A kémfotókról elég régóta ismerjük a VW Golf nyolcadik generációját, de hivatalosan ezen a két vázlaton mutatták meg a típust először. Az egyik legfontosabb változás, a méretek növekedése ezeken nem igazán látszik, sőt, az arányok is torznak tűnnek, viszont az egyértelmű, hogy a tervezők igyekeztek megtartani a Golf korábbi jellegzetességeit.
Méretnövekedés, ötven:ötven, elképesztő merevség – nagyjából minden 3-as széria lecserélésekor ugyanezek hangzottak el, de 32 év és 1,7 millió legyártott kombi után ez az új generáció már tényleg nagyon kinőtte magát. Az új hármas kábé akkora, mint egy E39-es 5-ös BMW, és a hazai sajtótájékoztatón megmutatott kombi sem aprócska, hogy finom legyek. Pedig ránézésre nagyon mások az arányai, mint egy 5-ösnek, és ez picit kendőzi a méreteket. Arról nem is beszélve, hogy az 5-ös sorozat is előre menekül, mert az már akkora, mint régen egy 7-es volt.
Miközben Európa az egyterűekből teljesen átszokik a böhöm luxusterepjárókba, Japánban tartja magát a luxuskisbusz-divat. Az ottani gyártók közül a nagyobbak általában kínálnak ilyesmit, a Toyota például nem is egyet.
A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség mindhárom tagja a villanyautózás úttörői közé tartozott. A Mitsubihsi már 2005-ben mutatott egy elektromos Evo IX-est, és 2009-re az i-MIEV-vel először kínált szériagyártású elektromos autót. A Nissan Leaf 2010, a Renault Zoe 2012 óta kapható, de egységes stratégia híján a három gyártó mégis lemaradni látszik a villanyautó-versenyben. Vagyis eddig így nézett ki.
Egyelőre csak kémfotókon láthatjuk, hogy a Mercedes mire készül. Úgy tűnik, az S osztály csúcsváltozataival visszahozott Maybach márkanév elég jól működik ahhoz, hogy egy luxusterepjárón is kipróbálják.
A Carlos Ghosn tavaly novemberi letartóztatása óta most először tűnik úgy, hogy újra fő tevékenységére, az autógyártásra koncentrálhat a Renault-Nissan-Mitsubishi trió. A Nissan éléről szeptemberben lemondott Hiroto Saikawa helyére ugyanis a Renault egyetértésével érkeznek új vezetők.
Azok után, hogy a nyáron megmutatták az új 8-as Gran Coupét, és mostanság érkezett meg több új, V8-as M-es modell is, nem meglepő a négyajtós M8-as megjelenése. A műszaki tartalom ismerős lehet, de nyilván erre a kombinációra is vártak néhány ezren.
A japán gyártók érdekes autókat készítenek a hazai piacra. Olyasmit, amihez másutt sokszor hasonlót sem forgalmaznak. Ilyen a Toyota kínálatában a Crown nevű luxusmodell, amelyből most jelent meg a sportváltozat.
A kínálatban a Giulietta hagyta űrt tölti majd be a Tonale, de ezen kívül nincs bennük sok közös. Az újdonság méretben, és valószínűleg műszaki szempontból is a Jeep Compass típusra emlékeztet, természetesen jófajta Alfa Romeo-csomagolásban.
Érdekes módon nem is titkolják, hogy mennyire elbonyolódtak a VW csoport villanyautó-fejlesztései. Egyértelműen a rugalmasnak és szabványosnak szánt MEB és PPE platformok jelentik a jövőt, de az E-tron és a hamarosan érkező E-tron GT még nem ezekre épül.
Hivatalosan ezek a képek még az álcázott prototípusról készültek, de a matt fekete színen kívül más nem álcázza már a nyitott Vantane-et. A lényeg pedig egyértelműen látható.
Évek óta szó van egy negyedik Lamborghini modell, egy nagy négyajtós bemutatásáról.
Az új Mini modellcsalád csak 2023 körül érkezik, de szokatlan módon a tervezési folyamat kezdeti lépéseiről is beszélt a márka vezetője, Bernd Körber. Ugyanis épp most folyik a majdani kínálat legfontosabb tulajdonságainak meghatározása, és ezek sokat változnak majd.
Valószínűleg nagyon kell a pénz a Saab maradékát birtokló NEVS-nek, mert a múzeumból adják el a legutolsó Sabb 9-3 Aerót, amely 2014-ben került le a gyártósorról.
A Volkswagen láthatóan minden eszközzel igyekszik megtámogatni az arculatváltást, amelyhez most látták elérkezettnek az időt.
Egyelőre tíz tagország támogatja Dánia javaslatát, amely megtiltaná a benzines és dízelmotoros autók forgalmazását az Európai Unió területén. A javaslat egyelőre az Unió környezetvédelmi minisztereinek találkozóján hangzott el, de később nyilván igyekeznek majd elfogadtatni az EU törvényhozásával is.
A Volvo vezérigazgatója szerint a motorfejlesztés kiszervezése újabb lépés a null-emissziós jövő felé. Ugyanakkor biztosítja a Volvók hibrid hajtásláncának fejlesztéséhez szükséges forrásokat is.
Nagy árengedményekkel válnak meg VW e-Golf készleteiktől a német autókereskedők a Volkswagen új elektromos modelljének bemutatása előtt az Essen-Duisburg Egyetem járműipari kutatóintézetének piaci felmérése szerint.
Az európai piac számára lényegtelen infó, de frissült a Renault Kwid. A franciák fejlődő országok piacán terjesztett aprósága sokat vadult a menetrend szerinti ráncfelvarrással.
A piaci várakozásoknál kevesebb autót szállított, de így is értékesítési rekordot ért el a harmadik negyedévben a Tesla. A rekord ellenére csökkent a részvényeik ára.
A tiltás és az adóztatás nem a megfelelő módja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének, sokkal inkább a bio-üzemanyag bekeverés részarányának a növelésére kellene helyezni a hangsúlyt a közlekedésben az Osztrák Autóklub, az ÖAMTC szerint.
Tizenháromig biztosan, még ha egy métert menni is őrültség vele. Egy angol rendőrség Twitterére került ki ez a fotó egy talán rekordról.
Bár első ránézésre szokatlannak tűnhet, hogy a Volkswagen-csoport legdrágább fejlesztéseit egyszerűen felkínálja a konkurenciának, az üzleti érdek kívánja ezt.
Tisztességes járműpark maradt a színész után: a Barrett Jackson huszonegy autót és motorkerékpárt bocsát árverésre. Nem mindegyik különlegesség, viszont a hét BMW M3-as jelentős értéket képvisel.
A VW csoport két nagy bemutatót is kihagyott Frankfurtban: a Golf nyolcadik generációján kívül az új Skoda Octavia leleplezését is késő őszre halasztották. Pedig mindkét modell készen van, de úgy néz ki, nem akartak osztozni a figyelmen.