Az idén a Ssangyong már indított egy gyári autót a Dakar-ralin, de a Tivoli alapú modell nem volt igazán gyors: a 32. hely nem volt elég, hogy a márka a figyelem középpontjába kerüljön. Ezért az idén más módszerrel próbálkoznak.
Akár negyven százalékkal is csökkenthetik a balesetek súlyosságát az autón kívül nyíló légzsákok – mondják az ilyen eszközöket fejlesztő ZF-nél. Évek óta dolgozik rajta, de már látja a szériaközeli állapotot a beszállítócég.
Bár egyre kevésbé kétséges, hogy a világ lassan áttér a villanyautózásra, ez az átmenet nem megy egyik napról a másikra. A Volkswagen stratégiai vezetője, Michael Jost beszélt cége terveiről.
Tulajdonképpen a Fiat-Chrysler platform-stratégiájára láthatunk újabb példát: mostanság a 4 méternél nagyobb fronthajtású modellek a cégnél mind a néhai Fiat Punto műszaki alapjainak átméretezett változatára épül. Így lesz ez az Alfa Mitót váltó ötajtós mini-terepjáróval is.
A WLTP mérési ciklus alkalmazása már kötelező, de maga a mérés még annyira új, hogy az azt felügyelő szervezet munkatársai sem biztosak a dolgukban. Ez derült ki legalábbis a Hyundai Kona Electric és a Kia e-Niro esetéből. A két, műszakilag közeli rokonságban álló modellt, úgy néz ki, együtt mérték, így ugyanazt a hibás módszert alkalmazták az egy töltéssel megtehető hatótávolságuk meghatározásánál.
Korábban úgy tűnt, hogy a Tazzari gyárthatja a svájci fejlesztésű Microlino villanyautót, ám időközben új partner bukkant fel. Az Artega megvette a Microlino, és az olasz villanyautó-gyártó korábbi modellje, a Zero gyártási jogait is.
Bár korábban úgy tűnt, hogy több Fiat már nem is készülhet Olaszországban – az utolsó az ősöreg Punto volt, amely az idén tűnt el a kínálatból – a cégvezetés változtatott a terveken. Mirafioriban, a Fiat legrégebbi üzemében már jövőre megindulhat a villanyautó-gyártás.
Bár számos gyártó kiszállt az egyterű-piacról, úgy hallani, a Volkswagennél egyelőre csak a kínálat zsugorítása van napirenden. Egy új modellt fejlesztenek, amely egyszerre válthatja ki az összes VW egyterűt.
A Bloomberg híre szerint a Fordtól akár 25 ezer főt is elbocsáthatnak a következő években, a nagy arányú átszervezések kapcsán, legalábbis a Morgan Stanley elemzői szerint.
Aradi Géza, a Bentley márkaigazgatója igen szép munícióval rendelkezik ahhoz, hogy tényekkel illusztrálja: Bentley-t venni több, mint megvenni egy autót. És mivel lényegesen több pénzbe is kerül, mint megvenni egy autót, hogy úgy mondjam, az ár/érték arány rendben van. Mégis meghökkentő olyan dolgokat hallani, hogy a talán a Bentley-nek van a legtöbb szín a kínálatában – csak feketéből 16 választható. És ezek csak a külső színek.
Évről évre feltűnnek Németországban a Tune it! Safe! kampányra készülő extravagáns rendőrautók, általában neves tuningcégektől, az Essen Motor Show-n. Az idén az AC Schnitzer állított ki egy ilyen gépet, amelynek az a küldetése, hogy felhívja a figyelmet a biztonságos tuning fontosságára.
Az AMG GT R Pro, azon túl, hogy napjaink egyik leghatásvadászabb elnevezésű sportkocsija, egyetlen adattal igyekezett elkápráztatni a világot: a 7:04-es idővel a Nordschleifén. Ez a szám önmagában nem mondana sokat, hiába kisebb, mint az AMG GT eddigi legjobb ideje, de most meg is mutatták, hogy mit takar.
Azok után, hogy tízmilliárdokat fektetett villanyautó-fejlesztésbe a dízelbotrány óta, a Volkswagen az elektromobilitás legnagyobb élharcosai közé állt. Ennek részeként fogott össze a Tescóval, és finanszírozzák 2400 villanyautó-töltő felállítását a helyi brit kereskedelmi lánc nagyjából hatszáz üzletének parkolóiban.
Bár a dízelmotoros modellek iránti kereslet Európa-szerte gyorsan csökken, többen le is mondtak már az egész műfajról, de az elmúlt évek fejlesztései még megjelennek a helyi gyártók kínálatában. Egy ilyen, alighanem jobb sorsra érdemes fejlesztés az erősebb Renault dízelmotorok új generációja.
A Jeep újra erős szereplője lehet a pipkup-piacnak, ehhez pedig csak hozzá kellett csapnia egy platót a negyedik generációs Wranglerhez. Ha már pickupoznak, feltámasztottak hozzá egy Amerikában jól hangzó típusnevet, ezért lett ennek itt Gladiator a neve.
Nem azt mondom, hogy le kell menni önjelölt alászolgába, ha levillog a rendőr az útról, de az utolsó, ahogy reagálnék ennyi tetten ért szabálytalankodás után, az pont úgy nézne ki, ahogy ebben a videóban történik. Év végére úgy tűnik, kiadta a rendőrség az év hazai dashcamjét.
Ez biztosan egy életbevágóan fontos hívás volt. Kérdés, hogy kinek az élete múlt volna rajta. Szerintünk egy gyalogosé. #hogymindenkihazaérjen #balesetmegelőzés #rendőrség #dashcam pic.twitter.com/1UYKup87mY
— Magyar Rendőrség (@police_HU) 2018. december 1.
Kisebb alkalmazotti létszámmal, de nagyobb hatékonysággal termelnek majd elektromos autókat a Volkswagen üzemei – mondta el Gunnar Kilian, a konszern személyzeti igazgatója a dpa hírügynökségnek adott interjúban. A Volkswagen Németországban összpontosítja majd az elektromos autók gyártását.
Egymilliárd mérföld rengeteg. Kilométerben az 1,6 milliárd, Föld-Hold-távolságban bő kétezer forduló, de még a Napig is meg lehetne járni az utat oda-vissza ennyiből ötször. Ekkora úton vannak túl a bolygónk Teslái úgy, hogy közben magukat vezették.
Fontolgatja a General Motorsnak nyújtott állami szubvenció megvonását - jelentette be Twitter-bejegyzésében kedden Donald Trump amerikai elnök a vállalat amerikai gyárbezárásaira reagálva.
A folyamat a CR-V-vel kezdődik, amelyben a dízelmotor helyét már hibrid hajtáslánc veszi át, de ez csak a kezdet. 2021-re a gyártónak nem marad egyetlen, gázolajjal működő autója sem az európai kínálatban.
Az már nem újdonság, hogy villamos hajtással képtelenül gyors autókat lehet építeni, de most már a Nissan Leaf-ből is lesz ilyen.
Nem könnyű megállapítani, hogy mennyi a valódi újdonság az AMG GT új csúcsváltozatában, és mennyiben építenek a típus eladásában az ügyes reklámfogásokra, de egy biztos: az, hogy Próval végződik a neve, az már fél siker.
Carlos Ghosn vezérigazgató letartóztatása óta először egyeztettek a Renault, a Nissan és a Mitsubishi vezetői egymással, méghozzá a szövetség amsterdami főhadiszállásán. A Renault-t, ahonnan Ghosn-t egyelőre még nem tették ki, a helyettesítésére kijelölt Thierry Bolloré képviselte, és úgy tűnik, minden a Ghosn-t félreállító Nissan vezér, Hiroto Saikawa szája íze szerint alakult.
Drágán méri a villanyos lóerőt a Genovation Electric. Ezt megmondtam volna látatlanban is a 750 ezer dollárért kínált 800 lovas GXE-jükről, de egy helyszíni körbeszaglás után sem értem, miért adna bárki ennyit egy amúgy jól megcsinált szériáért.
Bár a Porsche nagy attrakciója a Los Angeles Auto Show-n az új 911-es volt, a 992-es típusszámú, azért elvittek egy régit is a 991.2-es sorozatból, amely simán ellophatja a figyelmet a újabb testvértől.