Hírek

2019. szeptember 25., 14:33 Módosítva: 2020.09.03 12:32
110

Valószínűleg nem véletlen, hogy a belépő SUV-ra esett a svédek választása: az alapjául szolgáló CMA platformot annak idején eleve úgy tervezték, hogy legyen benne hely az akkumulátoroknak, ha szükséges.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 25., 12:08 Módosítva: 2019.09.28 07:51
52

Ami kiderült, az persze nem nagyon meglepő: a britek sport-terepjárójába ugyanaz a négyliteres AMG V8-as kerül, amit a DB11-ból és a Vantage-ből már ismerünk. Az újdonság az, hogy itt egy erősebb kivitelt használnak belőle, pontosan 550 lóerővel, ami a konkurenciát ismerve nem meglepő.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 25., 09:34 Módosítva: 2019.09.30 06:11
394

Nem ez az első önvezető Scania prototípus – a cég már élesben is teszteli saját önvezető megoldását – de azokkal ellentétben itt már helyet sem csináltak az ellenőrző személyzetnek. Az AXL egyfajta gesztus: azt jelzi, hogy ez a jármű ember nélkül is boldogul.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 25., 08:03 Módosítva: 2019.09.27 11:29
83

A Streetscooter 2014 óta nagyot nőtt: évi 200-ról 10 ezerre fejlesztette éves gyártókapacitását. Ám ennél sokkal komolyabb terveik vannak, és úgy néz ki, ezeket már nem Aachenben tervezik megvalósítani.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 24., 15:27 Módosítva: 2019.09.26 15:53
288

Kifejezetten az Európában eladott, 2014 februárja és 2019 februárja között gyártott Ford Mondeo, S-Max és Galaxy típusokat érinti a hiba, amely miatt a Ford ma 322 ezer jármű visszahívását jelentette be.

6
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 24., 14:40 Módosítva: 2019.09.28 07:51
121

Majndem pontosan négy évvel a dízelbotrány kirobbanása után állt elő a területileg illetékes Brunswick-i ügyészség egy új vádirattal, amely a VW csoport vezérigazgatóját, Herbert Diess-t, a cég elnökét, Hans Dieter Poetsch-t és a cégóriás 2015-ös vezérigazgatóját, Martin Winterkornt idézi bíróság elé.

rh
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 24., 12:20 Módosítva: 2019.09.27 11:29
259

A BMW vezetőségén nagy a nyomás, hogy csökkentsék a működési költségeket, és ezzel megteremtsék a kínálat átalakításának anyagi hátterét. Készült is egy 12 milliárd eurós költségcsökkentési program, állítólag ennek a része 6000 munkahely megszüntetése csak Németországban.

bmwhq
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 24., 10:28 Módosítva: 2019.09.28 11:39
979

A japán gyártó viszonylag későn kezdett saját dízelmotorokat fejleszteni – csak a 2000-es évek elején szánták el magukat a költséges döntésre – így a második motorgeneráció után nem is készül újabb Honda dízel.

earthdreamsdiesel
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 24., 07:29 Módosítva: 2019.09.29 07:52
40

Komoly szövetségről van szó: a Hyundai csoport és az Aptiv fele-fele arányban alapít új vegyes vállalatot, amelynek a célja egy gyártásra alkalmas robotsofőr előállítása 2022-re.

hai
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 23., 15:23 Módosítva: 2019.09.27 06:30
147

Egy hónapja annak, hogy egy sebességrekord-kísérlet közben életét vesztette Jessi Combs sugármeghajtású North American Eagle-jével. Egy szombati megemlékezésen elárulták végre, mekkora tempónál történt a baleset, és egyúttal azt, hogy a baleset ellenére megpróbálják elérni a Guinness Bizottságnál, hogy hitelesítse rekordnak a futást. 

be
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 23., 15:11 Módosítva: 2019.09.27 06:30
116

Ugyan már május óta Naruhito a japán császár, a Toyota csak a napokban mutatta be a kifejezetten számára kifejlesztett nyitott Century luxusautót, amelyet kifejezetten parádés alkalmakra szánnak.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 23., 13:19 Módosítva: 2019.09.27 06:30
425

A részleteket egyelőre nem fejtették ki a múlt pénteken bejelentett német klímavédelmi csomag kapcsán, de úgy tűnik, bőven jut majd a négy éves terv 54 milliárd eurójából az elektromos autók támogatására.

merkel id3
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 23., 10:50 Módosítva: 2019.09.27 06:30
48

Mára ugyan elterjedtek a guminyomás-ellenőrzővel ellátott felnik, de az autókerék így is egyszerű, passzív alkatrész maradt, ami rendszeres karbantartást igényel. Illetve csak igényelne, mert a guminyomás ellenőrzését sokan elhanyagolják, ami egyebek közt a fogyasztás növekedésével jár.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 23., 06:47 Módosítva: 2020.07.06 07:25
448

Egy pillanatra mindenki elengedte a tollát, amikor 2017-ben a Kia bemutatta a Stingert. Amellett, hogy egy szép GT formát kaptunk a koreai gyártótól, az autóban hossz motor van, hátsókerék (vagy akár négy kerék) hajt, ráadásul egy 375 lóerős, kétturbós, hathengeres motor mozgatja. Ez a GT kategóriában jól hangzik, de a Kiától legfeljebb koncepció formájában vártunk ilyesmit. Viszont mégis piacra dobták, és most lehet, hogy be is fürödtek vele.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 22., 18:03 Módosítva: 2019.09.27 06:30
60

A Mini mérnökei végre kiadták kezükből a fejlesztőrészlegük gyöngyét: a függőlegesen beálló felni kupakot. Legalább újdonság lenne, ha már nem világmegváltó, ennek ellenére egy jópofa kiegészítő. A Rolls-Royce-nál már nagyon régóta jelen van ez a technika, sőt a kilencvenes évekbeli amerikai tuningautók egyik alapkövetelménye volt. A Mini viszont úgy érezte, enélkül nem autó az autó, ezért hát ledobta a földi halandóknak. Ne fizessen tízmilliókat, aki csak ezért venne autót, sőt az Aliexpresses gagyiktól is megóvnak minket.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 22., 16:10 Módosítva: 2019.09.27 06:30
191
Ha biztonságos autóról beszélünk, mindenkinek az ütközések, a gyalogosvédelem, vagy a menetbiztonsági elektronikák ugranak be. Viszont sok országban másfajta biztonság is szempont, például, ha fegyverrel törnek az ember életére. Sok gyártó házon belül fejleszt páncélozott autókat, más megrendelésre dolgozik, vagy külsősként. Ilyen például a brémai székhelyű Trasco is.
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 22., 11:02 Módosítva: 2019.09.24 13:40
251

A Mercedesnél azt mondták, hogy kiszállnak az elektromos autók hatótáv versenyéből. Az új EQC a 80 kilowattórás akkumulátorával többre is képes lenne, mint (WLTP szerinti) 417 kilométer, viszont az már az akksi rovására menne. Ezzel a felprogramozott határral, a lehető legkisebb az esélye a meghibásodásnak, túlmelegedésnek, vagy az akksi terven felüli amortizációjának. A kisebb hatótávval és szabályozott töltési sebességgel az autó akkumulátorának jóval hosszabb lesz az élettartama.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 22., 07:10 Módosítva: 2019.09.24 13:40
53

Augusztusban visszatért a tavalyi rekordszintre a csehországi autógyártás. Az év első nyolc hónapja alatt 941 758 személyautót gyártott a három autógyár, ami mindössze 173 darabbal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában - közölte a cseh autógyártók szövetsége pénteken.

tz
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 21., 23:36 Módosítva: 2019.09.27 06:30
1097

Publikus köridő nélkül, egy lerobbanással és egy nagyotmondással hagyta hátra a Nordschleifét a Tesla. A nagy nyilvánosság előtt megélt Porsche-verés még odébb van, heteken belülre ígérik.

model s.png
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 21., 16:03 Módosítva: 2019.09.26 06:13
1247

Három szabálytalanul átalakított autó forgalmija bánta a Budapesti Rendőr-főkapitányság rendőreinek és a közlekedési hatóság munkatársainak közös komplex ellenőrzését péntek este a XIII. kerületben. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 21., 14:05 Módosítva: 2019.09.24 13:40
44

Láttunk Frankfurtban erősebb próbálkozást a kínaiaktól, meg gyengébbet is. Elcsépelt közhely, hogy a kínai gyártók jönnek fel, mint a vízi hulla, de valahogy mégis furcsa ilyet látni egy nagy európai szalonon. Ne szégyelljék, ha a WEY nem mond semmit, pár nappal ezelőttig nekem sem mondott, ez az odaát nagyon népszerű, de Európában is egyre ismertebb Great Wall leányvállalata. Mivel ugranának neki az európai piacnak, ha nem egy kupé-SUV-val?

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 21., 08:50 Módosítva: 2019.09.24 13:40
110

Kalifornia pert indított a szövetségi kormány ellen a kipufogógáz-kibocsátásra vonatkozó döntés miatt - jelentette be Xavier Becerra kaliforniai államügyész pénteken Sacramentóban.

93
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 21., 07:00 Módosítva: 2019.09.26 06:13
145

A Rivianról már korában is írtunk, a temérdek Tesla-gyilkosnak kikiáltott villanyautós startup közül még ők tűntek a legkomolyabbnak. Az Amazon már régebben 700 millió dollárt fektetett a cégbe, és most berendelt 100 ezer villanyos furgont is. Úgy tűnik egyre inkább érdemes lesz odafigyelni rájuk.

EE1dQ9YXUAA8Slg.0
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 20., 16:45 Módosítva: 2019.09.24 07:38
78

A Lexus egy ideje már igyekszik bővíteni a palettáját, és itt most nem arra gondolunk, hogy egy újabb hibridet tervez piacra dobni valamilyen nehezen megjegyezhető névvel. Sokkal inkább arról van szó, hogy prémium mobilitási márkaként már a vízi és légi közlekedés területére is belépnének.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. szeptember 20., 14:10 Módosítva: 2019.09.22 16:12
135

A Stuttgarter Zeitung értesülése szerint 227 ezer autót kénytelen visszahívni a Volkswagen és a Porsche a légzsákok és a biztonsági öv előfeszítő lehetséges meghibásodása miatt.

DSCF3004
Távolról sincs vége, olvasson még