A Maserati 2013-ban ráduplázott a 2008-as eladási rekordjára, amit nagyban a Ghibli és a Quattroporte sikerének köszönhettek az olaszok. Úgy hírlik, ezek a sikerek egyre inkább meggyőzik a vezetőséget az Alfieri létjogosultságáról.
A világgazdasági fellendülésben bízva, az Audi idén félmillió autót tervez értékesíteni a világ legnagyobb nemzeti piacán, Kínában.
A New York-i autószalonon végre hivatalosan is bemutatták az új Honda HR-V-t, és ahogy sejtettük, minimális az eltérés a japán belpiacos Honda Vezelhez képest.
A Ferrari sportrészlegének vezetője, Antonello Coletta kedden azt nyilatkozta, hogy már dolgoznak a LaFerrari XX-en. Nem kellett hozzá két nap, és ha minden igaz, már le is fotózták a prototípust a Nürburgringen.
A Miskolc felé vezető oldalon, a füzesabonyi lehajtónál baleset utáni műszaki mentés zajlik. A torlódás óriási, a sor vége a Kompolt, Kál lehajtóig ér.
A Subaru mindig is szeretett különcködni, most is határozottan szembefordulnak a széllel. A nemrég bemutatott Legacy varacskosabb kombi testvére, az új Outback mintha nem is látná az uralkodó autóipari trendeket, békebeli technikával és kinézettel őrzi meg a japánok hagyományait.
A BMW nagy titokzatosan bejelentette, hogy a napokon belül nyitó Pekingi Autószalonon egy új luxus-tanulmányt mutatnak be. Nem szórtak szét részletfotókat, amelyekkel más gyártók fel szokták kelteni az érdeklődést a számukra fontos modellek iránt, így a tanulmányautó leleplezése igazi meglepetés lehet, de azért van néhány ötletünk, hogy mire számíthatunk.
A japán gyártók a Subarut kivéve ugyan felhagytak az utcára szelidített raliautók gyártásával – a Mitsubishi nemrég jelentette be, hogy nem készít több Evo változatot – ám úgy tűnik, a németeknél épp most kezd meghonosodni ugyanez a stílus. A Mercedes fronthajtású modelljeinek AMG változataiba már most is 360 lóerős 2 literes turbómotor kerül összkerék-hajtással, de már korábban is hallani lehetett, hogy a VW is hasonlóan durva kétlitereseken dolgozik.
Ha önálló márkaként nem is állta meg a helyét, a Maybach jelzést a Mercedes S osztály legdrágább változatain viszontláthatjuk. A nyújtott tengelytávú elnöki modellek felszereltségükben és árukban is a legdrágább Rolls-Royce és Bentley modellek vetélytársai lesznek.
A Charger jellegzetessége az újrakezdés óta mindvégig a jellegzetes, csőrös frontkialakítás volt – nagy részben ez adta az autó karakterét. Ám úgy tűnik, a tervezők megelégelték, hogy a típus ennyire kilóg az időközben megváltozott márkaarculatból, így most a Dartéhoz hasonló fekete betétes orr-részt kapott a nagy négyajtós is.
A pekingi Auto Chinán mutatják meg először élőben a New Midsize Coupé tanulmányt, amely egy Jetta méretű négyajtós kupé előfutára lehet. A széles és alacsony, sportos arányú gép lehet a Volkswagen következő sportos modellje, sőt, az sem kizárt, hogy ezzel váltják le az idősödő Sciroccót, illetve a sikertelen EOS kupé-kabriót.
Az már rég nem titok, hogy a Mercedesnél az SLS kevésbé drága utódján dolgoznak, amely akár a drágább Porsche 911 változatokkal is felvehetné a versenyt. Az eddig csak kémfotókról ismert modellről most néhány fotót is közöltek, és arra is fény derült, hogy hogyan nevezték el. Ez utóbbin sokat törhették a fejüket: az új gép neve AMG GT lesz.
A Volkswagen csoport márkáinál lassan hagyománnyá válik, hogy a tavasz végi nagy GTI találkozóra, amelyet a Wörth-i tó mellett tartanak, minden tervezőcsapat összeüt valami érdekeset. A Skodánál ezúttal nem a profik végezték a tervezési munka nagyját, hanem tizenhat gyakornok, akik egy Citigo kisautón mutathatták meg, mennyire kreatívak.
Az előzetes találgatásokkal ellentétben a Mazda nem mutatta be New Yorkban az MX-5 következő generációjának prototípusát, de a pletyka nem is volt egészen alaptalan. Amit láthat a közönség, az az autó lényege, a hajtáslánc és a futómű – és ez önmagában is igen látványos.
Azt már korábban bejelentették, hogy a Peugeot visszatér a Dakar rali mezőnyébe, és már most, több mint hét hónappal a rajt előtt megmutatták, milyen lesz a gyári versenyautó.
Wolfgang Dürheimer hűséges elvtárs lehet, ha egy évvel csúfos bukása után újabb vezető állással kínálták meg. Ő volt az, aki kidobta az összes villanyautó-projektet az Audi fejlesztési programjai közül, sok milliós kárt okozva a cégnek, mielőtt valaki felfigyelt a különös döntésekre magasabb szinten, és elmozdította. Mindez 2013 júniusában történt, azóta parkolópályán volt, a VW csoport autósport-részlegének képviselőjeként, ám úgy tűnik, most a Bentley elnök-vezérigazgatójaként folytathatja pályafutását a cégen belül.
Nagy egyterűt tervezni nyilván nem egyszerű feladat – legalábbis ritkán sikerülnek igazán jól. A nagy test és a viszonylag kis kerekek eleve nem jelentenek igazán jó kiindulópontot, így a végeredmény a legtöbb esetben meglehetősen ügyetlenül fest. Akadnak persze kivételek – a Nissan Quest előző generációja például kifejezetten érdekes volt – de ez csak a szabályt erősítő kivétel. Ahogy a Kia legújabb egyterűje is az lehet, amelyet Észak-Amerikában Sedonaként ismernek, mifelénk viszont Carnival a neve.
Fura szerzetet mutat be a PSA csoport Pekingben. A Citroennél tervezték, de nem Citroen, terepjárónak tűnik, de nincs összkerék-hajtása. Ennek ellenére nem kizárt, hogy népszerű lesz a DS 6WR.
A Land Rover kínálat teljes átalakítására készülnek a britek, és mindennek az alapja a megújított, kibővített Discovery sorozat lesz. A most bemutatott Discovery Vision tanulmányautó pedig mind stílusában, mind érdekes műszaki megoldásaiban ennek a sorozatnak az előfutára – legalábbis a gyári kommunikáció ezt sugallja.
Frontális ütközés miatt állt a Ferihegyi gyorsforgalmi út a kora délutáni órákban. A műszaki mentésnek már vége, a szomszédos Gyömrői úton és a Ferihegyin is megindult a forgalom.
Bár Európában nem aratott nagy sikert, a Nissan Murano egyes piacokon igazán kelendő – és ez alighanem a harmadik generációval sem változik. A japánok ha lehet, még agresszívebb formát rajzoltak a nagydarab terepjárónak, ám a méretei és a funkcionalitása maradt a régi.
Amióta tudunk a kínai autóipar méretéről, azt várjuk, hogy a sokmilliós gyártókapacitás mikor kezdi elárasztani a külvilágot az olcsó kínai autókkal. Annak idején így tört be a köztudatba a japán, majd a koreai autóipar, csakhogy a kínaiaknál mások a nagyságrendek. És úgy néz ki, a fejlődési ütemük is gyorsabb.
A gyerekülés nagyszerű találmány, de nem könnyű vele együtt élni. A legtöbb esetben nagy és nehéz, így kellemetlen feladat áttenni egyik autóból a másikba. E probléma megoldására fejlesztette ki a Volvo ezt a felfújható ülés-prototípust, amely igen könnyű, és nagyon kis méretűre hajtható össze.
A Peugeot-Citroen története legnagyobb válságát éli éppen: az elmúlt két év során mintegy 7,5 milliárd euró veszteség keletkezett a francia autógyártónál. Most azonban új vezérigazgatóval, és frissen szerzett tőkével megpróbálnak feltápászkodni. Nem lesz könnyű, de a cél az, hogy 2018-ra a forgalom 2%-a legyen a nyereség, 2023-ig pedig 5%-ra emelkedjen ugyanez a szám.
Rekordárat, 7,1 millió dollárt (1,5 milliárd forint) fizettek a Ford GT40 egy prototípusáért. A második legöregebb fennmaradt példány egy houstoni árverésen kelt el.