A Mercedes még a premier előtt egy rövidfilmen mutatta meg a Mercedes CLA legújabb változatát. A típus a többi kis Mercedeshez hasonló stílusban újul meg.
A detroiti autógyártó óriások már évtizedek óta csak a terepjáróknak és pickupoknak köszönhetik, hogy még megy a bolt, de úgy tűnik, ebbe a szegmensbe is betörne néhány ismeretlen cég, elektromos modellekkel.
Az új Huracán EVO motorja ugyanaz a 640 lovas 5,2 literes V10-es, mint a Performante változaté, ám nem kerül annyiba, és az összkerék-kormányzás miatt biztonságosabb is, mint a Nürburgring leggyorsabb utcai Lambója.
Úgy tűnik, Kínában továbbra is van kereslet a sofőrlimóvá alakított közepes szedánok iránt. Most épp a BMW mutatta be a legfrissebb 3-as nyújtott változatát, amely természetesen elsősorban a hátsó lábterében erősödött.
A Volvo Cars tavaly 12,4 százalékkal rekordszintre, 642 ezer 253-ra növelte autóeladásait. Különösen az amerikai és a kínai kereslet bővült - ismertette a számokat a kínai tulajdonban lévő cég.
Messze nincs még vége a dízelbotránynak, annyira nem, hogy Németországban még csak most szerveződött meg a gyűjtőper a Volkswagen ellen. 372 ezer becsapott német ügyfelük csatlakozott a közös perhez.
Egy ideje már Norvégia a mintaország, ha a villanyautózás terjedéséről esik szó. Évek óta messze az átlag fölött veszik arrafelé a villanyosokat, de 2018-ban már közel minden harmadik ott eladott új autó volt elektromos. Ez még Norvégiában is új rekord.
2030-tól csak villanyos autók közlekednek majd egy alig tízezer lakosú új-zélandi szigeten, feltéve, ha bejön egy helyi villanyautós csoport terve. Logikusak a lobbisták érvei, de valószínű nem mindenki boldog az ötlettől.
Vasúti sínre került, mozgásképtelen(?) hókotrót sodort el a vonat szombat délután Komáromban, a Molaj telepnél. Egy Facebookra töltött dascham-videón látni, ahogy a munkagép sofőrje kétségbeesetten integet a vonatnak, visszaszáll, majd nem sokkal később odaér az osztrák ÖBB szerelvénye.
Az Infiniti épp keresi új identitását, legalábbis erre enged következtetni legújabb tanulmányautójuk. A QX Inspiration a jövő elektromos autóinak előképe a gyáriak szerint, szerintünk viszont csak egy divatos SUV, látványosan elrontott arányokkal.
Manapság nemigen létezik olyan autógyártó, amely ne fejlesztene valamiféle önvezető rendszert. A Toyota sem kivétel: az idei CES-en egy olyan Lexus prototípust állítanak ki, amely vezetést segítő, és teljesen önvezető programot is magában hordoz.
November 19-e óta tíz naponta hosszabbíttatja meg az ügyészség Carlos Ghosn fogvatartását, méghozzá hivatalos vádemelés nélkül. A módszerűk az, hogy időről időre új vádakat hoznak fel, amelyeknek a vizsgálatára a bíróság újabb időt adhat. Ám úgy néz ki, az ügyészek eddig nem tudtak olyan vádiratot készíteni, amellyel a nyilvánosság elé állhattak volna.
Bár a Porsche utcai autóiban lassan már csak turbómotorokat találunk, még mindig nem mondtak le egészen a nagy hathengeres szívómotorokról. Most például ilyen kerül a cég legújabb kulcsrakész pályaautójába, amelyből később talán rendszámos változat is készülhet.
A Polestar bevezetéséhez a jól sikerült Volvo Concept Coupé terveit használták fel, de az így létrejött Polestar 1 szuper-hibrid, a gyáriak sem tagadják, csak kirakat. Megélni nem ebből szeretne a cég, hanem az olyan típusokból, mint a Polestar 2.
Az önvezető autók melletti legerősebb érvek egyike, hogy véget vethetnek a felesleges és időt rabló keresgélésnek és rutinozásnak, ami a parkolás velejárója manapság, különösen a zsúfoltabb, városi környékeken. Erre mutat most kiváló példát a Hyundai.
A Mitsubishi végleg eltemette a Lancer Evo legendáját, sőt, még ugráltak is a síron egy kicsit: azt mondták, a név visszatérhet – az Eclipse-hez hasonlóan egy terepjárón. Ám akadt valaki Lengyelországban, aki másként gondolta.
Bár az E34-es 5-ös BMW manapság még épp nem lépett régiautó-státuszba – még nem vesztek ki a leharcolt, filléres példányok – a teljesen újszerű állapot olyan ritka, hogy már jelentős értéket képvisel. Ilyen autóból találtak nemrég néhányat Bulgáriában, és úgy tűnik, ezeket hamarosan árverésen lehet majd megvenni.
Ahogy a gyáriak fogalmaznak, a lábas-kerekes terepjáró újrafogalmazza, amit a járműves közlekedésről eddig gondoltunk.
A Volvo Cars digitális fejlesztésekért felelős vezetője, Atif Rafiq beszélt a következő új fejlesztésről, egy kameráról, amely a sofőrt figyeli. Ez számos különböző funkciót elláthat, de még nem tudni, hogy ezek közül a Volvo melyeket a valósítja meg a szériagyártmányban.
Ezúttal a következő Defender hosszabb változatát láthatjuk, amelyen az álcázás mellett az is olvasható, hogy 2020-tól Amerikában is kapható lesz a típus.
Érthető módon saját alkalmazottjaival szeretné teszteltetni a Tesla az Autopilot következő generációjának agyaként funkcionáló új számítógépet. Aki beszáll a tesztelésbe, az ingyen kapja meg.
Egyelőre semmi nem biztos, de a pletykát maga a BMW fejlesztési igazgatója indította útjára.
Ettől az évtől nem a közlekedési hatóság szervezi a tanulóvezetők vizsgáztatását, hanem az állam által alapított nonprofit cég, az úgynevezett Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) Nonprofit Kft. A Közlekedés Tudományi Intézethez tartozó új cég évente 4 milliárd forintnyi bevételt kezel majd. Miért lesz ez jó?
Az idén kezdődik a Volkswagen nagy villanyautó-offenzívája, de hogy ez sikeres lehessen, több villanyautó-töltőre is szükség lenne. Ezen a problémán enyhíthet a cég új fejlesztése, amelyet a hordozható mobil-töltők után egyszerűen csak powerbank-nek neveznek, bár azoknál sokszorta nagyobb.
Néhány hónapja dobta fel az ötletet a német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer, hogy támogassák a régebbi dízelmotoros autók kipufogógázainak megtisztítását, méghozzá az autógyárak hozzájárulásával. És úgy néz ki, az ötlet hamarosan megvalósul, hiába ellenzi több német autógyár és beszállító.