A két évente megrendezett nemzetközi Tokyo Motor Show-ra minden helyi autógyártó komolyan készül, az idén a Suzuki például három tanulmányautót tervezett az alkalomra. Az azonban már most is látszik, hogy mindhárom nagyon eltérő céllal készült.
A VW termékstratégiáért felelős vezetője, Michael Jost beszélt arról, hogy milyen szerepet szán a cégcsoport autómárkáinak a jövőben. Az persze még kérdéses, hogy működhet-e a Seat prémium-szerepben, a Skoda pedig olcsó márkaként.
A hét végén árverezték el Teodoro Nguema Obiang Mangue svájcban lefoglalt autógyűjteményét, amelyben találhatók igazán ritka és drága járművek szép számmal.
Magyarország bekapcsolódik a németországi Baden-Württembergben az autópályák villamosításával kapcsolatban folytatott projektbe, de azt még pontosan nem tudni, hogyan.
Közleményben tudatta a Porsche a világgal, hogy sportkocsijaik (718-as és a 911-es) kevesebb mint harmadát kérik csak manuális váltóval. A Porsche szerint nincs ezzel baj, hiszen - ahogy ők fogalmaznak - a duplakuplungos váltók egyszerűen túl jók, hogy figyelmen kívül hagyjuk őket.
Most, hogy egyre több szaladgál belőle az utakon, felmerült a kérdés, hogy lesz-e AMG változat a Mercedes első villanyautójából, az EQC-ből. A Mercedes sportos részlegének vezetője adta meg rá a választ.
A majd 90 ezres lakosságszámú észak-franciaországi Dunkerque-ben csak autóbuszokkal végzik a személyszállítást. Tavaly ősszel a városvezetés úgy döntött, hogy az akkoriban még alig használt autóbuszos közlekedést teljesen ingyenessé teszik. Az egyéves évfordulóra való tekintettel az önkormányzat úgy döntött, hogy felkéri a régió városfejlesztéssel foglalkozó szervezetét, a VIGS-t, hogy állapítsa meg milyen hatásai vannak ingyenes közösségi közlekedésnek.
Két hete annak, hogy Frankfurtban bemutatták, a napokban már a Hungaroringen körözgetett a Hyundai új elektromos versenyautója, a Veloster N ETCR. A koreaiak új versenygépe nálunk, a Hungaroringen kapta meg első nyilvános pályakilométereit.
Saját korábbi világrekordját döntötte meg a Koenigsegg. A svédek megint nekifutottak a rekordnak, ami abból áll, hogy előbb fel kell gyorsulni 400 km/h-ra, majd onnan megállni nullára a lehető leghamarabb. A Regerának ez 31,49 másodperc alatt sikerült.
A Honda azt ígéri, hatékonyabb lesz a negyedik generáció, mint bármelyik korábbi, ugyanakkor megőrzi az elődök előnyös tulajdonságait is.
Komoly esemény egy-egy verzióváltás a Tesla esetében: ilyenkor érkeznek az autókba új, addig el nem érhető funkciók. Most is ez történik: a szép kerek tíz pont nullás verzióval érdemben változik az autó vezérlőszoftvere, és a szórakoztató rendszere is.
Érdekes bejelentést tett a Maserati: bár úgy fogalmazták, hogy a hangsúly az akkumulátoros hajtású újdonságok kapják, tulajdonképpen felvázolták a közeljövő terveit.
Szeptember 20. és 22. közt gázolajjal szennyezett benzint és benzinnel szennyezett gázolajat árusítottak az egyik budapesti Shell kúton. A Füredi úti üzemzavarról napokig nem tudott senki, majd az olajtársaság hétfőn állt elő közleményével, melyben egyrészt felvállalta az ügyet, másrészt biztosította azt az ezer autóst kártérítési szándékáról, akik ebben az időszakban ezen a kúton, nem prémium üzemanyagot vásároltak. Az esettel két cikkünkben foglalkoztunk, melyeket itt, és itt olvashattok. Egyebek mellett foglalkoztunk azzal is, hogy a töltőállomás nincs felszerelve olyan digitális rendszerrel, amely kiszűrhetné az emberi hibákat, kiderül továbbá, hogy milyen károkat okozhat egy benzines, illetve egy dízelmotoros autóban a félretankolás.
A Shell legfrissebb közleménye szerint vizsgálatuk kiderítette, hogy a tartálykocsit üzemeltető cég hibázott, hiszen már a tartályrekeszek feltöltése után is tévesen töltötték ki a fuvarlevelet. A közleményt az alábbiakban változtatás nélkül olvashatják.
Egyes elemzők szerint a részvényvásárlás a Subaru felvásárlásának első lépcsőfoka lehet, de arra mindenképp lehetőséget ad, hogy a Toyota a magáéhoz számolja a Subaru termelését is.
Csaknem két éve, hogy először hallottunk a Bollinger autómárkáról, amely annak idején a világ legegyszerűbb formájú terepjárójával indított. A koncepción azóta sem változtattak érdemben, de kidolgoztak egy új, ötajtós karosszériát, és a B2 jelzésű pickup részletmegoldásait is finomították.
A Fordnak nem igazán megy a bolt Indiában, pedig költöttek a fejlesztésekre rendesen. Most úgy néz ki, amijük csak van, a továbbiakban egy vegyes vállalathoz kerül, amelyet a Mahindra & Mahindra irányít majd.
Robert Wright és testvérei 1946-ban alapították a Wright & Son Coachbuilderst, amely eleinte teherautó-felépítményeket gyártott, de az ötvenes évektől kezdve, főként Leyland alvázra buszkarosszériákat is építettek. Az első alumínium karosszériás autóbuszt 1978-ban mutatták be, majd 1991-ben bemutatták a szintén alumínium testű Handybust, amely többféle alvázra és többféle hosszban volt rendelhető. A Handybus volt az első igazán sikeres típusa az észak-ír vállalkozásnak.
Az utóbbi években háttérbe szorult az üzemanyagcellás hajtás az elektromos autók mögött, de úgy látszik, a Toyotát ez nem zavarja igazán.
A technika ismerős, a képességek szinte változatlanok, csak a csomagolás új: megjött a frissített Q3-as Audi, és persze a Sportback sportváltozata, öthengeres turbómotorral, ami ezúttal már eléri a 400 lóerőt.
A felső értékhatár a magyarénál alacsonyabb, az állami támogatás mértéke pedig annál lényegesen magasabb lesz Szlovákiában annak, aki új villanyautót venne. A szomszédban nem állnak jól a villanyautók, a gazdasági minisztérium állami támogatással tolja meg a piacukat.
Általános dolog az autószállításban, de sokadszor is szomorú látvány egy telepnyi vízkáros új autó. Mármint futásban új, amúgy négyéves BMW-k és Minik vannak ezeken a Vancouverben lőtt fotókon.
Bár jócskán a Tesla Model S után érkezett, a Porsche elektromos négyajtósa sok tekintetben beelőzheti az amerikai konkurenciát. Például tuningban: azt a Tesla kifejezetten ellenzi, míg a Porsche hagyományosan támogatja jóval komplikáltabb felépítésű, benzines modelljei esetében is.
Bár a premiert későbbre tervezték, úgy néz ki, a fontosabb adatok már most nyilvánosságra kerültek: divatos minimál-autóra, amelyben elférni is kihívásnak tűnik. Ennek ellenére Indiában, a megfelelő áron sláger lehet belőle.
Az ügyészségi vizsgálat gondatlan jogsértést állapított meg, ennek a következménye a csillagászati összegű bírság. Ám úgy néz ki, ez már nem lepte meg a Daimlert, amely már korábban félretett a dízel-ügy kapcsán várható költségekre 1,6 milliárd eurónyi tartalékot.
Valószínűleg nem véletlen, hogy a belépő SUV-ra esett a svédek választása: az alapjául szolgáló CMA platformot annak idején eleve úgy tervezték, hogy legyen benne hely az akkumulátoroknak, ha szükséges.