Dél-Korea legelső tömeggyártásban készülő autója a Hyundai Pony volt, melyet éppen 45 éve mutattak be a Torinoi Autószalonon. Azt a kocsi Giorgetto Giugiaro tervezte, így nem csoda, hogy a Frankfurtban világ elé tárt 45 nevű koncepció olaszos stílusú, hiszen arra az élekből építkező, csapot hátú kis szedánra utalnak vissza a tervezők. És hogy a számjáték ne álljon meg az évfordulónál, a karosszéria több szöge is éppen 45°-os.
Érdekes, de nem meglepő adatokat közölt a rendőrség az elmúlt hetekben az M3-ason és az M0-son tartott tömegmérési ellenőrzéseiről. 74 mérésből 66 esetben mértek túlsúlyt a trélereknél.
A bajor márka frankfurti standját három koncepció, és azok hatalmas veséi uralták, ám ettől még nem csak a jövőt mutatták meg, de a jelen újdonságait is. Mostantól rendelhető például az M8, melyben 600 lóerős feltöltött V8 dolgozik, vagy ha ez nem lenne elég, akkor a Competition csomag további 25 lóerőt ad hozzá.
Egy mindössze két éve létező autómárkának szinte nem is érdemes hagyományos, belső égésű motorral szerelt hajtási megoldásban gondolkodnia, ezért nem meglepő, hogy a nemzetközi gárdával dolgozó, amúgy kínai központú Byton első tömegautója, az M-Byte nevű SUV villanyautó. Jók a számok, korrektek a célok, hitelesek az ígéretek.
Ha egy sajtóanyagban azt emelik ki, hogy akár 16”-os kerekekkel is elérhető egy kocsi, régi autókhoz szokott szem már tudja, hogy jó helyen jár. A 2013-ban bemutatott Hyundai i10 ugyan sosem került a figyelem középpontjába, ám az Európában tervezett és gyártott modell folyamatosan keresett tagja a koreai cég kínálatának. Természetes, hogy megújult, és szerencsére pont a lényeg nem változott.
A Jaguar Land Rover frankfurti szalonnyitóján nem más tette tiszteletét, mint Ratan Tata, az angol cégcsoportot birtokló indiai Tata vállalatbirodalom 2014-ben leköszönt elnöke, az alapító unokája. Ebből is látszik, hogy bár itthon viszonylag kevés híve van a Land Rover klasszikus terepjárójának, más piacokon, elsősorban otthon, Nagy-Britanniában a cég boldogulása és hírneve múlik sikerén.
Tényleg nem fog a Volkswagen Tesla-részvényeket venni, még akkor sem, ha szoftverben valóban erősek Muskék. A Volkswagen-konszern vezére, Herbert Diess beszélt meglepően sokat a Teslához való személyes és hivatali viszonyáról annak alkalmából, hogy Frankfurtban bemutatták az ID. 3-at.
Nem tehetek róla, akárhányszor elkezdem legépelni, hogy Tavascan, elsőre mindig tabasco lesz belőle. A név maga nem egy kitalált szó, egy kellemes síterepet hívnak így, Andorrától nem messze. Akárhányszor elmentem a Tavascan mellett, azt hittem, csak egy doboz, pedig nem, az egyik seatos szaki biztosított róla, mindene működik, és tényleg, vannak pedáljai, meg még féktárcsák is villognak a 22-es kerekek mögött.
Roppant érdekes autóipari időszakban vagyunk, gondoljanak csak bele. A belső égésű motor kvázi eljutott a csúcsra, hogy mekkora teljesítmény jön belőle elő, már szinte csak egy programsor kérdése. A németek például lassan két évtizede gyártanak olyan autókat, amelyekben elektronikusan kordában tartott nyomatékgörbével próbálják óvni a hajtásláncot, hogy legalább a garanciaidőt kibírják.
Kétszer jártam a kínai FAW autógyártó-óriáshoz tartozó Hongqi (magyarul vörös zászló) luxusmárka standján, de úgy visszaverődtem a helyiek hallgatásból épített faláról, hogy hetekig rágni fogom az élményt. Két autót hoztak Frankfurtba, egyik sem a sajtóból már ismerhető archaikus főgonosz-limuzin, hanem egy szupersportautó és a gigantikus, körülbelül BMW X7-méretű SUV. Nincs róluk sajtóanyag, nincs lakossági brossúra, nincs egy nyomorult információs tábla sem, sőt, a gyár honlapján egy árva szó sem esik arról, hogy kiállítottak valamit a távoli Európa legfontosabb autószalonján.
Azt már pontosan látjuk, hogy a villanyautó az idei Frankfurti szalon legfontosabb versenyszáma. Sok gyártó űrhajóformával keresi a figyelmet, mások, mint például az Opel pedig azzal, hogy nem idegeníti el az átlagembert az egyre népszerűbb műfajtól. A hatodik generációs Opel Corsa elektromos változata feltűnésmentes, de azonnal beleülnék.
Más német luxusmárkákkal szemben a Porsche csak lassan bővíti kínálatát, de akárhogy is nézzük, a török „élettel teli csikó” kifejezésből eredő név mögött a hatodik zuffenhauseni modellcsalád első tagját ismerhetjük meg. Így minden bizonnyal jót tesz majd a márka könyvelésének, hogy az első hírek szerint máris harmincezren tettek le rá foglalót, és a fele olyan vásárló, akinek eddig nem volt Porschéja. Mivel nem lett olcsó az újdonság, úgy tűnik sikerült a telivér sportmárkának megfogni azon zöld vásárlók fantáziáját is, akiket eddig zavart a benzinmotorok étvágya. Őket szolgálja ki, hogy az újdonságból létezik teljesen bőrmentes, állatbarát változat is.
A BMW-t az utóbbi időben érték kritikák némely modell túlméretes hűtőrácsa miatt, de úgy tűnik, beleállnak. A frankfurti autószalonon leleplezett Concept 4 tanulmány orrán ugyanis akkora, és olyan színes a két vese, amekkorát még nem láttunk.
Miközben az autós szaksajtó Frankfurton tartja a szemét, a Honda magyar importőre elárulta végre, milyen árakon jön hozzánk az e, a hátsókerekes apróság, amivel a japánok egyszerre lovagolnák meg a villanyautós fellendülést és a retróságot.
A Mercedes legnagyobb frankfurti dobása a Vision EQS tanulmány, melyet most láthatott először élőben a közönség. Könnyedén írnám, hogy odaléptem hozzá és jópofa bullshit az egész, de az autó lábon jött, vezethető, látszólag minden fontos szerve működik, sőt, nyilvánosak a legfontosabb műszaki adatai is.
Az ID. 3 bemutatóján már kiszúrhattad, de ha ott nem tűnt fel, itt alaposan megnézheted. Ez lenne itt a Volkswagen új logója, ami a jövőben minden új VW-re felkerül.
Az ID.3 bemutatója félúton volt egy kellemetlenül mesterkélt beszélgetős műsor és egy népünnepély között. Még egy kislányt is felcsaltak a színpadra, akinek az volt a dolga, hogy elmondja, milyen az ideális villanyautó. Mire mindenki a harmadikat lazította az egyre szorosabb nyakkendőjén, lehullt a lepel, és megvillant az ID.3, a Volkswagen, amely elhozza a villanyautózást a tömegeknek. Már a tehetősebb, nyugat-európai tömegeknek.
Német zöld párti politikusok ki akarják tiltani az SUV-kat Berlinből, miután a minap több halálos áldozattal járó balesetet okozott valaki egy Porsche Macannal, amikor felhajtott a járdára. Az illető nem volt merénylő, vélhetően csak rosszul lett. A hobbiterepjárókat sokan nem nézik jó szemmel, miközben még mindig ez a kategória húzza a mostanában kicsit gyengélkedő európai újautó-piacot. A Mercedes az SUV-kategória határait feszegeti, és az idei Frankfurti autószalonra hozott konnektoros hibrideket "1,5 literes" fogyasztással, dög nagy GLE Coupét hátsó méretproblémával és a GLB 35-öt, amely egy mókás dobozautó sok-sok benzines lóerővel.
Bár a környezettudatosság és az emelt hasmagasságú két tonna feletti SUV-ok nehezen férnek meg egy mondatban, de ha egyszerűen erre a két dologra van most igény, akkor a gyártók kénytelenek reagálni. Így jött létre például az új Mercedes GLE 350de is.
Ahogy a Ferrarinál bevett menetrend alapján már megszokhattuk, az év elején bemutatott F8 Tributo után egy kis késéssel érkezik is a Spider kivitel, azaz a nyitható tetejű változat.
Az Audi A5 jelenlegi generációja 2016 óta kapható, így eljött az ideje a szokásos modellciklus közepi frissítésnek. A C Merci kupé és a 4-es BMW ligájában játszó kétajtós Audi legfontosabb újítása a mild hibrid rendszer megjelenése a hajtásláncokban.
Háború előtt a Blower híressé tette a Bentleyt az Endurance versenyeken, beleértve a 24 órás Le Mansi futamot. Az autó, amit Sir Tim Birkin tervezett a 20-as években, meghibásodás nélkül, végig stabilan teljesítette a versenyt. Összesen négy darab készült belőle, amiből mai napig mind a négy megvan, értékük felbecsülhetetlen. Biztosan nem lesz már az igazi a gyűjtők szemében, de a Bentley úgy döntött, hogy készít még 12 darabot.
1,1 milliárd dollárt, átszámolva több mint háromszáz milliárd forintot költ az Fiat Chrysler konszern (FCA) infrastruktúra- és üzemfejlesztésre, mivel szeretnének befutni a kis és kompakt, hibrid SUV-ok piacán. Terveik szerint a népszerű Fiat Pandát és a még meg sem jelent Alfa Romeo Tonalét szerelik fel hibrid hajtással. Egyelőre ehhez nincsenek eszközei az FCA-nak, úgyhogy az Olaszországban lévő pomiglianoi gyárat alakítják át.