Nem nagy meglepetés, hogy a gyorsan zsugorodó piac miatt lassan fogyó kompakt egyterű gyártását leállítják. Az viszont igen, hogy a Ford utcára tenné a C-Max és Grand C-Max típusokat gyártó munkások egy részét.
A Gamma Zrt. 2012-ben mutatta be Komondor RDO 3211 típust, melyet a Totalcaron is bemutattunk. Az elmúlt hat évben a prototípus AVB-t (vegyi- felderítő) további öt újabb Komondor-változat követte. Többek között a műszaki mentő, a csapatszállító és a rövid változat bővítette a típuscsaládot. E Komondorok közül az egyik az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. balesetelhárító egységéhez került.
A Pininfarina a horvát Rimac műszaki segítségével egy 1900 lóerős sportautón dolgozik, amelyet eddig PF0 néven emlegettek, de most rendes nevet is kapott.
A Brønnøy Kalk AS mészkőbányája lesz a helyszíne az önvezető Volvo kamion első komolyabb próbájának: egy öt kilométeres útszakaszon a tervek szerint hat kamion hordja majd a követ vezető nélkül.
Egy nyitott autónál általában nem az a kérdés, hogy nehezebb-e, mint ugyanaz fix tetővel, hanem az, hogy mennyivel. A McLarennél ezúttal lényeges szempont volt, hogy a válasz ne legyen túl nagy szám, és az erőfeszítéseknek meg is lett az eredményük.
Közel hét év után cseréli le a Volkswagen a Golfot, amelyről egyelőre csak egy nagyon vázlatszerű grafikát mutattak.
Bár az 1600 km/h-t elérni képes autó már csaknem elkészült, a pénz elfogyott, így a felszámoló kénytelen bezárni a boltot.
Bár a japán jog szerint egy darabig még bent tarthatták volna újabb és újabb gyanúk alapján, illetve újra letartóztatásba helyezhették volna más gyanúsítások alapján, anélkül, hogy kiengedik, úgy hallani, hogy Carlos Ghosn, a bűntársaként szintén rács mögé dugott Greg Kelly és a Nissan autógyár ellen állítólag már összeállítottak egy vádiratot a tokiói ügyészségen.
Már a hibrid- és villanyautók amerikai őshazájában, Kaliforniában is van 350 kW-os gyorstöltőrendszer. Egy San Francisco-i bevásárlóközpont kapott kettőt a világ jelenleg legerősebb lakossági töltőjéből.
Még nagyban zajlanak az utolsó simítások a Polestar első önálló autóján, az 1-esen. A Volvo oldalági rokona jövőre már gyártani fogja a hibrid kupét, de addig is, míg odaérnek, kiadták róla ezt a teszt közben forgatott kedvcsináló videót, hogy ne lankadjon a figyelem.
Könnyű egy ilyen hírre szkeptikusnak lenni, amikor tengerként ömlik az emberre a kamu a Facebookról, de már a legnagyobb amerikai hírportálok is mind lehozták, szóval elhihetjük: négy nappal a földrengés után újra járható lett ez az alaszkai útszakasz.
A Lotus történelmének legerősebb és legdrágább autója lesz egy villanyos újdonság, amivel a márka beszállna a hipersportautók mezőnyébe. A kínai tulajdonos ötlete lehetett a szintlépés.
Miközben az előző Defendert, a legendát, ami objektíve egy elavult traktor volt, sokan elsiratták már, sőt, van, aki épp a szellemi utódját készül piacra dobni, a Land Rover is dolgozik valamin, ami az előd hírnevéből próbál lendületet szerezni.
A Tesla első kínai gyárában már 2019 második felében beindul a részleges termelés - közölte Sanghaj polgármesterét idézve több kínai internetes portál csütörtökön.
Az utóbbi évtizedben az autógyártók közti felesleges, de látványos versengés színtere lett a körrekord-döntögetés a Nürburgring Nordschleifén. Ám azzal, hogy az idén nyáron a Porsche megdöntötte Stefan Bellof 1983-as rekorját, új fejezet nyílhat a borsóhajigálás eme nemes válfajában: a gyártók elkezdhetik hajszolni az abszolút elsőséget.
A Rinspeed nem egyedül dédelgeti ezt a jövőképet, amelyben a cserélhető felépítményű önvezető villanyautó játszaná a főszerepet: mutogatott hasonlót a Mercedes és a Renault is. Viszont a svájci cég most még egy bőrt lehúz róla.
Egy európai szalonon jó, ha az összes kiállítónál együtt van annyi pickup, amennyi itt egy amerikai gyártó standjára jut. Nem hiába, a helyi piac eltart ennyi platóst, a hat- hétüléses emelt hasúakat pedig nem ötüléses SUV-kból kényszernyújtják errefelé, hanem eleve annak gyártják generációk óta. Kissé élességhiányos, képalákkal végigkísért körkép a szalon nagyjairól a galériában.
Hasonló helyzetbe kerül a Toyota Dakarban is, mint Le Mans-ban: csak hoznia kell a formáját, és tarolhat a 2019-es futamon, mivel a legerősebb vetélytárs kiszállt. Itt a Peugeot homokfutói jelentették a nagy falatot, így 2018-ban a második és harmadik helyre futotta Gazoo Racing autóitól.
Kiderült, hogy a szeptemberi Vision RS tanulmánnyal alig túlzott a Škoda: a sorozatgyártásra szánt Scala a kisebb kerekektől és néhány értelmetlen műanyag díszítőelemtől eltekintve ugyanazt a formatervet viseli. Ez a Škoda számára egyértelműen jó hír, ám a konkurencia, így házon belül a VW is elkezdheti keresni a választ.
Az elektromos és hibrid modellek kifejlesztése, a dízelbotrány költségei és a viszonylag kis haszonkulcs egyszerre kíván megoldást a Volkswagennél, ezért újabb módszert kerestek a költségek visszafogására. A cél az, hogy a korábban beharangozott 2025-ös határidő helyett már 2022-re elérjék a 6%-os nyereségarányt, ami a legutóbbi nyilvános adatok szerint 4% körül áll jelenleg.
Nem ez az első alkalom, hogy egy régebbi, alighanem leváltásra váró Fiat modellt vesz elő az EuroNCAP, és minősít olyan szempontok szerint, amelyeknek nyilvánvalóan nem felelhet meg. Kevés gyártó fejleszti tovább kifutó modelljeit, ám a töréstesztjeiről ismert szervezet valamilyen ismeretlen okból ebből épp a Fiat számára ácsol akasztófát ebből a tényből.
Az Aztek a legfurább autóipari bukások egyike, elsősorban attól, hogy a GM-nél senki nem gondolta, hogy baj lenne a típussal. Most hasonló döbbenetet produkál ugyanaz a cég, csak egy pickupon, a Silverado új HD változatán.
Bár a legnagyobb figyelem a WRC-nek jut, a raliversenyzés utánpótlás-sorozataiban is komoly versenyautókra van szükség. A Junior WRC sorozatban például az FIA R2-es autói indulhatnak, és a Ford most egy ilyen gépet mutatott be az aktuális Fiesta alapjain, méghozzá alaposan megtuningolt ezres Ecoboost motorral.
Ha így megy tovább, még divat lesz villanyosítani az angol autógyártás legszebb éveinek hagyatékát. A Jaguar példáját követve az Aston is beindít egy ilyen programot: ez az 1970-es DB6 Volante kapott hajtáscserét a gyártól.
Nem ment terv szerint, nem volt könnyű, de elért végre a Tesla oda, ahova jó ideje tart: megvolt az első nap, amikor ezer fölötti számban születtek Model 3-asok a fremonti üzemben.