A Jaguar-Land Rover lassan de biztosan lecserél minden motort, amelyet még előző tulajdonosától, a Fordtól örökölt. A saját fejlesztésű Ingenium motorcsaládnak eddig három változatát mutatták be, és most érkezik a negyedik, mindeddig a legerősebb.
Ez az első lista egyelőre mindenféle szűrés nélkül tartalmazza azokat az autókat, amelyek eséllyel pályázhatnak az Év Autója díjra a 2018-as évben. Akad köztük néhány, amelyet eddig még nem láthattunk, olyan is, amelynek a megjelenése egyelőre kérdéses, és persze olyan is, amelyről már most sejthető, hogy a zsűri irányelvei szerint semmi esélye a cím megnyerésére.
Az olasz Walter de Silva neve igen jól cseng az autóiparban. Napjaink egyik legelismertebb dizájnere 2015 őszén, a dízelbotrány kirobbanása után nem sokkal mondott fel a Volkswagennél, ahol addig vezető formatervező volt. Nemcsak a VW-t hagyta el, úgy döntött, visszavonul.
Érdekes helyzetbe került az órákban és ékszerekben utazó multimilliomos, David Lee. Szeretett volna venni magának egyet a limitált szériában készülő LaFerrari Apertából, de az olaszok úgy döntöttek, hiába a pénz, nem kaphat.
Igazán különleges autót kínál eladásra a Gooding & Company idén Pebble Beachen. Az 1970-es évjáratú Porsche 917-es a Le Mans című filmben szerepelt, Steve McQueen autójaként.
Kínában készülhetnek a jövő Lotusai - az új többségi tulajdonos legalábbis ezt tervezi. Mint ismert, a Geely egy hónappal ezelőtt vásárolt 51 százalékos részesedést a brit márkában (az anyavállalat Protonban pedig 49 százalékot), a héten pedig véglegesítették is az üzletet.
Úgy tűnik, jó ügyvéddel Európában is visszaperelhető a dízelbotrányos Volkswagen. Eddig csak Amerikában volt hajlandó visszavásárolni csalószoftveres autóit a VW, de most született egy európai precedens.
A világ egyik leglátványosabban autózó autóversenyzője vagy? Ausztráliában ez nem mentség az utcai burnoutra. Kemény büntetést kapott a Dakar-ralik őrült hummerese, Robby Gordon.
A Renault egy ideje már használja az összkerék-kormányzást drágább szériamodelljeiben, de a Mégane RS-ben először bukkan fel a rendszer.
A Nissan is apró lépésekben szoktat minket a gondolathoz, hogy hamarosan új modellel váltja le az elektromos Leafet. Korábban megmutatták az autó új fényszóróját, ezúttal pedig az autó önvezető rendszerével dicsekszenek.
A legújabb hírek szerint az Aston Martin Valkyrie, vagy ahogy korábban ismertük, a Red Bull AM-RB 001 minden kilójára több jut egy lóerőnél, és bár hibrid hajtást kap, a főszerep a benzinmotoré lesz.
Egyelőre csak néhány fotó alapján ítélhetjük meg, hogy valójában mennyire lesz különleges az Xray csúcsváltozata, de a látvány alapján azt mondanánk, a Lada nagyjából azt tudja, mint a leggazdagabban felszerelt Daciák.
Nyilvánosságra hozták a J.D. Power Initial Quality Study, azaz a kezdeti minőségi felmérés idei eredménylistáját. Ez márkánként összesíti, hogy száz autóra hány hiba esett az új autó használatba vételétől számított első 90 napban.
A gép forog, az alkotó pihen. Itt megnézhetik, hogyan született Hamad bin Hamdan al Nahyan sejk megrendelésére ez a mestermű, egy Hemi motoros Ram alváz és egy Mustang karosszéria egyesítésével, 1920-as éveket idéző stílusban.
A Roborace májusi bemutatója egy kicsit sutára sikerült: a versenyautó lépésben haladt – vagy inkább kúszott – végig a párizsi tesztpályán. Fő a biztonság, de amit akkor vártunk, azt most mutatták meg.
Az amerikai biztosítók által pénzelt IIHS töréstesztjén kiválóan szerepelt a Chevrolet Bolt – vagy ahogy nálunk forgalmazzák, az Opel Ampera-e – mégsem kapta meg a Top Safety Pick+ minősítést.
Az új Stonic bemutatása kapcsán merült fel a kérdés, hogy marad-e a kínálatban a Kia hasonló méretű egyterűje. A válasz kiszámítható volt: nem készül utód, gyártani pedig a Stonicot fogják a helyén.
A világ legdrágább autói közé tartozik, és a maga 1500 lóerejével teljesítményben sincs sok kihívója a Bugatti Chironnak. A végsebességét mégis elektronika korlátozza 420 km/h-ra, a cég tesztpilótája, Andy Wallace azt is elárulta, miért.
Az egyszerű, hasábforma Peugeot az 1990-es évek japán egyen-platósait juttathatja az ember, és egy ilyen gondolattal nem is járnánk nagyon messze a valóságtól. Az egyszerűen csak Pick Up-nak elnevezett autó az 1997-es Nissan Navara egyenesági leszármazottja, amelyet Kínában gyártanak a franciák számára.
Ahogy eddig is minden évben, az Év Motorja zsűrije 13 kategóriában osztott ki díjakat az autógyártók között. Így aztán sokan vihettek haza új kupákat, bár ezúttal a Ferrari sportmotorjai kapták a legtöbb elismerést, köztük az abszolút Év Motorja díjat is.
Ez a fura szerzet Franciaországban készül, de nem onnan származik. Korábban már találkozhattunk vele, TagAZ Akvella vagy Aquila néven: Oroszországban tervezték, valószínűleg a legrosszabb pillanatban.
A Jaguar az utóbbi évek során kissé háttérbe szorult a Land Roverrel szemben: míg a teljes vállalat több mint félmillió autót ad el éves szinten, ebből a mennyiségből két éve kevesebb mint százezer volt Jaguar modell. Az F-Pace javított ezen az arányon, durván ötvenezerrel dobta meg a márka eladásait. Ezek után nem csoda, hogy a Jaguar most egy hasonló, de elérhetőbb modellel erősíti kínálatát.
Eddig úgy tűnt, hogy a Volvo azért vásárolta meg a Polestar Performance-t, hogy hasonló házi tuningcégre tegyen szert, mint amilyen a Mercedesnél az AMG. Ám most csavartak egyet a dolgon: a Volvo vezére, Hakan Samuelsson bejelentette, hogy nagy teljesítményű villanyautókon alkalmazzák majd a nevet, méghozzá önálló márkaként. Még új logót is kap a Polestar márka, a sarkcsillag végtelenül egyszerű, két törött vonalból álló reprezentációját.
Négy év masszív visszaesés után az orosz autópiac újra a növekedés jeleit mutatja. Alighanem ennek köszönhető, hogy a Daimler új telephely létesítése mellett döntött. A korszerű gyár Moszkvától mintegy hatvan kilométerre, Jeszipovo városában épül fel, durván 250 millió euró beruházással.
A távolságtartó tempomat ma már nem ritkaság a legdrágább luxusautókban: az ilyesmi régóta létezik, bár az Audi nyilván egy fejlett változatot készített az Audi A8-ashoz.