A Ford Mustanggal együtt hat másik típust is leteszteltek az EuroNCAP legutóbbi sorozatában. Az Alfa Stelvio, a Hyundai i30, az Opel Insignia, a Seat Ibiza és a VW Arteon mind öt csillagot érdemelt, csak a Honda Civictől vontak le egyet, és a japán kompakt legtöbb részeredménye sem tűnik gyengének.
Bár a Nissan messze nem ígér annyi önállóságot, mint a Tesla típusai, azért nem hagyják ilyesfajta trükkök nélkül. Azt már korábban elárulták, hogy fejlett sávtartó rendszerrel szerelik fel, most pedig az is kiderült, hogy a parkolásban is komoly segítséget nyújt.
A Ford lassan öt éve mutatta be a Transit-Tourneo család középső tagját, a Custom-öt, így időszerű volt egy komolyabb frissítés. A leglátványosabb változás az autó új orrkialakítása, amely egyszerűbbnek és letisztultabbnak tűnik, mint eddig, követve a márka személyautóinak stílusváltását.
A problémát ezúttal az okozza, hogy a Mustangot családi autókra kifejlesztett értékelési rendszer szerint vizsgálta az EuroNCAP. Kiderült, hogy gyermekszállításra nem igazán való, és aki hátul ül, az komoly biztonsági kockázatot vállal. Viszont ha a tipikus felhasználást nézzük, sokkal kedvezőbb kép alakulhat ki a Ford izomautójáról.
A holland Eindhoven University of Technology hallgatói régóta foglalkoznak napelemes járművek fejlesztésével, és most bemutatták a Lightyear One koncepciót.
Egy új személyautó megjelenését több évnyi tesztelés előzi meg, ahol álcázott prototípusokat nyúznak változatos körülmények között, hogy kiderüljenek az esetleges hibák, és megtalálják a legjobb beállításokat. Az E-Pace tesztjein készült felvételekből vágott látványos videót a Jaguar, ahol aszfalton, havon és murván mennek az új SUV-val, durván.
A komolyabb terepjárók zömét is csak a stílusuk kedvéért veszik, és ez a Panda 4x4-re talán még inkább igaz. Ezt ismehették fel a Fiatnál, amikor összeállították a kisautó legújabb változatát. A City Cross látszatra nem sokban különbözik a 4x4 Cross változattól, de ahogy a neve is mondja, inkább való városba, mint terepre.
Manapság már nemigen akad olyan autógyártó, amely ne ígérne a közeli jövőre valamit, amiben villanymotor van. Az évszámok ugyan változnak – 2019 és 2025 közé ígérik a villanyosítás első látható eredményeit – de a folyamat már megindult, egyformán intenzív fejlesztések folynak az autógyártóknál és a beszállítóknál is. A Volvo azonban ennél valamivel szigorúbb ígéretet tett ma: azt ígérik, 2019 után nem mutatnak be olyan autót, amelynek a hajtásában ne lenne villanymotor.
A BMW tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon tanulmányként már megmutatta az X2-est, de a forma jogi védelme miatt közzétett vázlatokon az is jól látszik, hogy hol változtattak érdemben a túlzó koncepció-formán.
Az Apollo legutóbbi koncepciója, az Arrow öt éve mutatkozott be a Genfi Autószalonon. Négyliteres, 1000 lóerős V8-as hajtotta az 1,3 tonnás szupersportautót. Ugyanekkor ígértek egy modellt 2017 júniusára, aminek csak a neve, a Titan volt nyilvános. Ehelyett most az IE nevű tanulmányt mutatták meg – egyelőre csak hátulról.
Abban nyilván a Rolls-Royce-nál sem kételkednek, hogy az elektromos autóké a jövő, de a cég vezérigazgatója szerint a hibrid hajtásra való áttérés olyan kompromisszum, amit nem szükséges megkötni.
Nem ritka, hogy a sportkocsik fejlesztéséhez eredményes autóversenyzők segítségét veszik igénybe a gyártók, és ezt nem csak marketing-szempontok miatt teszik. Olyan beállításokat találni, amelyekkel egy autó közúton és versenypályán is jól használható, nem könnyű, de egy gyors sportkocsi esetében épp ez a cél. A Porsche ezúttal Mark Webbert kérte fel a feladatra, aki tavaly tőlük ment nyugdíjba, miután megnyerte a sportkocsi-világbajnokságot egy 919-esben.
A Tesla valószínűleg a Model 3 bemutatása miatt döntött úgy, hogy javít a Model S és Model X olcsóbb kiviteleinek gyorsulásán. Van, ahol a javulás drámai, máshol alig észlelhető.
Szokatlan, hogy egy autógyártó ennyire ne harangozzon be egy ilyen szintű újdonságot, de a Volkswagen szép csendben mutatta meg a Gen.E elnevezésű autót, amelyet fejlesztési prototípusnak neveznek, bár vették rá a fáradtságot, hogy tisztességes formatervet készítsenek hozzá.
Henrik Fisker másodszor próbálkozik meg a Fisker autómárka naggyá tételével. Az Emotion névre hallgató villanyautó komoly potenciálnak tűnik, a nyilvános teljesítményadatok alapján akár a Tesla nyakára is mászhat.
A Honda egyike azoknak az autógyártóknak, a nagy rivális Toyotához hasonlóan, amelyek az utóbbi két évtizedben a hidrogén-hajtás fejlesztésében látták a jövőt, viszont a villanyautó-fejlesztésben kissé lemaradtak a konkurenciától. Most ezen változtatna a cég, és ebben a Hitachi Automotive Systems nyújt segítséget.
Úgy néz ki, már nem kell sokat várnunk az i8 második változatára, a Roadsterre. A nyitható tetejű kivitel számos részletében túlmutat a kupén, amely a vászontetős változat megjelenésével párhuzamosan szintén megújulhat.
A brit Autocar híre szerint a testes, négyajtós, kupétetős AMG modell gyakorlatilag készen van, az álcázott prototípusok már a Nürburgring Nordschleifén futják próbaköreiket, azaz az utolsó beállításokat végzik, mielőtt megindulhat a gyártás. Ha igaz, ez lesz a Mercedes teljes kínálatának legerősebb négyajtós modellje.
Korábban a fényszóró egy részét mutatták meg, majd az új műszerfalat – ezek önmagukban sokat azért nem mondtak el a következő Leaf-ről. Most az orr-részről közöltek két képet – ezek egy fokkal talán közelebb visznek ahhoz, hogy el tudjuk képzelni, milyen is lesz az új elektromos modell karaktere.
A következő évek nem a sportosság és a teljesítmény határainak feszegetéséről szól majd az Audinál, vagy ha mégis, nem pont ott, ahol várnánk – derül ki az Audi Sport igazgatójának szavaiból.
385 ezer autót készül visszahívni a Volkswagen a német DPA hírügynökség szerint. A konszern nagy része érintett lehet.
Nem olyan rég még Hummerek készültek az AM General South Bend-i üzemében, ahol hamarosan villanyautókat gyártanak majd. Egy kínai startuphoz került az amerikai autógyártás jelentős helyszíne.
Mindig csodálatos dolog, ha valaki nemcsak azért tart klasszikus, veterán autót, hogy nézegesse, hanem rendeltetésszerűen használja is azt. Három maláj Volkswagen-fanatikus úgy döntött, buszaikkal felkerekednek, és megnézik a VW németországi haszonjármű-gyárát Hannoverben.
A Tesla egyik legkomolyabb kihívójaként emlegetett Faraday Future eddigi – igaz, még nem túl hosszú – története legnagyobb kihívásán van túl, amelyet ráadásul sikerrel teljesített. Az amerikai villanyautó-gyártó a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutón állt rajthoz az FF91-essel. Az Exhibition kategóriában indultak, és bár nyerni nem tudtak, de beállítottak egy rekordot: a leggyorsabb sorozatgyártású villanyautó már az övék.
A Kia idén turbómotoros változattal bővítette a Soul palettáját. Mindig öröm, ha egy család gyarapszik, nincs ez másként most sem, előrántották hát a kalapból... na, nem a nyulat, hanem újra az aranyos kis hörcsögöket, akik már-már a cég marketingspecialistáinak számítanak. A legújabb Soul-variáns is kapott egy rágcsálós reklámot.