősorban nagy, egyszeri költségeknek tulajdonítják: néhány nagyszabású bemutató, visszahívás, illetve a cég brazíliai kivonulása is jelentős összeget emésztett fel. Ugyanakkor a forgalom, az eladások jó irányba változnak.
A DS 4 bemutatása kapcsán a Citroënből kivált luxusmárka termékfejlesztési vezetője beszélt a jövőre vonatkozó tervekről, amelyek révén közös műszaki alapokra építkezhetnek a Stellantis prémium-márkái.
Tavaly már láthattuk néhány kémfotón a hétüléses elektromos Volkswagent, ám a legújabb képeken már a végleges autó látszik, amely az ID.6 X nevet kapja, méghozzá mindenféle álcázás nélkül. Emellett néhány lényeges adat is napvilágra került.
Miközben Volvo és Mercedes részvényesként a nemzetközi autóiparban is fontos szereplővé nőtt a Geely, Kínában szép csendesen építik a saját márkájukat is, persze a Volvónál kifejlesztett korszerű műszaki megoldásokra alapozva.
A Stellantis megalakulása igazán jelentős átrendeződést a haszonjárművek piacán hoz majd. A PSA, az Opel és a Fiat érdekeltségeinek összevonásával új párosítások alakulnak ki, az egyik ilyen a Mercedes és a Renault, amely a nagyobb haszonjárművek területén új együttműködést alakíthat ki a legújabb hírek szerint.
Egyértelműen autónak látszó tárgy, de hagyományos kerekek nélkül – úgy néz ki, a Honda valamiféle tanulmányt készül bemutatni, amely legalább részben sci-fi űrtechnikának tűnik, de meglepetést már ezzel sem okozhatnak.
Január végén életbe lépett az a jogszabály-módosítás, aminek köszönhetően már a 3,5 tonnánál könnyebb járművek, azaz személyautókból és kisteherautókból álló járműszerelvények műszaki állapotát és rakományrögzítését is ellenőrizheti és szankcionálhatja az eljáró közlekedési hatóság. A borsodi rendőrség máris beszámolt egy friss esetről, ahol már eszerint szórták ki a kiszabható legnagyobb bírságot.
Az ID.3-hoz hasonlóan az ID.4-ből is lesznek olyan változatok, amelyekből a VW már nagyobb mennyiséget is el tud adni Nyugat-Európában – most ezekről láttak napvilágot az első részletek.
A Mercedes márka gyártója eddig a Daimler AG. nevet viselte – korábban volt Daimler-Benz is – de most egy alapvető átszervezést követően a Daimler név a teherautó-részleget jelöli majd, míg a személyautók és furgonok gyártása a Mercedes-Benz nevű, különálló cégbe kerül.
Mentőként, áruszállítóként és kisbuszként egyaránt elterjedten használták a KGST országokban a Škoda egykori kisbuszát, olyan legenda mégsem lett, mint mondjuk a VW Transporter korai generációi.
Lassan indult a DS márka karrierje a DS 7 2017-es bemutatása után: meg kellett várni, míg kifutnak a Citroën néven bevezetett, és később DS-szé alakított régebbi modellek. Emellett úgy tűnt, a tervezőik nehezen találják meg az arany középutat az unalomig divatostól a taszítóan furcsáig tartó esztétikai spektrumon.
Az, hogy igyekeznek a Project One különlegességét hangsúlyozni, persze nem meglepő: a kissé megkésve érkező szuperautó tényleg sok szempontból kivételes, még ha nem is igaz, hogy ne lenne vetélytársa.
Az Apple ugyan továbbra sem nyilatkozik autóügyben semmit, de így is azt a pletykát visszhangozza az internet, amit a Hyundai indított el még január elején.
Powerpaste, vagyis teljesítménykrém néven mutatták be a Fraunhofer Intézet munkatársai ezt a különös anyagot, amelyből vízzel keverve nagy mennyiségű hidrogén fejleszthető. Ezzel állítólag megoldódhat a hidrogén tárolásának problémája, amelyet eddig csak alacsony hőmérsékletre hűtve, és/vagy nagy nyomáson tudtak tárolni.
A Volkswagen eddig nem említette, hogy készülne erősebb Golf R változat, de most úgy néz ki, a 320 lóerős motoron kívül egy erősebb, 333 lóerős is szerepel a terveikben – erre utal legalábbis egy gyári adattáblázat, amit egy Golf GTI tesztautó használati utasításában bukkantak.
Már a Cadillac CT4-V és CT5-V bemutatása után nem sokkal hallani lehetett, hogy a GM vezetése a teljesítménybeli visszalépést csak ideiglenes állapotnak szánja. Most, alig két évvel később pedig itt van a két Blackwing modell, a kategóriában kifejezetten versenyképesebb teljesítménnyel, több hengerrel, nagyobb drámával. Csak mintha elkéstek volna velük egy cseppet.
A turbókörforgalom nem új megoldás – az érdi példányról több, mint tíz éve írtunk – és elvileg elég hasznos tud lenni zsúfolt csomópontok közlekedésének szabályozására, viszont az átlátása nem mindenkinek sikerül elsőre.
Bár a Tesla szép nyereséget hozott össze tavaly, a 721 millió dollár nem közvetlenül az autók eladásából jött. A cég annak köszönheti a profitját, hogy más autógyáraknak adja el a Teslák tisztaságát.