A Mercier-Jones név gyakorlatilag ismeretlen, de ha sikerül, amit terveznek, ez már nem lesz így sokáig. A kis vállalkozás ugyanis a világ leggyorsabb légpárnás járművét szeretné sorozatban gyártani – persze ha akad elég érdeklődés.
Korábban már turnézott a Kia a Track'ster tanulmánnyal, amely érdekes középút volt a Kia Soul és a Hyundai Veloster között. A kétajtós, erősen megszélesített, mokány kisautóba 250 lóerős motort szereltek, így nem csak a külseje sportos, de jól is megy.
Akinek netán kétsége lett volna afelől, hogy a BMW tovább szaporítja a modelljei számát, csalódni fog: a luxusautó-gyártónál már a hatodik magasított modellre bólintott rá a cégvezetés.
Négy éves vizsgálat ér véget azzal a peren kívüli megegyezéssel, amelyet a Toyota és az Egyesült Államok legfelsőbb ügyészsége kötött. A főügyész szerint bizonyítást nyert, hogy az autógyártó lényeges információkat titkolt el a vásárlók és a hatóságok elöl autói konstrukciós hibáival kapcsolatosan, amivel életveszélyes helyzetet teremtett.
Miközben a General Motors Európában épp felszámolni készül a Chevrolet márkát, amely az egykori Daewoonál – ma GM Korea – tervezett és gyártott autókat forgalmazott, itt egy egész európai arányú, vadiúj Chevrolet modell, amely akár a Cruze utódja is lehetne. A típust persze nem hozzák Európába – egyelőre csak Egyiptomban forgalmazzák majd, bár nem kizárt, hogy később megszokott látvánnyá válik a Közel-Kelet más országaiban is.
A valaha volt legrosszabb arányú, legügyetlenebbül feldíszített terepjáró címére is pályázhatott volna az EXP 9 F tanulmány, amelyet eredetileg a Bentley szabadidő-autó prototípusának szántak. A reakció is ennek megfelelő volt: a közönség és a sajtó döbbenten kereste a jelzőket. A Bentley eleinte magyarázkodott volna, de hamar rájöttek, hogy erről kár tovább beszélni. Azóta nem hallottunk a szerencsétlen tanulmányról – egészen mostanáig.
A régimódi Crown Victoria leváltásával a Taurus maradt az egyetlen nagy személyautó a Ford kínálatában, de úgy hallani, ez sem marad sokáig. Az utódja már nem az első generációs Volvo S80 alapjaira épül, mint az aktuális modell, hanem a Mondeo műszaki alapjaira, így könnyebb és kisebb lesz.
Megszokhattuk, hogy a Mercedes minden modelljéből készül AMG változat, ha van értelme, ha nincs – ebben az esetben azt mondanánk, inkább van. És ez várhatóan még csak a tuningprogram első fokozata.
A Skoda számára még mindig a Fabia a legfontosabb típus, hisz még tavaly is több, mint kétszázezret tudtak eladni belőle. Nem csoda, hogy nem hagyják teljesen elöregedni.
Mindig akad egy pár kép, amit a memóriakártya sarkából összesöprünk egy-egy rohanó autószalon-nap végén. Ezek aztán általában a resztli-könyvtárba kerülnek későbbi feldolgozásra. Közel sem mostohagyerekek ezek, csak szervesen nem kapcsolódnak egymáshoz, arra pedig kevesek, hogy önállóan megálljanak a lábukon. Ilyenkor kerülnek ide ezek a kis szerelemgyerekek.
A Porsche vizsgálata állítólag fényt derített a hibára – egy nagy terhelés alatt álló csavarkötés miatt mentek tönkre sorban a leghegyesebb 911-esek.
Idén ünnepli fennállása huszonötödik évfordulóját az egyesült államokbeli Panoz sportkocsigyár. A jeles alkalomra az Esperante Spyderből faragnak különmodellt. Nem meglepő módon összesen 25 darabot készítenek belőle, és mintegy 40 millió forintba kerül majd.
Újabb, autonóm autózással kapcsolatos kutatási eredményről számolt be a Volvo. A svédek megoldásának lényege, hogy a kamerarendszer és a műholdas kommunikáció helyett mágnessel tartanák az úton az autót. Igaz, ehhez nemcsak az autókba kell beépíteni a megfelelő rendszert, hanem az utakat is alkalmassá kell tenni annak használatára.
Az autóiparban számos gyártónál megfigyelhető az egységes, moduláris padlólemezek használata. Az egyik legismertebb talán a Volkswagen MQB névre keresztelt platformja, amelyre a konszern számos modellje épül. Most két másik német gyártó, a BMW és a Mercedes is további egységesítést fontolgat.
Az Opel a Genfi Autószalonra készítette el az Astra OPC alaposan átdolgozott változatát, az Extreme-et. A legerősebb gyári Astra-változatról eddig csupán fotókat láthattunk, most azonban videóra is vették - méghozzá olyan környezetben, amelybe talán leginkább illeszkedik: a versenypályán.
Több modelljétől is megválhat a közeljövőben a PSA-konszern. Azt azonban egyelőre nem tudni, mely Peugeot és Citroen modelleket érinti a szűkítés. Carlos Tavares vezérigazgató tervei szerint továbbra is a lehető legtöbb szegmensben jelen kívánnak lenni, de alaposan átgondolják, hogy mely típusokkal célozzák meg az egyes kategóriákat.
Huszonöt éves szünet után jövőre térhet vissza a Dakar rali mezőnyébe a Peugeot. A francia gyártó az 1980-as években komoly sikereket tudott felmutatni a világ egyik legkeményebb terepversenyeként számon tartott Párizs-Dakaron. 1987-ben és 1988-ban egy 205 T16-ossal, a következő két évben pedig egy 405 T16-ossal nyerték meg a viadalt - a győzelmeket két legendás pilóta, Juha Kankkunen és Ari Vatanen hozták a csapatnak.
Az olasz Bertone formatervező műhelynek számos klasszikus autót köszönhetünk. Ők rajzolták meg többek közt a Lamborghini Miurát, a Countach-t, a Fiat X1/9-et vagy éppen a Citroen XM-et is. A több mint százéves dizájncég azonban most komoly anyagi gondokkal küzd.
Több mint ötmillió forintos nyereséget termel autónként a Porsche a Volkswagen csoportnak. Az elemzők szerint így házon belül a Lamborghinit és a Bentley-t is lenyomta a márka - a tavalyi évhez képest azonban nemcsak a Porsche eredményei javultak, hanem a teljes konszern eladásai is emelkedtek.
A Ford GT40 egy ritkasága, egy prototípus kerül árverése hamarosan. A Le Mans-t is megjárt példánynál már csak egy öregebb darab maradt fenn a legendás típusból.
Egy ideje már nem hallottunk a diktátorok és maffiózók kedvenc autóépítőjéről. A páncélozott szörnyűségeiről ismert Dartz most egy White Horse nevű guruló bunkerrel támad, ami a Black Dragon fantázianevű modell utóda.
Művészek, sportolók és tudósemberek társaságában vehette át Michelisz Norbert a Magyar Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetést ma a budapesti Művészetek Palotájában.
Aranyszínű felnik, sok-sok karbon és újragondolt belső. Sokadik próbálkozás után, a TSportline elkészítette a legdrágább Tesla Model S-t.
Egy japán magazinban új fantáziaképek jelentek meg a következő év végére várható új Nissan GT-R-ről, de ennél sokkal érdekesebbek a japánok által kiszivárogtatott műszaki részletek.