A Kia idén turbómotoros változattal bővítette a Soul palettáját. Mindig öröm, ha egy család gyarapszik, nincs ez másként most sem, előrántották hát a kalapból... na, nem a nyulat, hanem újra az aranyos kis hörcsögöket, akik már-már a cég marketingspecialistáinak számítanak. A legújabb Soul-variáns is kapott egy rágcsálós reklámot.
A német Der Spiegel magazin úgy tudja, a Volkswagen franciaországi érdekeltsége éveken át megszépített értékesítési adatokat közölt az anyavállalattal, hogy kedvezőbb színben tüntesse fel magát. A lap egy, a konszernnél készült belső vizsgálat megállapításaira hivatkozik. A VW nem kommentálta a hírt.
Pár hete váratlan helyszínen, az E3-on állította ki először az új 911 GT2 RS-t a Porsche. A Forza Motorsport 7 kapcsán mutatták meg a sportkocsit, a konzoljátékban ugyanis szerepelni fog. Nem sokkal később aztán a főbb technikai adatok is napvilágot láttak, most pedig, a goodwoodi Festival of Speeden részletesebb betekintést engednek.
Harminchét év után teljesen véget ért Ron Dennis és a McLaren kapcsolata. Dennis eladta részesedését, immár se Forma-1-es csapathoz, se a sportautó márkához nincs köze.
Nem olyan régen még utcára való finomító kitről beszéltek, most mégis egy brutális aero-csomagot kapott a Vulcan. Leszorító erő mindenekelőtt, erről szól az AMR Pro.
Eheti dobása, az Arona csak egy újdonság a roham előtt: 2020-ig további hat új autót dob piacra a Seat. Erősítenek crossover-vonalon és ők is kapnak egy villanyautót.
A Maseratinál nem izgulják túl a modellciklussal kapcsolatos trendeket: tíz év után sem váltják le a Granturismót. Egy ráncfelvarrást kap csupán a négyüléses kupé, abból is az enyhébb fajtát.
A Peugeot az elmúlt két évben dominált a Dakaron, de a következő versenyre új autót építettek a franciák. A 3008DKR új változata, a Maxi legfontosabb újítása a nagyobb szélesség, amely valószínűleg tovább javítja a gép stabilitását.
Bár volt egy pillanat a 2000-es években, amikor a Mercedes majdnem leállította a G osztály gyártását, de ez a lehetőség már szóba sem kerül, akkora kultusz fejlődött a típus köré az azóta eltelt évtizedek során. Így inkább a típus modernizálása mellett döntöttek – most az is kiderült, mik lesznek a legkomolyabb változások.
Elkezdődött a Goodwood Festival of Speed, ahol a Mclaren is jelen lesz a nemrég megjelent 720S-sel, egész pontosan kettővel. A 720 lóerős modellt Legóból készült testvére kíséri a rendezvényre.
A Pókember: Hazatérés című képregény-adaptáció premierjén bukkant fel váratlanul az új A8-as. Az esemény bemutató előtti jellegét pókhálós álcázófóliával hangsúlyozták – nem csoda, maga a Pókember érkezett az autóval.
Az idén is elképesztő dolgok várhatók Goodwoodban: több sportos modell is itt lesz először mozgás közben látható, és persze több száz régebbi, ritka és érdekes sport- és versenygép felbukkanására is számítani lehet.
Goodwood Festival of Speed #FOS June 29th... by Goodwoodroadandracing
Bár az egész autóipar elektromos autókat fejleszt hatalmas erőkkel, a Tesla Model 3-nak így is legalább másfél-két év az előnye. Ha minden a terveknek megfelelően megy, már az idén elkezdhetik a forgalmazását világszerte, miközben a legtöbb hasonló árfekvésű és hatótávú elektromos modellt 2019-re ígérik a gyártók.
Tavaly márciusban a Genfi autószalonon leplezte le a Rolls-Royce a Ghost és a Wraith modellek Black Badge változatát, most a 2015-ben bemutatott kabrió, a Dawn esett át egy ilyen műtéten. Az autó több mint 2,5 tonnás súlyával nem éppen sportautó. Ennek ellenére meglepően jól megy, köszönhetően a szörnyeteg kétturbós, több mint 6,5 literes V12-es motorjának. Az alapmodell 563 lóerős, de akinek ez kevés, annak mostantól itt az új Dawn Black Badge.
A DB11-est eredetileg csak V12-es motorral mutatták be, de egyértelmű volt, hogy szükség van kisebb motorra az alapváltozatok számára. És persze a kínai vásárlók kedvéért is, ahol 4 literes hengerűrtartalmú motor felett durva luxusadó sújt minden személyautót.
Az Autosport híre szerint egy Bronze Fortune Limited nevű cég, amely Nagy-Britanniában működik, és a eddig egy francia ügyvéd tulajdonában volt, nevet változtatott. Az új elnevezés China F1 Racing Team Ltd., ami nagyjából el is mondja, hogy mi a következő tervezett lépés: belépni az F1-be, kínai pénzből, kínai színekben.
A Jaguar autóátalakítással foglalkozó részlege, a Special Vehicle Operations, vagy röviden SVO készítette el a legkisebb Jaguar, az XE sportos csúcsváltozatát. A nevén mondjuk még dolgozhattak volna, az XE SV Project 8 túl komplikáltan hangzik, de az autó minden más tekintetben veri a konkurenciát.
A Tesla Model S-t megjelenése óta egyre nagyobb akkumulátorcsomagokkal látja el a gyártó, így tudják a legegyszerűbben növelni az egy töltéssel megtehető távot. A jelenleg kapható legnagyobb akkumulátor a P100D-be kerül, ez az EPA mérései szerint egy töltéssel közel 540 km-t megy el. Több Tesla-tulaj próbált már rekordot felállítani a saját autójával. Legutóbb 2015-ben sikerült az Amerikai Casey Spencernek egy 85D-vel 880 kilométert megtenni, rátöltés nélkül.
Stephen Winkelmann a Top Gear-nek adott interjút, ahol kiderült, hogy az Audi Sport min dolgozik most a legnagyobb erőkkel. Villanyautókon, és az indokoltnál sokkal erősebb RSQ szabadidő-autókon. Frissebb R8 utódon, esetleg még erősebb sportkocsin nem. Ha szomorú is, de úgy tűnik, most az Audi Sportnál sem engedhetik meg maguknak, hogy romantikus célokra szórják a pénzt.
Az ötletek, amelyekből a Citroën mostanában meg próbál élni, nagyrészt ugyan a Cactuson jelentek meg 2014-ben, de a többi hasonló modell mellett gyorsan fogy a levegő a típus körül. A megoldás szokatlan: állítólag lepucolnak minden különcséget a típusról, és egyszerű ötajtós átlagautó lesz belőle, egy egészen új karakter.
Ahogy a Volvo és a London Taxi esetében, a Geely célja nem a Lotus elhurcolása, inkább a brit sportkocsimárka továbbfejlesztése, erősségeinek hangsúlyozása. Li Shufu, a kínai gyártó elnöke azt mondja, nincs oka egy ötven éves céget mindenestől kiforgatni hazai földjéből.
A sílegenda, Jon Olsson készíttetett már néhány érdekes autót, volt 950 lóerős Audija és a tetődobozos, téliesített Lamborghinije, ezúttal pedig egy Rolls-Royce Wraith kupét alakíttatott át. A végeredmény 810 lóerő a hátsó kerekeken, vinnyogó hanggal és rengeteg gumifüsttel. Csupa olyasmi, ami soha semmilyen formában nem férne bele a brit luxusmárka arculatába.
Az Arona nem sokkal több, mint egy megemelt Ibiza, épp csak annyit változtattak a formaterven, hogy el lehessen sütni a magasabb autót önálló modellnek. A műszaki alapok természetesen szabványosak, ami ebben az esetben alapvetően jó hír, hisz már az új Ibiza is sokkal tágasabb lett az MQB platformon, mint előtte volt.
A Tesla hobbiterepjárója, a Model X nemrég kimagasló eredményt ért el a NHTSA törésteszten, minden kategóriában öt csillagot kapott. A km77 spanyol autóslap kíváncsi volt, hogy vajon a jávorszarvas-kikerülési teszten is jól teljesít-e a legnagyobb Tesla.
Úgy látszik, a BMW-nél betiltották a kreativitást, helyette Audi-módra ráállították az összes formatervezőt a részletek reszelgetésére. Az 5-ös BMW-nél már láttuk, ez mihez vezet, és most itt az újabb kiváló példa, az X3-as harmadik generációja. A gyáriak is érezték, hogy meg kell mutatniuk, mi is a különbség a régi és az új között, így összemontírozták a két autót egy-egy közös képre.