Bár első ránézésre szokatlannak tűnhet, hogy a Volkswagen-csoport legdrágább fejlesztéseit egyszerűen felkínálja a konkurenciának, az üzleti érdek kívánja ezt.
Tisztességes járműpark maradt a színész után: a Barrett Jackson huszonegy autót és motorkerékpárt bocsát árverésre. Nem mindegyik különlegesség, viszont a hét BMW M3-as jelentős értéket képvisel.
A VW csoport két nagy bemutatót is kihagyott Frankfurtban: a Golf nyolcadik generációján kívül az új Skoda Octavia leleplezését is késő őszre halasztották. Pedig mindkét modell készen van, de úgy néz ki, nem akartak osztozni a figyelmen.
Ahogy megszokott, érdemben senki nem kommentálta Kaban távozását. Csak a megszokott udvariassági kört futották le. „Bár Jozef nagyon rövid ideig volt nálunk, köszönjük a hozzájárulását. A legjobbakat kívánjuk neki” - írja a hivatalos közlemény, Torsten Müller-Ötvös vezérigazgatót idézve.
Ahogy a februári bemutató idején már jelezték is, a Polestar 2, az új villanyautó-márka első nagy szériás gyártáshoz tervezett modellje viszonylag magas áron kezdi meg európai pályafutását.
Bár a Formula E autók nagyrészt szabványosak, a hajtásláncot mindenki maga tervezheti. A Jaguar versenyrészlege szerint ez ad elég mozgásteret ahhoz, hogy a sajátjuknak nevezhessék a 2019-2020-as versenyautót.
Korábban már hallottunk a Suzuki új apróságáról, amely egész divatos fazonú, viszont nagyon pici, és mint kiderült, Indiában az ára sem lesz csillagászati.
Épp csak megmutatták az első képeket az X5 és az X6 új sportváltozatairól, máris itt van hozzájuk az M Performance kollekció. Emellett a kevésbé durva X6-osokhoz, illetve az X7-eshez is elkészült a gyári optikai csomag.
Évek óta először bukkan fel az ötlet, pedig elvileg lehet létjogosultsága, hisz hatótáv-növelőként a gázturbina helytakarékos és hatékony lehet, legalábbis elviekben.
A nyár közepén mutatták be az első középmotoros Corvette-et, a C8-ast, de az csak a sorozat első darabja volt. Most két újabbat lepleztek le, igaz, sok adatot ezekről sem árultak el.
Lassan minden, magára valamit is adó autógyártónak van TCR versenyautója, és ez nem véletlen. Jelenleg 36 különféle bajnokság fut ilyen autókkal világszerte, és ez a szám még tovább nőhet a jövőben.
Az A4 idei felújítását követően nem nagy meglepetés, hogy a sorozat legdurvább sportváltozatát, az RS4 Avantot is átdolgozta az Audi.
Sokáig kérdéses volt a helyszín, az viszont nem, hogy a Volkswagen olyan helyet keres az új üzemének, ahol olcsóbban gyárthat nem csak Németországnál, de Közép-Európában működő üzemeinél is. Most az is kiderült, hogy ide költözik a Passat teljes gyártása, és a Skoda Superbé is, ezzel teljesen le is kötnék az új gyár évi 300 ezres kapacitását.
Úgy néz ki, sportos SUV-ra mindig van igény, és mivel ez a kategória hozza a legnagyobb hasznot, egyetlen gyártó sem hagyja ki a lehetőséget. A BMW most egyszerre két ilyen belsősáv-pucolót leplezett le, eltérő karosszériaformával, de csaknem teljesen azonos műszaki tartalommal.
Míg a korábbi pápák számára sok esetben a helyszínre szállították speciálisan átalakított járművüket, Ferenc pápa nem követi a hagyományt: általában azzal közlekedik, amit helyben biztosítanak számára. Ezúttal egy Nissan pickup platójáról integetett a híveinek, méghozzá egy olyanéról, amilyet Európában nem kapni tizenöt éve.
Kína igazi villanyautó-nagyhatalommá kezd válni, ami a helyi szabályozásnak köszönhető: az állam egyszerűen kötelezi a gyártókat, hogy az autóik egy része null-emissziós legyen.
A megállókban töltött időt hasznosítja a vasút-gyártóként ismert Alstom SRS rendszerének közúti változata, amelyet egyelőre Malaga városában tesztelnek élesben.
Túlsúlyos trélert vontatott tachográf és szükséges jogsi nélkül, kétmillió forintot meghaladó bírságot kapott egy 4-es főúton ellenőrzött kelet-európai sofőr.
Most még csak szivárognak az információk, de úgy néz ki, a McLaren egyen-technikájából újabb kivételes sportkocsit sikerül kifejleszteni.
Nick Rogers, a Jaguar és a Land Rover fejlesztési részlegének vezetője beszélt a nagy terepjárók és az elektromos hajtás viszonyáról. Szerinte nem érdemes erőltetni ezt a megoldást, az igazán nagy és nehéz modellekben a hidrogénhajtás jobb ötlet lehet.
A Nissan is készült a Tokiói Autószalonra, többek közt az IMk nevű tanulmánnyal, amely első ránézésre csak egy újabb japán törpeautónak látszik, kicsit túl sima vonalakkal és túl kis felületű lámpákkal.
A Wuling márkát mifelénk alig ismerik, Kínában viszont a legnépszerűbbek közé tartozik. A Hong Guang típus jelenleg az ország ötödik legnagyobb tömegben eladott típusa – igaz, a név számos típusváltozatot rejt – és ez itt a legújabb változat, amely a Plus melléknevet kapta.
A Volkswagen Németországban újabb nagy bírósági üggyel - ezúttal polgári peres eljárással - néz szembe a dízelbotrány kapcsán. Eddig 470 ezren csatlakoztak ahhoz a csoportos perhez, amely kártérítést követel a VW-től az EA189-es sorozatú dízelmotorok szabálytalanul magas károsanyag-kibocsátása miatt.
A két évente megrendezett nemzetközi Tokyo Motor Show-ra minden helyi autógyártó komolyan készül, az idén a Suzuki például három tanulmányautót tervezett az alkalomra. Az azonban már most is látszik, hogy mindhárom nagyon eltérő céllal készült.
A VW termékstratégiáért felelős vezetője, Michael Jost beszélt arról, hogy milyen szerepet szán a cégcsoport autómárkáinak a jövőben. Az persze még kérdéses, hogy működhet-e a Seat prémium-szerepben, a Skoda pedig olcsó márkaként.