Legördült a tízezredik Lamborghini Huracán az olaszországi gyártósorról. A jubileumi példány egy Performante volt, Verde Mantis zöld színben, 5,2 literes V10-essel, 640 lóerővel és 600 newtonméteres csúcsnyomatékkal. Kanadában talál majd gazdára.
Megnyitotta az előrendeléseket első modelljére a Polestar. Eddig csupán érdeklődésüket jelezhették a potenciális vevők, mostantól azonban a Volvo teljesítmény-központú almárkájának weboldalán konkrét vételi szándékukat is bizonyíthatják, ha leteszik a 2500 dolláros, vagyis bő 600 ezer forintos foglalót.
A Toyota hamarosan bemutatja a RAV4 következő, ötödik generációját. A március végi New York-i Autószalon előtt már egy teaser-fotót is közzétettek a hobbiterepjáróról, igaz, ezen túl sokat még nem látunk az autó formájából.
A sport és a terepjáró már évek óta járhat együtt, hiszen a legtöbb gyártó, aki kínál hobbiterepjárót, kínál hevített változatot is. Most a Jaguar-Land Rover cégcsoport tartott erődemonstrációt a kínai Tianmen hegyen, amelynek a szerpentinjén hamarabb felértek egy Range Rover Sporttal, mint ezt a Ferrari 458 Italiával tették.
A Kia rendesen odapakolta a Stingert, és nemcsak erős, hátsókerekes polgári verziót faragtak belőle, hanem igazán brutális, 370 lovas GT-t is. De mire megy a kétturbós V6-os egy ötliteres szívó-V8 ellen? Az ausztrálok egymásnak eresztették a Stinger GT-t és a Ford Mustangot egy negyed mérföldes versenyre. Nem lőnénk le a poént, először álljon itt a videó.
A BMW-nél már javában dolgoznak a következő generációs 1-esen, most pedig néhány új információ szivárgott ki a modellről. Ez lesz egyébként a németek első autója, amely már az új, FAAR nevű padlólemezre épül. Ez, ahogyan a neve (Frontantriebsarchitektur) is mutatja, egy elsőkerékhajtású platform, de összkerékhajtást is képes befogadni.
Óriási energiákat fektet az elektromos hajtásláncok fejlesztésébe a jövőben a Volkswagen. A vállalatcsoport első embere, Matthias Müller arról beszélt, hogy villanyautó-programjuk 2022-re érheti el teljes kapacitását, akkor már lényegében havi egy új modell készülne villanymotorral.
A Subaru korán elkapta a hobbiterepjáró-divathullámot, és most sem engedi el, közeleg az új Forester bemutatója. Most egy kedvcsináló képet tettek közzé, igaz, nem látszik rajta sok.
Nem teljesen meglepő, hiszen a LaFerrariban már akasztottak villanymotort a V12-es szívó mögé. Az egy KERS-jellegű rendszer volt, amely egy lendkerék segítségével hasznosította újra a mozgási energiát. Most viszont egy hagyományos értelemben vett benzines-elektromos hajtáslánc készül.
A McLarennél egy ideje már dolgoznak a BP23 belső kódnevű autón, és bár időközben bemutatták a Sennát is, azért nem kell attól tartani, hogy a nagy durranás elmarad. Azt mondják, még idén bemutatják a valaha volt leggyorsabb utcai gépüket.
Még kifut a tervezett harmadik évad, aztán ennyi volt a The Grand Tournak – legalábbis erről írnak brit lapok a napokban, amelyek úgy értesültek, az Amazon nem készül meghosszabbítani az Clarkson/Hammond/May-trió műsorának szerződését.
Ha minden igaz, ez most a harmadik legerősebb négyajtós szériaautó a világon és a második Európában, közvetlenül a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid és a Cadillac CTS-V után. 639 lóerő az iskolai fuvarokhoz, tárgyalásra menni, átszelni Franciaországot vagy... éppenséggel Németországot, a korlát nélküli autobahn termőföldjét. És ha minden igaz, nemsokára a legerősebb lesz, erről többet az interjúban.
A Porsche nagy erőkkel dolgozik első teljesen elektromos modelljén, a Mission E sportkocsin. A Genfi Autószalonon aztán nagy meglepetésre nem annak valamilyen szériaközeli változatát mutatták meg, hanem a megemelt, körbeműanyagozott Cross Turismót, de úgy tűnik, van még a tarsolyukban más is.
A Mazda Vision Coupe nyerte el az év legszebb tanulmányautójának járó díjat. Az elismeréstől tizennyolc neves dizájner döntött, és a Genfi Autószalonon jelentették be az eredményt.
Az Alpine és a Renault Sport korábbi főnökével erősít a kínai Byton. David Twohig korábban az Alpine A110 fejlesztésében vett részt, most alelnöki pozíciót kapott a távol-keleti tulajdonú, de kaliforniai központtal működő vállalatnál. Közvetlen felettese a BMW i-részlegétől érkező Carsten Breitfeld lesz.
Nem hagyta válasz nélkül az Rolls-Royce-vezér az Aston dizájnerének beszólását, érdekes márkaegó-ügyi cicaharc alakul a két brit prémiummárka között.
Hozza az Urus a Lamborghininek, amit vártak tőle. Az olaszok egy fő céllal dobták piacra az új városi terepjárót, mégpedig, hogy szélesítsék az ügyfélkörüket. A vezérigazgató beszámolója szerint ez sikerült.
Bár Genfben alig engedték közel hozzá a pórnépet, a Ferrari igyekszik megalapozni újdonsága hírnevét. Ez lenne a Pista, amiről a genfi bemutatóval egy időben adták ki ezt a ki tudja mennyi CGI-vel készült videót.
A megalománia egy kifizetődő dolog, hiszen mivel egyenesben mindenki tudja nyomni a gázt, egy 600 lóerős autóban a vásárló olyat kap, amiből egyből érzi, mégis mire fizette ki egy kisebb banánköztársaság éves költségvetését. Márpedig lóerőből idén sem volt hiány Genfben, sőt, igazából 500 lóerő alatt nagyon fel sem kaptam a fejem. Rég volt, hogy lelkesedni tudtam egy-egy lóerőgyárért, talán csak a Ruf az, ami igazán megfogott, az is inkább az építéshez való hozzáállás miatt.
Hiába az átgondolt tipográfia, a háromszínű filctoll (bár az M-es rendszámok már EU-címkések), a középbéna kivitelezés lett a veszte a miskolci rendszámrajzolónak. Heves megyei járőrök szúrták ki az M3-as autópályán ezt az otthon gyártott azonosítót.
Nem lehetett könnyű dolga annak a csapatnak, amelyet a Mazda 6-os modellfrissítésével bíztak meg: a kodós 6-os 2013 óta van piacon, azóta volt már egy átfogóbb frissítése, most pedig, ötéves korára elérkezett a második. Bár a szedánt tavaly ősszel, Los Angelesben már megmutatták, Európába csak most érkezett meg, ráadásul azóta elkészült a kombi fészliftje is.
Még az idén bemutatják a McLaren következő csúcsmodelljét, a Hyper-GT-t. A brit gyártó már megkezdte az újdonság kampányát, most például elárulták, hogy ez lesz a leggyorsabb autójuk: 391 km/h-s lehetséges végsebességről beszélnek, ami öt km/h-val több, mint amit a világ egykor leggyorsabb személyautója, a McLaren F1 tudott.
Rövid vajúdás után nemrég önálló almárkává alakította a Cuprát a Seat. Mostantól olyasmi lesz ez náluk, mint a Mercedesnél az AMG, a Fiatnál az Abarth vagy a BMW-nél az M. A genfi szalonon külön standot állított idén a Seat és a Cupra, bár elég közvetlen volt az átjárás.
Pure néven jön a az Alpine A110-es lecsupaszított, mindössze 1080 kilogrammos változata, amelyből kihajigálták az összes feleslegesnek ítélt luxusfelszerelést. Hogy ezek pontosan mik, arról csak találgathatunk, mivel a Pure specifikációjáról csak annyit árult el az Alpine, hogy megegyezik a bevezető Premiere Edition felszereltségével, de a fókusz még inkább vezetési élmény irányába tolódott.