A pert intéző ügyvédi iroda, a Hagens Berman Sobol Shapiro 350 esetről tud, amely már eljutott a hatóságokhoz, és azt mondják, ennek ellenére sem történik semmi. Az esetek leírása alapján azonban az a meglepő, hogy az autók tulajdonosainak nem tűnt fel semmi azelőtt, hogy kigyulladt volna a motor.
Bár felénk leginkább a szlovák Aeromobil ilyen próbálkozása ismert, Amerikában is van, aki szárnyas autót, azaz autó-repülő hibridet építget. A Detroit Flying Cars épp most törte össze a sajátját egy teszt alatt.
Újabb fordulat a Kína és az USA közti kereskedelmi háborúban: a pekingi adóhatóság pénteki jelentése szerint Kína január elsejétől 90 napra felfüggeszti a megemelt importvám kivetését 126 milliárd dollár értékű amerikai gépjármű és járműalkatrész behozatalára.
A magyarok több mint fele számít arra, hogy az önvezető autók széles körben elérhetők lesznek; a megkérdezettek 72 százaléka szívesen vásárolna mesterséges intelligencia által vezetett járművet a jövőben - derül ki az IBM megbízásából végzett kutatásból.
Az e-Golf és az e-Up! után hamarosan itt az ID Neo, a márka első, eredendően villanyautónak szánt típusa.
Megvolt a drasztikusan megújult Formula-E új szezonjának első futama. A BMW hozta el a felgyorsult, feldizájnolt, az eddiginél sokkal menőbbé érett széria szezonnyitóját, de nem volt ez egy sima győzelem.
Elszabadult a tervezők fantáziája a Pickup Designnál, a végeredmény egy hatkerekű, pályára szánt X-osztály lett.
Valószínűleg az Audinál is érzik, hogy az autóskártyák világában labdába se rúghatnak a Teslával szemben. A hírek szerint ez nem lesz már sokáig így.
Úgy tűnik, a Tesla elektromos kamionja komoly kihívót kap Svédországból.
A Prototype 10 után persze bármi célszerűnek tűnne, de ezúttal egyértelmű, hogy az új tanulmányautónak lesz belső tere, és mintha a stílusa sem a megszokott lenne.
Manapság már eldöntött ténynek látszik, hogy hosszabb távon az elektromos autózás a jövő, viszont a legtöbb autógyártó szerint a belsőégésű motorra még évtizedekig szükség lesz. Azaz ennek a továbbfejlesztése sem tekinthető feleslegesnek. Nyilván ebben hisznek az MWI nevű cégnél (Micro Wave Ignition AG), amely a mikrohullámú gyújtás kifejlesztésére és elterjesztésére alakult.
A tisztán elektromos autók terjedésének egyik gátja a töltés időigénye. Elvileg ezen segítene a BMW és a Porsche új típusú kísérleti töltőállomása, amely két töltőfejet tartalmaz. Az egyiket 450, a másik 175 kW leadására méretezték, de jelenleg még olyan autó is alig akad, amely ez utóbbi teljesítményt képes kezelni.
Bár a gyárbezárástól mindenki nagyon fél, még maguk az autógyártók is, a Ford Blanquefort váltógyárnak mégis ez a sors jut. A Ford 850 főt tesz utcára, miután nem sikerült megegyezniük a Punch Powerglide nevű vállalattal, amellyel a gyár eladásáról tárgyaltak.
Úgy néz ki, a Renault igazgatótanácsa a tegnapi ülésen sem szabadult meg az elnök-vezérigazgató Carlos Ghosn-tól. Egyrészt jelenleg nincs, aki a helyére léphetne, másrészt azt mondják, nem tudnak eleget Ghosn jogi helyzetéről ahhoz, hogy döntsenek.
A BMW már eddig is kínált nagy, négyajtós kupét, és ahogy a kétajtós 6-osból 8-as lett, úgy most a négyajtós Gran Coupé is hasonló átalakuláson megy keresztül.
A középmotoros Corvette létezése ugyan jó ideje nem titok már, viszont úgy néz ki, a fejlesztés nem megy simán. Hivatalosan ebből csak annyi látszik, hogy a világpremierre a januári Detroit Motor Show-n nem kerül sor, de az is kiszivárgott már, hogy mi a késlekedés oka.
Az idén júniusban, az Audi vezérigazgatójának, Rupert Stadlernek a letartóztatását követően vette át a vezérigazgatói teendőket Bram Schot, de miután Stadler már biztosan nem térhet vissza a márka élére, a holland marketing-szakembert véglegesítették a márka vezetőjeként.
Ha csak az számítana, hogy hány autójuk hajtásában van villanymotor, alighanem a Toyota lehetne a piacvezető villanyautó-gyártó, de mivel minden ilyen típusukban van valamiféle belsőégésű motor is, ezek nem számítanak. Tisztán elektromos modell viszont még mindig nincs a kínálatban, és ez, legalábbis az amerikai részleg vezetője szerint, csak a Toyota kereskedések visszajelzései miatt van így.
Az első vázlatok alapján az NMS utódja egy jó nagy Jettának néz ki, viszont kiderült, hogy a vas, amire épül, alig változik. Azt mondják, nem érte volna meg a korszerű MQB platformot használni, amit azért elég nehéz elhinni.
A Brabus 700 4x4² úgy néz ki, mint ami álltában leesik az útról, pedig kétszáz felett megy. Mondjuk így sem feltétlen baj, hogy csak tíz készül belőle.
Európában és Észak-Amerikában is történt ilyen: a gyáriak 6700 esetet ismernek el, de a Der Spiegel cikke szerint 9000-nél is több bizonytalan eredetű Volkswagen került forgalomba.
Hogy jó hír-e, vagy sem, az, azt nehéz megítélni, de úgy néz ki, már most lekötötték a szükséges akkumulátor-gyártási kapacitást 2030-ig.
„A belsőégésű motor végső kifejeződése” - szól a nagyképű kijelentés, amelyet az Aston Martinnál a Valkyrie motorjának bemutatásához kitaláltak. Ám a nagyképűség itt nem egészen alaptalan.
A Nissan Juke, bár a formatervével az első pillanattól megosztotta a közönséget, kifejezetten sikeres lett. A tizedik évét tapossa, és az eladások még mindig alig csökkennek, ám a típus leváltása már elkerülhetetlen.
A 28 EU tagországnak jóvá kellene hagynia az új szabályozás-tervezetet, amely 2030-ra a 2021-es szinthez képest 35%-kal alacsonyabb átlagos szén-dioxid-kibocsátást engedne meg. Ám úgy tűnik, nincs egyetértés: van, aki enyhébb, van aki szigorúbb lenne.