Hála az égnek Magyarországon nem megy végig néhány évente egy pusztító hurrikán, de a világ kevésbé szerencsés helyein, így például Floridában is ez bizony időnként egy nagyon is valós veszély. Az egy dolog, hogy ilyenkor sokszor a házak is repülnek, de a fontos kérdés inkább ez: mi lesz szegény Smarttal?
Az elmúlt hetekben annyit cikkeztük az elcsepegtetett infók, álcázott gyári fotók és egy gyorsulgatós videó miatt róla, hogy szinte fel sem tűnik a dolog súlya: a Porsche megejtette első villanyautója, a Taycan bemutatóját.
Az elektromos autók történetében először regisztráltak eladáscsökkenést a világon havi szinten. A kínai mérséklődés húzta le a piacot, de éves összevetésben így is messze erősebb lesz az idei villanyautós piac a tavalyinál.
Kedden volt egy hete, hogy egy oregoni sivatagban életét vesztette Jessi Combs sebességrekorder. A műfaj egyik legaktívabb szereplője évek óta dolgozott azon, hogy ne ismerjen nála gyorsabb nőt földön guruló járműben az emberiség, és ezen igyekezett akkor is, amikor North American Eagle-jében szörnyethalt egy kísérlet közben.
Már eddig is elég sok részletet lehetett tudni a Honda fura nevű elektromos kisautójáról, de a végleges, sorozatgyártott változat specifikációit csak most osztotta meg a gyártó. Ez alapján a Honda e pont az lesz, aminek látszik: egy vagány városi kisautó.
Egészen érdekes szabadalmat jegyeztetett be a Ford, melynek a lényege, hogy az autó csomagtartójába épített projektorral lényegében egy szabadtéri mozit is kapunk az autónk mellé.
Maradt valami a karakterből, de a váltással a Juke már nem az a szerethetően csúnya béka, ami eddig volt. Megjött a második generáció, aminél a különcséget felváltotta a vagányság, és ami sokkal könnyebb falat a szemnek, mint az első volt. Aztán majd eldől, ez is olyan szépen fogy-e, ahogy a kategóriaalapító elődje.
A márka történetében először alkalmaznak elektromos hajtást, még ha csak egy 48 voltos hibrid rendszerről is van szó. Az új modell neve Sian és 819 lóerejével a valaha gyártott legerősebb Lamborghini lesz.
A Népszava szúrta ki, hogy a török médiában végigment a híre: Magyarország taktikai páncélozott járműveket venne Törökországtól. Konkrétan Ejder Yalcin 4x4-eseket. Ha összejön az üzlet, mi lehetünk az első uniós vásárlói a Nurol Makina páncélosainak.
Egy fiatal francia autóversenyzőt, a 22 éves Anthoine Hubert-t elvesztette szombaton az autósport, de könnyen lehet, hogy csak a tavaly bevezetett fejvédőnek köszönhető, hogy nem lett kettős tragédia a Spa-i balesetből. Sean Gelael talált el egy balesetben leszakadt elemet a tragikus balesettől pár méterre. Szerencséjére a sisakja helyett a fejvédőjével, ahogy ezen a videón látható.
A Hyundai i10 aktuális generációja már több, mint hat éve piacon van, de túl nagy feltűnést eddig nem keltett. Ezen változtathat a most érkező teljesen megújult változat, ami már első ránézésre is sokkal kellemesebb látvány, mint elődje.
Az önállósodáson már túl van, a nagy modellkínálat-építésben pedig tanulmányok mutogatására is marad kapacitása a Cuprának. A frankfurti szalonra ezt az elektromos SUV-t viszik, ez volna a Cupra Tavascan EV Concept.
7:38,585 – az időeredmény, aminél jobbat kell mennie annak, aki meg akarja verni a Volkswagen ID. R-t a Tianmen hegy 99 kanyarján. A németek villanyos prototípusa hétfőn egy rekordteremtő felfutást produkált a kínai szerpentinen.
Az egyre népesebbé váló Ceed-család két tagja is tölthető hibrid hajtást kap, így már az XCeed és a Ceed Sportswagon is alkalmas lesz tisztán elektromos ingázásra, feltéve, ha nem lakunk 30 kilométernél messzebb a munkahelyünktől.
Augusztusban volt tizennégy éve, hogy a Katrina hurrikán elárasztotta New Orleans-t. A város egy-két kerülete máig nem tért magához, de ez a majdnem másfél évtized azért elég volt, hogy a belváros eltüntesse a pusztítás nyomait. Ezért is annyira nagy szó, hogy ez az autó a katasztrófa óta ott rohadt a város közepe alatt egy csatornában.
A Bugattinál jó ideje hangoztatják, hogy a Veyron 400 feletti tempójával kiszálltak a sebességrekord hajhászásból, hiszen nekik már nem kell bizonyítaniuk, aztán valahogy mégis megfuttatták a Chiront, 490-nel.
Már mikor bejelentették egyértelmű volt, hogy jó döntés hipersportautókra cserélni az LMP1-es prototípusokat a megbízhatósági autóversenyzésben. Az eddig extrémdrága, kevés reklámértékkel bíró prototípusok helyét olyan autók fogják átvenni 2021-től, mint az Aston Martin Valkyrie és társai. Például valami a Bentley-től. Remélhetőleg.
Közutak mellett illegálisan lerakott hulladék összeszedésére hirdetett akciót szeptember 20-ára a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a társaság jövő szombaton nyílt napot is tart, amelyen a cég munkagépeivel is megismerkedhetnek az érdeklődők.
A népautós jelző ettől még mindig hatásvadász, de a tízmillió forint környéki villanyautóknak nagy pofon lesz az ID3 érkezése. A VW elárulta az árát: tényleg sikerült nekik a mezőny alá lőni. Saját maguk alá is.
Halálos balesetet szenvedett a francia Anthoine Hubert a belgiumi Spa-Francorchamps-ban, a Forma-2-es sorozat szombati versenyén.
A Budapest Airport közleménye szerint már augusztus 22 óta tesztelnek egy BYD-et a Liszt Ferenc reptéren, így ha az elmúlt egy hétben onnan/oda repültél, akár még villanybuszozhattál is a terminál és a repülő között.
A prágai autómegosztó piacra is megpróbál betörni a GreenGo, ami Budapest első autómegosztójaként kezdte három éve. Nem lesz könnyű dolguk, már most is jól áll a cseh főváros szolgáltatóval.
Két villanymotort pakoltak a 200 lóerős benzinmotorja mellé, így lett tényleg sportos a Peugeot új sporthibridje, a 3008 GT Hybrid4. Fullra töltve az első száz kilométeren még így is elmegy 1,3 literrel a crossover.
A nagycsaládosok kedvence lehetne, de valószínű megmarad a látványtervek szintjén a Jimny ötajtós változata. Egy orosz dizájner rajzolta tovább két ajtóval a Suzuki cukiságát.
Mivel a Formula–E-ben egyforma felépítésű autókkal megy az egész mezőny, a Porsche bemutatója inkább csak szimbolikus. Meglepetést legfeljebb a szponzormatricák mutatnak, de azért ízlelgessük a látottakat, mert Porsche formulaautót se nagyon láttunk még ebben az évezredben.