Másfélszer több autót adtak el 2018-ban, mint 2017-ben és már most valószínű, hogy újabb rekord jön 2019-ben is.
Pár nappal a Detroiti Autószalonra ígért leleplezés előtt - talán véletlenül - kikerült a világhálóra a tizenhét év után visszatérő Toyota Supra reklámfilmje.
A Lexus annak idején mindenkit meglepett azzal, hogy az LC kupét gyártásba küldte. Ám a nyitott változat esetén azon lepődnénk meg nagyon, ha nem küldenék gyártásba.
A japánok esetében feltételezni sem merjük, hogy viccből készítenének autót, de a Mugen Civic Type-R átirata annyira meredek látvány, hogy ez az ember első gondolata.
Ezúttal Japánban, a Tokyo Auto Salonon állították ki a Suprának azt a változatát, amely a helyi Super GT sorozatban indul majd. Ez nagyon alapos átdolgozás eredménye. Az alsó harminc centije a sárvédőívekkel együtt láthatóan arasznyival szélesebb az utcai karosszériánál, tele van légterelőkkel és légbeömlőkkel. Annyira biztosan nem rugaszkodik el az utcai modelltől, mint a vicces NASCAR-változat, de itt is legfeljebb a tető, az ablakok és a fényszórók emlékeztetnek a rendszámos változatra.
A Jaguar-Land Rover komoly spórolásra kényszerül, ezért is válik meg a cég 4500 főtől Nagy-Britanniában, ami a cég munkaerejének több mint a tizedrésze. A cég részéről azt mondják, a versenyképesség hosszabb távú megőrzése követeli meg ezt a lépést.
Egy ideje már vizsgálják az aktív zajkioltás lehetőségeit a Bose-nál. A motorzaj kioltására alkalmas rendszerük már korábban is volt, most pedig a futómű felől érkező hangszennyezés kioltására alkalmas aktív rendszert mutattak be.
A Model S-ből és Model X-ből már nem marad más, csak a legnagyobb akkumulátorral gyártott változatok. Aki olcsóbb modellt akar, a jövőben kénytelen lesz beérni a Model 3-assal.
Új, lendületesebb formatervvel és korszerűbb motorválasztékkal, de tradicionálisabb hajtással igyekszik új híveket szerezni a Fordnak az Explorer korszerűsített változata.
Egész pontosan 4107 Rolls-Royce fogyott 2018-ban, ami nagyrészt a vadiúj Phantom, valamint a Dawn és Wraith modelleknek köszönhető. Ugyan néhány Cullinan terepjárót is kiszállítottak már, de a gyártás felfutása az idei évre marad, magyarán jó esély van rá, hogy az idén újabb eladási rekord jöhet.
A tavalyi Pebble Beach Concours d'Elegance-on bemutatott villanyautó az utóbbi évek legbátrabb Audi formatervét viseli, és elektromos hajtásláncával teljes mértékben a jövőt képviseli. Épp ezért meglepő a hír, hogy gyártásba mehet.
Bár a Volkswagen csoportnál az egyes részlegek pénzügyi szereplése ritkán téma a nagy nyilvánosság előtt, úgy látszik, a brit luxusmárka jelentős vesztesége - 9 hónap alatt 137 millió euró veszteség - kiverte a biztosítékot a Porsche családnál. Ketten is jelezték, hogy elfogadhatatlannak tartják a márka szereplését.
Az e-Tron az utóbbi évek legnehezebb szülése az Audinál, ami nem csoda: olyan autót kellett sorozatgyártásba küldeni, amin szinte alig akad ismerős megoldás. Talán ennek is köszönhető, hogy döcögve indul a gyártás.
Valószínűleg már az idei kabrió-szezonra megszerezhetik az új Porsche 911-es nyitott változatát, akik vágynak rá, és meg is engedhetik maguknak. Nyilván ezért is időzítették mostanra a világpremiert: így elkezdhetik a forgalmazást, mire melegre fordul az északi féltekén.
Ha pontosak akarunk lenni, az új típus neve Zafira Life, de a lényeg nem ez, hanem hogy már ez is francia eredetű.
A korábbi ígéreteknek megfelelően a CES-en, Las Vegasban bemutatták a második generációs Nissan Leaf nagyobb hatótávú, e-Plus jelzésű változatát. Ez a gyári adat szerint 364 km-t tehet meg egy töltéssel, és jobban is megy, mint az alapkivitel.
Ahogy a fronthajtásos Mercedes sorozat legtöbb tagja, az új CLA is teljesen új formatervet kapott: simább és elegánsabb lett, és minden irányban egy kicsit nagyobb.
A Las Vegas-i elektronikai szakkiállítás, a CES mostanság az autógyártók számára is kötelező gyakorlat. A Daimler AG haszonjárműves részlege például itt jelentette be, hogy 500 millió eurót költ a 4-es szintű önvezető rendszer kifejlesztésére, miközben épp most teszi elérhetővé a 2-es szintű önvezető funkciókat a szériamodelljeiben.
A Magyar Biztosítók Szövetsége történelmi mérföldkőről beszél annak kapcsán, hogy már a kárügyintézéshez sem kell többé papírra rajzolgatnunk. Elkészült az applikáció, amellyel okostelefonon is elintézhető a kárbejelentés, átadva a múltnak a kék-sárga kárbejelentő fizikai formáját.
Egy kicsit meglepő, de úgy néz ki, már nincs messze minden idők legfeltűnőbb orrú BMW-je. Ezen a kiszivárgott fotón már mindenféle álcázás nélkül látszik.
A Hyundai ezúttal olyasmit ígér, amit nem egyértelmű, hogy képes lesz kivitelezni. Ám az biztos, hogy az Elevate bátor jármű-koncepció, amelyet nehéz lenne skatulyába gyömöszölni.
Csupán tizennégyen lehettek jelen Carlos Ghosn nyilvános meghallgatásán, amelyen magyarázatot kért a bíróságtól hosszú elzárására. Ám amit mondott, az nyilvános: „Ártatlanul vádolnak, és igazságtalanul tartanak fogva.” - mondta a bíróság előtt, és a vádak egy részére is igyekezett felelni, bár összesen vagy tíz percet beszélhetett.
A Mercedes még a premier előtt egy rövidfilmen mutatta meg a Mercedes CLA legújabb változatát. A típus a többi kis Mercedeshez hasonló stílusban újul meg.
A detroiti autógyártó óriások már évtizedek óta csak a terepjáróknak és pickupoknak köszönhetik, hogy még megy a bolt, de úgy tűnik, ebbe a szegmensbe is betörne néhány ismeretlen cég, elektromos modellekkel.
Az új Huracán EVO motorja ugyanaz a 640 lovas 5,2 literes V10-es, mint a Performante változaté, ám nem kerül annyiba, és az összkerék-kormányzás miatt biztonságosabb is, mint a Nürburgring leggyorsabb utcai Lambója.