Annak ellenére, hogy csak 2019 októberére ígérték a Land Rover Defender bemutatóját, már láthattunk elég nagy, álcázatlan részleteket az autóról. Sőt, már a kiviteleket, azoknak a számozását és a motortípusokat is biztosan lehet tudni. Ráadásul most az új No time to die című James Bond-film forgatása közben, egy egész előnyös szögben lekapták az álcázás nélküli Defendert.
Ferdinand Piech, 1993 és 2002 között volt a Volkswagen-konszern vezetője, majd 2015-ig az igazgatótanács elnöke. Irányítása alatt a vállalat megelőzte a Toyotát és a világ legnagyobb autógyártója lett. Piech múlt vasárnap este egy rosenheimi étteremben lett rosszul, ahonnan a közeli kórházba szállították. Az orvosok már nem tudtak segíteni rajta, 82 évesen elhunyt.
Hétfőn hat órán át tartottak fokozott ellenőrzést román külföldi járműszerelvényeknek az M0-son Alsónémedi térségében. Tengelysúlymérés is volt, nagy arányban repkedtek a bírságok.
A földgázüzemű autó megelőzi az elektromos autót környezetvédelmi szempontból a német autóklub, az ADAC hétfőn publikált tanulmánya szerint. *Persze nagyon nem mindegy, hogy hogyan lesz az áram.
Nem várták meg a frankfurti premiert, még álcamatricában elvitték a Nordschleifére a Taycant. A Porsche első villanyos sportautója egy 7:42-es kört hozott össze elsőre, amivel az övé a leggyorsabb közúti használatú elektromos címe a ringen.
Új Opel-Peugeot haszongépjármű-gyártó üzem létesül a dél-lengyelországi Gliwice városban 230 millió eurós beruházással - jelentette be sajtókonferencián Mateusz Morawiecki miniszterelnök.
Miközben Európában lassan láthatatlanná olvad az egyterű-piac, úgy néz ki, Indiában érdemes ilyesmit piacra dobni. A Suzuki XL6 legalábbis ezt jelzi: a közel négy és fél méteres, hatüléses modell a japán cég indiai kínálatának csúcsára érkezik.
"Ezt így biztosan nem fogják gyártani, ha van egy csepp eszük." - ezt írtuk 2017-ben a Toyota TJ Cruiser tanulmányról, de úgy tűnik a mondat valamelyik részében tévedtünk.
Háromkamrás légzsákot mutatott be a Honda, ami a gyártó szerint sokat javít a sofőrök biztonságán.
A brit parlament tudományért és technológiáért felelős bizottsága szerint alig 15 éve maradt a belső égésű motorral hajtott autóknak.
Az amerikai fogyasztók elégedettségét mutató American Customer Satisfaction Index (ACSI) ezúttal is elkészült az autógyártókra vonatkozóan. Meglepő módon nagy általánosságban csökkent az egyes márkák iránt érzett vonzalom.
Pontosabban a versenyzővé, aki a legtöbbféle autóversenyen győzni tudott. Elég hosszú már a listája, de ha a Dakar-ralit is behúzza januárban, jár majd neki egy korona. Így telt a spanyol nagy namíbiai felkészülése.
Nagyon úgy néz ki, a Hyundai húz egy hondásat, és ahogy a japánok a Honda E-vel, úgy ők ezzel a szintén villanyos kisautóval mennének a drágán retróra vágyó ügyfelek után.
Úgy tűnik, lehet még szürreálisabb az űrben keringő Tesla sztorija. Az eleve extremitástörténelmi történet egy űrszondával lehet cifrább; végeredményben lehet pár fotónk a vélhetően már nagyon leharcolt mesterséges égitestünkről.
Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen-konszern kínálatában - írta a Handelsblatt című német üzleti lap pénteken. A VW-nek sincs pontos ütemterve, de már nagyjából látják, mikor lesz vége a fosszilis üzemanyaggal hajtott autóknak.
Bő egy hét van még a Taycan hivatalos, mindent felfedő bemutatójáig, de a Porsche az utasteret inkább megmutatta előre. Úgy látszik, nem spórolták ki az érintőképernyőt.
Bár hivatalosan még nem jelentettek be semmit, a Tesla állítólag Emden városban és Emsland régióban vizsgált meg lehetséges építési helyszíneket. Érdekes egybeesés, hogy Emdenben a VW is villanyautó-gyártást tervez indítani a közeljövőben.
Nehéz lenne megmondani, hogy inkább múlt, vagy inkább jövő, amit az Audi AI:Trail Quattro tanulmány képvisel, de a célja nem kérdéses: felkelteni a figyelmünket.
Lényegében még a dízelbotrány egy utórezgéseként tiltották be nyolc dízelmotoros nagykocsi forgalmazását Dél-Koreában.
Kiderült, mi is lapult a lepel alatt a sárga peremű gumikkal: az Opel Motorsport elektromos hajtású versenyautója.
A fotók alapján nagyon jól néz ki, de első sorban nem ezért kékült be egy út a kis arab emírségben. A katari közlekedési minisztérium kísérletezik épp egy dohai főúton: világoskék festéssel próbálják meg javítani a város klímáját.
Bár a Toyota néhány év késéssel szállt fel a villanyautó-vonatra, most nagy erőkkel igyekszik behozni a lemaradást. És bár most még a hibrid autókkal aratnak, már tervezik a sorozatgyártású villanyautók egy új generációját.
A 2012-ben alakították át utoljára a VW jelvényét, akkor lett a mai, erősen háromdimenziós grafikája. Ám a vállalat marketing-vezetője szerint túl masszív, mozdíthatatlanságot sugalló a mostani forma, valami könnyedebbre van most szüksége a cégnek.
Az elmúlt években számos piaci szegmensből távozott a Fiat, amely Európában 2011 óta nem érte el az 5%-os piaci részesedést. És a tervekből úgy tűnik, nem is a növekedésre, hanem a túlélésre koncentrálnak a belátható jövőben.
Bár teljes megújulásról van szó, hisz a sportkombi alapjául szolgáló A6-ost tavaly cserélték le, a recepten nem változtattak sokat. A teljesítmény persze nőtt, ahogy a külsőségek is változtak, de látszik, hogy a tervezők a folytonosságra törekedtek.