Hírek

A legritkább széria-sportkocsi

2015. március 6., 15:35 Módosítva: 2015.03.08 06:54
77

Épp két éve, hogy a Pininfarina bemutatta a Sergio nevű tanulmányautót, amelyet akkor sokan megkívántak. Mostanra elkészült a sorozatgyártmány is – bár kérdés, hogy passzol-e a kifejezés egy olyan autóra, amelyből összesen hat példány készül.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Cadillac újra támad Európában

2015. március 6., 12:44 Módosítva: 2015.03.07 14:15
6

Ha csak a szikár tényeket nézzük is, a Cadillac-nek nincs sok keresnivalója Európában. Ha megnézzük, hányszor futottak neki az európai piac meghódításának az elmúlt egy-másfél évtizedben, és ebből hányszor jártak sikerrel, egyszerűen ez a következtetés adódik. Most mégis nekifutnak újra, hiába a vérző fej, hátha még több lóerővel sikerül, ami korábban még soha.

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi ismerősnek tűnik a vadiúj Morgan

2015. március 6., 11:08 Módosítva: 2015.03.07 07:23
17

Fura társaság vezetheti a Morgan autógyárat. Időről időre készítenek új modelleket, de ezek mindig úgy néznek ki, mint a régebbiek. Most még egy viszonylag friss modellt, az Aero 8-ast gondolták újra, de ez csak akkor derül ki, ha nagyon alaposan megnézzük, hisz karakterét nézve pont olyan, mint azonos nevű, bár évek óta nem gyártott elődje.

Távolról sincs vége, olvasson még

Látott már kínai prémium SUV-t?

2015. március 6., 07:29 Módosítva: 2015.03.12 17:16
38

Egész tekintélyes standot épített a Qoros Genfben, ahova elhozta mindhárom modelljét (háromféle 3-ast). A kínaiak a jelek szerint megint Európa-hódító kedvükben vannak, bár náluk sosem tudni biztosan, épp mi az irány. Íme a prémium városi terepjáró, amitől majd másként nézünk a kínai autókra. Mondják ők.

Távolról sincs vége, olvasson még

Miniszterelnök a volán mögött

2015. március 5., 18:09 Módosítva: 2015.03.06 15:38
3

Tavaly, a Párizsi Autószalonon mutatták be az új Suzuki Vitartát. Azt már akkor tudni lehetett, hogy az esztergomi üzemben fogják gyártani, ahol az aktuális Swiftet és az SX-4 S-Crosst is. A sorozatgyártást hivatalosan a mai nappal, március 5-ével indította el Orbán Viktor miniszterelnök. Nem hivatalosan a gyártás már jóval korábban megkezdődhetett, legalábbis a Vitartákkal megpakolt dunai uszályok erről árulkodnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Két új Suzuki érkezik

2015. március 5., 17:32 Módosítva: 2016.02.22 15:56
141

Magyarországon az újautó-eladások háromnegyedét a céges flották adják, ami a főleg kisebb modellekkel operáló Suzukit hátrányosan érinti. Március 5-én indították be hivatalosan az új Vitara gyártását az esztergomi gyárukban, ami változtathat ezen a képen, ám a magánvásárlók körében így is népszerű a márka. Tavaly két modellje is szerepelt a magánvásárlói top10-ben: a Swift és az azóta kifuttatott SX4. A Genfi Autószalonon bemutatott két újdonság hivatalosan még tanulmányautó, de két éven belül kaphatók lesznek a magyar piacon. Aki abban reménykedik, hogy esetleg itt is gyártanák, azt már most kiábrándítjuk: ezek importmodellek lesznek, a Swift, az új S-Cross és Vitara teljesen leköti Esztergom kapacitásait.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha az olasz keze elsül

2015. március 5., 16:38 Módosítva: 2015.03.06 17:53
636

Ami először szembetűnik, az a méret. A GEA hatalmas egy limuzin: 537 centiméter hosszú, tengelytávja 3,33 méter, két centi híján két méter széles és 146 centi magas. Hihetetlenül elegáns, enyhén retrofuturista forma, gyönyörűen lankás ívekkel és egy hatalmas kérdéssel a fejünkben: most akkor jó ez vagy sem? Kellenek alá ezek a hatvanküllős, 26 colos kerekek? Jó ez a lézeres fényszóró?

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak győzd kapkodni a fejed

2015. március 5., 12:22 Módosítva: 2015.03.06 13:55
145

A genfi szalon Mercedes-standjába mindig belefullad az ember, részben mert annyi az újdonság, ami egy napra elég, részben mert meg moccanni se lehet a tömegtől.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fiat lesz az MX-5 olasz testvére

2015. március 5., 11:17 Módosítva: 2015.03.06 12:46
2

Az viszonylag régen kiderült, hogy a Mazda MX-5 alapjaira nem Alfa Romeo sportkocsi épül. Az okokat csak találgatni lehet, de állítólag összefügg azzal az ígérettel, hogy Alfa csak olasz hajtással készülhet. Az viszont sokáig nem volt világos, hogy ha nem az Alfa Romeo Spider utódja lesz az olasz formatervű japán sportkocsi, akkor mit kezdenek a lényegében kifizetett modellel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bazz, ez mindent tud?

2015. március 5., 10:01 Módosítva: 2015.03.06 11:10
103

Tivoli, na persze, az első ami nekem is eszembe jutna, ha egy új, dél-koreai szabadidőautóra ki kéne találnom egy nevet. Tényleg, hogy gondolták ezt? De tudják mit? Van benne valami, ha a Jeep Renegade lehet manapság olasz büszkeség, egy ilyen Ssangyong Tivoli simán beállhatna a sorba. Én mindenesetre magamtól szaladtam bele a csapdába, amikor reggel, a Volvo-standon elosztottuk, ki, mit írjon, én rávágtam, a Tivoli az enyém. Hogy miért? Mert tetszett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezzel hódítaná meg Európát az Infiniti

2015. március 4., 18:42 Módosítva: 2015.03.06 07:38
19

Már tavaly ősszel elkezdődött az új, kompakt Infinitik beetető kampánya. Párizsban a Q30-at mutatták be, amely talán az 1-es BMW, az A3-as Audi és a Mercedes A osztály vetélytársaként írható le leginkább, most pedig QX30 néven ugyanennek a magasított változatát állították ki Genfben.

Távolról sincs vége, olvasson még

És akkor ez lenne a mi NSX-ünk

2015. március 4., 17:12 Módosítva: 2015.03.06 07:38
837

A Honda egyszerre erősít nagyot performance-vonalon. A Type-R mellett itt az új NSX, ami már nem Acura. Most éppen nem az, be is tették a McLaren-Honda mellé. Még mielőtt azonban belecsapnánk a közepébe, ne engedjük nyomtalanul elveszni a marketing-bullshit újabb csodálatos példáját. Genfben ugyanis épp azt akarják beadni, hogy az NSX feltámasztásának és a Honda Forma-1-es visszatérésének egybeesése nem véletlen. Azt ugye tudják, az NSX melyik autóversenyzőzseni nevével forrt össze? Hát Ayrton Sennáéval. És ki nyert utoljára a Hondának Forma-1-ben világbajnoki címet? Bizony, hogy ő. Ördögi párhuzam.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sway, a Nissan nagy ígérete

2015. március 4., 15:35 Módosítva: 2015.03.05 18:11
89

A Nissan korábban két autóval igyekezett kielégíteni a kisautók iránti igényt. Az olcsó kivitelű, 3,8 méteres Micrával, és a 4,1 méteres Note-tal, amely azért inkább látszik egyterűnek, mint személykocsinak. Ez a leosztás azonban nem működött igazán: az Indiából importált Micra sokat koptatott elődei hírnevén, a Note pedig, bár méretben stimmelne, nagyon más stílusú, mint amit manapság a B szegmens európai vásárlói elvárnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az autó, amit nem hiszel el

2015. március 4., 13:53 Módosítva: 2015.03.05 15:01
3550

A Koenigsegget sokáig nem vették komolyan. Olcsó kis próbálkozásnak tűnt csak, amit majd elfújnak a multik, mint a gyertyalángot, és kész: múló szeszély. Azonban csakúgy, mint a Tesla, a gőgös nagy gyártók orra alá évek óta csúnyán borsot törnek Christian von Koenigsegg autói. Mert valahogy nem hallani arról, hogy kigyulladnának, vagy eltörne bennük valami, széthullanának a motorjaik... Sok kritikus szereti elfelejteni, hogy Svédországban a gépészet tudományát meglehetősen magas szinten űzik, és akad ott annyi hozzáértő ember, hogy egy aprócska cég méregdrága portékáját tisztességgel megcsinálják.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új arcát mutatja a Volkswagen

2015. március 4., 11:15 Módosítva: 2015.03.05 18:02
10

Sport Coupé Concept GTE a Volkswagen genfi meglepetésének neve, amely a korábbi Passat CC vonal folytatásának tűnik. A négyajtós kupénak eddig is elég karakteres volt a stílusa, de például az orrkialakítása nagyon erősen igazodott a mindenkori márkaarculathoz. Ez a tanulmány azonban ezen a téren is újat mutat – csak remélhetjük, hogy nem egy újabb egyenruha-fazon főpróbájának vagyunk a tanúi.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sima arccal támad a Civic Type-R

2015. március 4., 11:06 Módosítva: 2015.03.05 11:18
722

A Hondánál az idei a nagy visszatérések éve. Tíz év után itt az új NSX, újra összeállnak a McLarennel a Forma-1-ben, és öt év után jön a negyedik Civic Type-R. Ez mind így, egymás mellett áll Genfben, amiért jár nekik a legerősebb tornasor címe a szalonon. Nem lóerőben, vizuálisan.

Távolról sincs vége, olvasson még

DBX – az Aston Martin szokatlan jövőképe

2015. március 4., 06:50 Módosítva: 2015.03.05 10:09
3

Azt szoktuk meg a brit gyártótól, hogy csak erős sportkocsikkal foglalkozik, még a négyajtósuk is sportosabb bármelyik kategóriatársánál. A DBX nevű szerzet azonban kilóg a sorból: sokkal inkább használati tárgy jellege van, mint eddig bármelyik Aston Martinnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem csak nagy-szerű, nagy is

2015. március 4., 06:49 Módosítva: 2015.03.05 10:09
360

Jegyezzék meg a számot: 2841. Ez gombócból is sok, milliméterből pedig egyenesen rengeteg. Ennyi az új Superb tengelytávja és ha mást nem is, ezt mindenképpen ki kell emelni vele kapcsolatban. Ennek köszönhetően lett belül elképesztően tágas.

Távolról sincs vége, olvasson még

A rút zseni és a másik

2015. március 3., 18:20 Módosítva: 2015.03.04 15:41
28

A Mirai egy egészen elképesztően ronda és aránytalan dolog, egy formaterv nélküli technológiai csoda, melyre csak a szükség szülte a karosszériát, hogy meg ne ázzon alatta a rendkívül fejlett, hidrogén-üzemanyagcellás hajtáslánc.

Távolról sincs vége, olvasson még

Városi terepjárót mutat a Seat

2015. március 3., 17:58 Módosítva: 2015.03.04 17:15
33

Ahhoz képest, hogy a VW spanyol márkája nagyjából egy évtizede lengette be, hogy saját kompakt városi terepjárót készítene, a terv még mindig nem valósult meg – vagyis ami készen van, azt most mutatták be a 20V20 nevű tanulmány képében.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hülye név, jópofa autó

2015. március 3., 15:22 Módosítva: 2015.03.04 16:57
32

Nem kell hozzá sokkal több ész egy Barbie-babáénál, hogy az ember tudja: kijött az új Nissan Qashqai, tehát rövidesen kapunk valamit a Renault-tól is, ami ilyen középkategóriás crossover-méret, kicsit terepjárós, kicsit személyautós. Nos, ez a kis Captur és a nagy Koleos közé beékelődő Kadjar, amely az Opel Karllal együtt bízvást indulhat a hülye nevek minisztériumának éves díjugratóján. Hiszen a rendszerváltást már működő aggyal megérők számára, kiolvasva a régebbi szeretett nagy vezérünk, János ugrik be azonnal és az ő krjumpliljevese, ha viszont kimondják, az még rosszabb, mert elég csak egy kis torzítás a hangosítórendszerben és máris "köcsög"-nek hallani. Sebaj, ez legyen a legnagyobb hibája.

Távolról sincs vége, olvasson még

Strandpapucs-szagú izomautó a Tatánál

2015. március 3., 13:49 Módosítva: 2015.03.06 17:40
39

Hosszú percekre magába szívott a Bolt Sport utastere, mialatt egymás után nyitottak be az indiai újságírók, tévések, hogy most már ők is megnéznék. Az itt hemzsegő indiaiak arányából akár a Delhi Autószalonon is sétálhatnék. Mi van, emberek, ez itt India első izmosított csapott hátúja, senkit nem érdekel a Gangesztől errefelé?

Távolról sincs vége, olvasson még

Aston Martin-gyilkost mutat a Bentley

2015. március 3., 11:25 Módosítva: 2015.03.04 07:01
11

A Bentley eddig szigorúan tartotta magát a szerepéhez: luxusautókat készített, amelyek presztízsben a Rolls-Royce modellekkel egyenértékűek. Igaz, a Continental GT-ben felfedezhetünk némi sportos jelleget, mégis inkább kétajtós túrakocsinak számít. Az EXP 10 Speed 6 nevű vadiúj tanulmány viszont szigorúan kétüléses kupé, amely egyértelműen az orrmotoros Ferrarik és az Aston Martinok ellenfele lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rohanj, mert elkapkodják az összeset

2015. március 3., 11:22 Módosítva: 2015.03.04 13:33
48

Nekem a korábbi Focus RS kicsit már az "Ozzyék koncerthangszóróival ébresztem a szomszédot" kategória volt, ez a mostani sokkal őszintébben nyúl be oda, ahol csikiz. Nem a gatyámba, az agyamba. Picit visszafogottabb, de még így is elgondolkodtam egy pillanatra, hogy valami igazi sportkocsit húztak-e magasra, vagy tényleg a Focusból kiindulva sikerült-e így eltorzítani a képet... De nem rossz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Autóval támad a Yamaha?

2015. március 3., 06:53 Módosítva: 2015.03.04 07:01
7

A Yamaha, bár motorkerékpárjairól ismert, sok szálon kapcsolódik az autóiparhoz. Utoljára ugyan az 1960-as években gyártottak autót – a Toyota számára készült bérmunkában a 2000GT sportkocsi – de azóta is több gyártónak fejlesztettek motorokat, többek közt a Ford és a Volvo is dolgoztatott a Yamahával.

Távolról sincs vége, olvasson még