Erről maga Luca de Meo, a márka első embere beszélt, sőt, azt is elárulta, mi lesz a Nissan Juke riválisának szánt újdonság típusjelzése.
A Lexus is kivette részét egy kézműves high-tech koncepcióval a párizsi tanulmánydömingből. A köztudatba nem oly rég bekerült UX-ben ráadásul mindjárt ellőtték az új hálós üléseiket is. Ha utóbbit nem, ezt a megszámlálhatatlanul sok éllel bíró SUV-t még látjuk majd a közeljövőben.
Dieter Zetsche, a Daimler AG. vezérigazgatója azt mondja, a dízelmotor még mindig jobb, mint a benzines, és még évtizedekig szolgálhatna.
Nem mondom, hogy baj van a Citroënnél, de azért beszédes, hogy akár a Hyundai-nál , náluk is egy tanulmány szól a legnagyobbat. Megint. Pedig itt van a vadiúj C3-as, amivel kibélelték a párizsi standot, de azt nem bírták megtartani Párizsig, már júniusban lelőttek minden kérdőjelet az új generációról . Az a bizonyos tanulmány, a CXperience pedig tényleg nagyon erős lett, de annyira kirakatmodell, hogy csak a válogatott tévéseket engedik közel a beléhez.
Egy újabb hasábforma Land Rovernek inthetünk búcsút: Párizsban bemutatták a Discovery ötödig generációját, amely már a márka aktuális egyen-arculatát viseli. Az egységesítés talán túl jól is sikerült: az új típust jóformán csak a méretei, és néhány részlet különbözteti meg a Discovery Sporttól.
Nem engedi a Párizsban kiállított új, Concept X2 közelébe az újságírókat a BMW, de meg is értem. Ebből a formai tanulmányból nem holnap lesz kész autó, kinyitni és beszállni sem lehet, viszont szoborként is elmond néhány dolgot a bajorok szándékairól. Szerintem rájöttek, hogy van élet a hagyományos és kupétetejű dömpereken túl is.
Azt hiszem, a Párizsi Autószalon legrövidebb sajtótájékoztatóját produkálta az imént Akio Toyoda. A Toyota-vezér rövid, de meglepően erős tizenöt percet stand uppolt, miközben az egyetlen konkrétum, amibe kapaszkodhatott egy raliautó és egy ralilegenda volt.
A sokadik szalon ez már egymás után, ahova egy sporttanulmány vonzza a Hyundai standjára a tömegeket. Egy Európában kis múltú ázsiai márkától, mint ők nem is rossz útja ez a hírverésnek. Próbálkoztak már effélével tizensok éve a rali-világbajnokságon, a néhány éve új lendületet kapott, immár német bázissal működő sportprogram viszont működik. Ott van egyrészt megint a ralisportos vonulat az i20 WRC-vel, amivel sikerült az, ami anno az Accenttel nem: futamokat nyernek. Másrészt pedig ott van a tavaly Frankfurtban bemutatott N, a sport-Hyundai-ok keltetője - a márka AMG-je/ M-részlege. Az ő munkájuk feltenni a Hyundait a sportautózás térképére, úgyhogy most összedobták ezt, az RN30-at.
Barátságos kiszólásokkal és a konkurenseknek szánt erős iróniával dobta fel a hangulatot az Opel, amikor a Párizsi Autószalonon délben bemutatta új, szériagyártásra kész elektromos kisautóját, az Ampera-e-t. Mivel a cégnél sejthették, hogy idén minden versenytársuk, többek közt a BMW és a VW is a villanyautókkal nyomul majd, az Opelnél nem győzték hangsúlyozni, hogy az Ampera-e nem ködös koncepcióautó és nem is prémiumtermék, hanem gyártásra kész tömegmodell.
Az nyilván nem újdonság, hogy a ládába fektetett álomnőt valójában nem fűrészeli ketté a bűvész, a galamb pedig nem változik fehér virágcsokorrá, ha ráborítja a cilindert, de amit a Volkswagennél tapasztaltam, az egy kicsit kimozdította a világot a sarkaiból.
Párizsban leleplezték a Nissan új kisautóját, amely ötödikként viselheti a Micra nevet. Láthatóan igyekeztek kiküszöbölni az elődmodell hibáit: elkerülni, hogy unalmas legyen, túl apró, és gyenge minőséget sugározzon. Az új modell látványosan nagyobb, mint az elődje, India helyett Franciaországban készül, a formaterve mellett pedig nehéz lesz véleményformálás nélkül elmenni.
Most, hogy lassan kivesznek a klasszikus formatervező stúdiók, egyre ritkábbak az autószalonokon a gyakorlati haszon ígéretével sem kecsegtető formatanulmányok. A Renault azonban épp egy ilyet készített az idei Párizsi Autószalonra: olyan kétüléses sportkocsit, amelybe ugyan tornamutatvány beszállni is, viszont elképesztően látványos.
A teljes Volkswagen-csoport talán legfontosabb párizsi újdonságát mutatták be legelsőként a fokozott terrorkészültség mellett megnyitott autószalonon. Ez egy rettentően nagy autó. Kinek van szüksége ilyen méretekre, tanakodik az ember, amikor a láthatóságimellény-színű példányhoz lép. A Kodiaq 4,7 méter hosszú kasznija apró részletekben adja meg a választ.
A Párizsi Autószalonon a Volkswagen legnagyobb attrakciója kétségkívül az I.D. Electric Concept nevű jármű, amely tulajdonképp egy ötajtós átlagautó, futurisztikus részletekkel, de a gyártó szerint a nem is olyan távoli jövőben ilyen autókat készíthet a Volkswagen.
Önmagában a tény, hogy 131 CT6-ost a gyártás elejéről rögtön vissza kellett hívni, eleve elég kellemetlen, hisz a Cadillac ettől a modelltől várhatja, hogy visszaszerez valamicskét az utóbbi években egyre csak fogyó vásárlóköréből. Ám az igazán érdekes a mellékelt figyelmeztetés.
Mega-terepjárókból egyre nagyobb a választék: ott az Audi Q7, a Bentley Bentayga, és persze a Mercedes óriása, amely GL néven született, da az új névadási szabályok alapján most már GLS-ként kell kérni a kereskedésben. Ám lesz, akinek nem elég a legnagyobb Mercedes, a legerősebb is kell – nos, nekik kínál most megoldást a Brabus.
Megjelentek az első tesztek a Tesla Autopilot 8.0 rendszerről. Úgy néz ki, nincs több olvasgatás, vagy szundítás a kormány mögött: a rendszer három figyelmeztetés után lekapcsolja magát. A sörösdoboz-tesztet persze még nem próbálták vele.
Annyi biztos, hogy az új Mercedes tanulmány formaterve nem a szokványos sémákat követi, a sok kék fény pedig az elektromos hajtást hivatott vizuálisan is megjeleníteni, ha ez egyáltalán lehetséges.
A Renault nagy tervekkel mutatta be elektromos városi autóját, de négy év alatt 50 ezer autó, úgy, hogy mostanság már jelentős kedvezményekkel adják a Zoét, megkérdőjelezhető eredmény. Különösen azt látva, hogy közben a Nissan Leaf-ből hat év alatt 200 ezer fogyott. Ám a franciák most olyasmire készülnek, amivel jelentősen növelhetik a típus versenyképességét: nagyobb akkucsomagot készítettek hozzá.
Az Audi gyári tuningrészlegének műszaki igazgatója, Stephan Reil beszélt a jövőbeli sport-Audikkal kapcsolatos tervekről. Úgy tűnik, egyetlen szabványos sportmotorral tervezik megoldani a feladatok zömét, amely ráadásul nem is saját fejlesztés: hathengeres Porsche biturbó-motor kerül az alap-R8 mellett az RS4 és RS5 modellekbe is.
A három német luxusautó-gyártó nemigen működik együtt, de tavaly közösen vásárolták meg a Nokia navigációs rendszereket fejlesztő részlegét. A HERE térkép-adatbázisának alapján hasonlóan építette fel, mint a Google, saját autóflottája segítségével, de lassan elkészül a rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a normál forgalomban résztvevő a Audik, BMW-k és Mercedesek is hozzájáruljanak az adatok pontosításához.
A BMW kibővíti versenytevékenységét: egyelőre folytatják a DTM-kampányt, és a Dakaron is ott lesznek a gyári Mini versenygépek, ám ezen felül két új sorozatban bukkan fel a német prémium-márka. Egyfelől a Formula E-ben, ahol a nagy vetélytársak közül az Audi és a Jaguar is jelen lesz, másrészt a World Endurance bajnokság GT kategóriájában is indítanak gyári csapatot, azaz Le Mans-ban is ott lesznek a gyári BMW-k.
Leszállították a legnagyobb Phantom-megrendelést, amely egyben valószínűleg az utolsók egyike is. A harminc vörös autóval a The 13 nevű makaói luxusszálloda vendégeit szállítják majd, miután megnyitja kapuit a jövő év elején.
A Jeep új modellje egyszerre váltja a Patriot és a Compass modelleket, és végre sikert várnak tőle, ami a két előddel nem jött össze. Talán ezért döntöttek úgy, hogy a formatervvel nem provokálnák a leendő vásárlókat.
Eddig az MG3 típusú kisautó készült a Longbridge-i üzemben, amely már eddig is csak árnyéka volt egykori önmagának, de most eldőlt: a kínai SAIC, a márkanév birtokosa felszámolja brit bázisát.