Az idén kezdődik a Volkswagen nagy villanyautó-offenzívája, de hogy ez sikeres lehessen, több villanyautó-töltőre is szükség lenne. Ezen a problémán enyhíthet a cég új fejlesztése, amelyet a hordozható mobil-töltők után egyszerűen csak powerbank-nek neveznek, bár azoknál sokszorta nagyobb.
Néhány hónapja dobta fel az ötletet a német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer, hogy támogassák a régebbi dízelmotoros autók kipufogógázainak megtisztítását, méghozzá az autógyárak hozzájárulásával. És úgy néz ki, az ötlet hamarosan megvalósul, hiába ellenzi több német autógyár és beszállító.
Közel egy éve, hogy a Bugatti először megmutatta azt az új 3D-nyomatott titán féknyerget, aminek teszteléséről most kiadták egy tesztvideót.
Végre olyan tempóban pörög a gyártás, ahogy annak kell, van hát mivel büszkélkedni. A Tesla rögtön be is kamerázott egy Model 3-ast, illetve annak csupasz vázát, majd végigküldte a gyártósoron. Abból lett ez a timelapse, amin lépésről lépésre berendezik a belteret.
Ez a 2018/19-es ünnepi hírpangás úgy néz ki, a Jimny-ről lesz emlékezetes. A napokban mutattak egy pickupot és egy világjáró változatot, most pedig kívülről, a Wald tuningcégtől jött ez a vagányosító csomag.
Tíz nappal meghosszabbította egy tokiói bíróság hétfőn Carlos Ghosn, a Nissan Motor volt elnökének előzetes letartóztatását, aki így legalább január 11-ig őrizetben marad.
A Nissan crossoverje eddig sem a szépségéről volt híres, de ez az új koncepció még bizarrabbá teszi a képet.
Még meg sem jelent a Porsche Taycan, az előrendelésekből már most egy éves várólista rajzolódik ki.
Az Európában már üzemépítésig jutó Great Wall egy új almárkája kezdi stíluslopással az autóipari létet. Az ORA egy kimondottan villanyautós új brand a kínai óriás oltalma alatt, első autójuk pedig ez a nyomokban Smart Forfourt tartalmazó R1-es.
Kár, hogy hivatalosan nem létezik. Egy dizájner munkája, és az sem igazán tiszta, mi szándéka volt vele, azon túl, hogy megmutassa: tényleg jót tenne a Nissan GT-R-nek egy ilyen. A rajongásra érdemes okoskulcs tehát:
Jövőre jön a Porsche régóta várt első villanyautója, a Taycan. Sokat még nem tudunk róla, de az árát és a típusváltozatok neveit egy Twitter-bejegyzésnek hála már igen.
Ideje megbarátkozni a gondolattal, hogy hamarosan a Ferrari kínálatában ott lesz egy emelt hasú valami. Hogy mennyire engedik messze a kortárs kínálattól, egyelőre rejtély, de egy hobbidizájner megrajzolta, milyen lenne, ha nem nagyon.
Hollandiában igen. A holland statisztikai hivatal adta ki most, hogy 2017-ben hova osztotta ki a rendőrség a legtöbb gyorshajtási bírságot az ország útjain. A teslások közt van aránylag a legtöbb gyorshajtó, de az átlag plug-ines is átlagon felül gyűjti a bírságot.
156 kanyar, 2800 méteres szintkülönbség és húsz kilométer az első és az utolsó között. Ezek a Pikes Peak-i hegyi felfutó paraméterei. Annak a coloradói versenynek, amit olyan zsenik tettek Európában is ismerté, mint Ari Vatanen, Michéle Mouton, na meg Sebastien Loeb. Utóbbi futott itt 2013-ban a Peugeot sportrészlegének teljes támogatásával egy olyan csúcsidőt, aminek mindenki évtizedeket jósolt. Aztán idén júniusban jött a Volkswagen és Romain Dumas.
A Volkswagen más úton ért fel a Pikes Peak-i csúcsra, mint öt éve a Peugeot: a biturbós V6 helyett ők egy full villanyos autót építettek a hegyre (rossz nyelvek szerint ezzel akarták megmutatni az amerikaiaknak, hogy nem csak botrányos dízelt tudnak építeni). Ez lett az I.D. R, amivel tizenhat másodpercet vertek Loeb rekordjára: 7 perc 57,148 másodperc alatt vitt fel Dumas a hegytetőre a villanyost.
Egyelőre talán csak taktikai fenyegetés az egész, de konkrétan a Forma-1-ből való kiszállásról beszélt a sorozat egyik élcsapata, a Red Bull tanácsadója. Helmut Marko szavai szerint könnyen lehet, hogy Le Mans-ra váltanak a formulaautózásról 2020 után.
15594. A bűvös szám, ami miatt borongós értekezleteket tarthatnak mostanában az Országos Rendőr-főkapitányságon. Pontosan ennyi személyi sérüléssel járó közlekedési balesetet regisztráltak január elejétől november végéig Magyarországon. Ez 3,6 százalékos emelkedés 2017. azonos időszakához képest, miközben az összes témába vágó Európai uniós célkitűzés a közlekedésbiztonság jelentős javítását irányozza elő.
Nem akármilyen cukiságbombával kezdi 2019-et a Suzuki: csinálnak egy platós Jimny-t a januári Tokiói Autószalonra. És lesz ott még más is.
A brit kisvárosban karácsony előtt lezajlott jelenetet eddig 11 millióan látták a Facebookon és mára szinte az összes brit hírportál beszámolt arról, ami december 23-án a brit Rickamnsworthben lévő Tescónál történt. A The Sun és a BBC szerint az áruház biztonsági őrei odabent összetűzésbe kerültek valakivel, akit alkohollopáson értek és az ügyben érintett lehetnek a parkolóban várakozó kék Citroen C3 utasai is.
Jövőre lesz harminc éve, hogy Románia megszabadult Nicolae Ceaușescutól. A Kárpátok géniuszának már az emléke is távoli, csak a megalomán épületei és összeharácsolt holmijai vannak még velünk. Ez az ARO 304-ese például, amit elárvereznek nem sokára.
Egy nagy elsőzésre készül a Toyota: a világon először fognak sorozatgyártani etanol-elektromos hibridet. Természetesen Brazíliában készül mindez, az autó pedig mi más lenne: egy Prius.
Talán sehol máshol nem kapott akkora nyilvánosságot a kigyulladó BMW-k ügye, mint Koreában. Az év elején kezdtek nemzetközileg terjedni hírek a németek Koreában kigyulladó autóiról. Azóta már visszahívás is volt, de ennyi nem elég: 11 milliárd wonos, azaz nagyjából 2,8 milliárd forintnyi pénzbüntetést kapott a cég az országban. És még lesz tovább.
Januártól indul az úgynevezett jármű szolgáltatási platform, a rendszerben – a tesztüzem után – ingyen lekérdezhetőek lesznek a gépjárművek adatai – hangzott el az M1 híradójában.
A prémium hibridek pápája beszáll a full villanyos városi terepjárók piacára? Egy típusnév lefoglalása indított el erről találgatásokat.
Az év utolsó hetéig kellett várni Norvégia idei legmókásabb autólopására. Egy tini tolvaj hívta kétségbeesetten a helyi rendőrséget, miután bezárta egy lopásra kiszemelt Volvo.
A nők hajlamosabbak elfelejteni, hol parkolták le az autójukat, a férfiaknak viszont több időbe telik megtalálni azt, ha beüt a baj. Britek vallottak parkolási szokásukról egy felmérésben.