Az Audi tesztszériákkal és limitált példányszámú modellekkel fokozatosan lépett az elektromos járművek piacára. Közülük a 2018-as, egyszerűen e-tron névre keresztelt SUV volt az első elérhető, tisztán elektromos típus, most pedig az első szedánt, az e-tron GT-t és sportos testvérmodelljét, az RS-t is leleplezték.
Tényleg alapos átalakításokra készülnek a Renault-nál, amelynek fontos része az egyes márkák átpozicionálása a piacon – Luca de Meo vezérigazgató az Automotive News-nak elárulta, hogyan tervezik átalakítani a kínálatot.
Egyelőre csak a helyi sajtóban jelentek meg hírek a leendő Porsche gyárról, de elég sok konkrét részlettel ahhoz, hogy a sztori megalapozottnak tűnjön.
A német Automobilwoche híre szerint változtatott villanyautó-fejlesztési tervein a BMW, így nem készül el a VW ID.3 riválisának szánt típusuk, helyette egy szedán-karosszériás villanyautó lehet az új elektromos alapmodell.
Konnektoros hibrid már létezik a Jeep Wranglerből – 4xe néven érkezik – de úgy tűnik, a terepjáró-márka nem áll meg itt. A napokban megszellőztették, hogy jön a Wrangler tisztán elektromos változata is.
Ez is csak egy újabb feldíszített 911-es változat, ráadásul már le is leplezték a pályára szánt változatát, a GT3 Cup-ot. Ezek után miért érdekes még mindig az utcai GT3? Mert simán lehet, hogy teljesen más autó lesz, mint a névrokon versenygép.
A Lotus ugyan még az idén leállítja az Evija kivételéven minden korábban bemutatott típusának gyártását, de előtte még gyorsan eladnak belőlük néhány búcsúpéldányt, az eddigieknél is erősebb motorokkal, és gazdag felszereltséggel.
Az utóbbi hetekben mindenféle vad pletykák felbukkantak az Apple autógyártási tervei kapcsán, de úgy néz ki, a témát elsőként felhozó Hyundai csoport mégsem lesz az Apple autógyártási partnere.
Az új versenygép a kissé megtévesztő RS3 LMS nevet kapta, és bár a karosszéria már az aktuális A3-asén alapszik, a műszaki tartalom az előd megoldásainak továbbfejlesztéséből származik.
Bár úgy látszik, a Stellantistól kap még egy esélyt, a korábban elhanyagolt Lancia egy darabig még biztosan egyautós márka marad. Hogy az Ypsilon mégse veszítse el az összes vevőjét, most újból igazítanak rajta egy keveset.
A lesötétített autókban terjedhet a kapitalizmus szelleme Észak-Koreában, ezért a rezsim leszámol a sötét szélvédős autókkal. A szélsőségesen paranoid Kim-dinasztia 1948 óta tartó uralmába tökéletesen illeszkedik ez az újabb húzás.
A tavalyi negyedik negyedévben már több mint a harmadára nőtt az alternatív hajtású autók részaránya az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók között az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének csütörtökön publikált jelentése alapján.
Az NHTSA (Amerikai Közlekedésbiztonsági Főigazgatóság) utasításának megfelelően a Tesla kisebb huzavona után 134 951 Model S-t és Model X-et hív vissza a meghibásodott érintőképernyők miatt, ami így a cég eddigi legnagyobb ilyen akciója.
Egy ideje már rebesgetik a Toyota-közeli V8-asok végét, ám a japán Bestcarweb értesülései alapján úgy tűnik, a Lexus vérfrissített nyolchengeres sportmodellekkel vonul az M-es BMW-k és AMG Mercedesek ellen.
A név ugyan nem lehet nagyon ismerős – tavaly novemberben lehetett először hallani az Elation-ről, és Freedom nevű első autójáról – a recept viszont igen. Valaki megint végtelenül erős elektromos sportautót ígér, végtelenül sok pénzért.
Az utóbbi években sokat hallhattunk róla, hogy a Nissan most azokra a típusaira koncentrál, amelyektől piaci helyzetének javulását várhatja – magyarán amiből jó sokat lehet eladni – és elsősorban Észak-Amerikában szeretnék visszakapni az elveszített vevőiket. Ezt a törekvést most két új, kifejezetten nagy méretű modell bemutatásával erősítik: a Pathfinder nevű nagy ötajtós terepjáró, illetve a Frontier pickup következő generációival.
A Ford 2020 negyedik negyedévét elég különös eredménnyel zárta. 2,8 milliárdot veszített a cég, de ezt elsősorban nagy, egyszeri költségeknek tulajdonítják: néhány nagyszabású bemutató, visszahívás, illetve a cég brazíliai kivonulása is jelentős összeget emésztett fel. Ugyanakkor a forgalom, az eladások jó irányba változnak.
A DS 4 bemutatása kapcsán a Citroënből kivált luxusmárka termékfejlesztési vezetője beszélt a jövőre vonatkozó tervekről, amelyek révén közös műszaki alapokra építkezhetnek a Stellantis prémium-márkái.
Tavaly már láthattuk néhány kémfotón a hétüléses elektromos Volkswagent, ám a legújabb képeken már a végleges autó látszik, amely az ID.6 X nevet kapja, méghozzá mindenféle álcázás nélkül. Emellett néhány lényeges adat is napvilágra került.
Miközben Volvo és Mercedes részvényesként a nemzetközi autóiparban is fontos szereplővé nőtt a Geely, Kínában szép csendesen építik a saját márkájukat is, persze a Volvónál kifejlesztett korszerű műszaki megoldásokra alapozva.
A Stellantis megalakulása igazán jelentős átrendeződést a haszonjárművek piacán hoz majd. A PSA, az Opel és a Fiat érdekeltségeinek összevonásával új párosítások alakulnak ki, az egyik ilyen a Mercedes és a Renault, amely a nagyobb haszonjárművek területén új együttműködést alakíthat ki a legújabb hírek szerint.
Egyértelműen autónak látszó tárgy, de hagyományos kerekek nélkül – úgy néz ki, a Honda valamiféle tanulmányt készül bemutatni, amely legalább részben sci-fi űrtechnikának tűnik, de meglepetést már ezzel sem okozhatnak.
Január végén életbe lépett az a jogszabály-módosítás, aminek köszönhetően már a 3,5 tonnánál könnyebb járművek, azaz személyautókból és kisteherautókból álló járműszerelvények műszaki állapotát és rakományrögzítését is ellenőrizheti és szankcionálhatja az eljáró közlekedési hatóság. A borsodi rendőrség máris beszámolt egy friss esetről, ahol már eszerint szórták ki a kiszabható legnagyobb bírságot.
Az ID.3-hoz hasonlóan az ID.4-ből is lesznek olyan változatok, amelyekből a VW már nagyobb mennyiséget is el tud adni Nyugat-Európában – most ezekről láttak napvilágot az első részletek.
A Mercedes márka gyártója eddig a Daimler AG. nevet viselte – korábban volt Daimler-Benz is – de most egy alapvető átszervezést követően a Daimler név a teherautó-részleget jelöli majd, míg a személyautók és furgonok gyártása a Mercedes-Benz nevű, különálló cégbe kerül.