A körvonal alapján egy újabb szabadidő-autót takargatnak, bár egyelőre valószínűleg tanulmányautó-formában.
A Type 64 egyszerűsége ellenére korszakalkotó autó: egyszerre volt a VW-előd KdF Wagen egyetlen versenyváltozata, és a későbbi Porsche sportkocsik egyfajta szellemi elődje. Az is csoda, hogy még most is létezik, és egy pillanatig úgy tűnt, a legdrágább autó lehet belőle a világon. Aztán történt ez a valami, amit egyelőre többen többféleképp értelmeznek.
Egyelőre afféle gyári kedvcsinálóként mutattak egy álcázott példányt az i30 N Project C-ből, amely várhatóan a koreai sportkompakt eddigi legdurvább változata lesz.
Az elmúlt hónapokban az európai gyártóktól is azt láthattuk, hogy amibe csak lehetett, dízelmotort tettek, beleértve a sportosabb modelleket is. Az ok nyilván a szén-dioxid-kibocsátási korlátozás közeledő szigorítása, aminek nem igazán használna a GT500 nyilván nem épp alacsony fogyasztása sem.
Szeptember 21-én árverezik Sir Elton John V12-es Daytonáját. Az 1972-es 365 GTB/4 volt a zenész első Ferrarija, amit 1973-ban vásárolt és 1975-ig az övé volt. '75-től egy Ferrari gyűjtő kezébe került, további 16 évre, innentől hosszabb ismeretlen szakasz következett az autó történetében, de 2017-ben ismét aukcióra bocsátották. Most szeptemberben viszont újra gazdát cserélhet a Dallas Burston Polo klub árverésén.
Bemutatták a Mercedes EQ család legújabb tagját, az EQV kisbuszt. A V valószínűleg a V osztályból ered, az EQ pedig az elektromos Mercedesekre lefoglalt gyűjtőnév. Nem kapott elektromosautósan futurisztikus külsőt, sőt még a hűtőrács is nyitott maradt. Az egyetlen kapaszkodó a tükör alatt elrejtett, kék EQV feirat.
Egy svájci tudományos laboratórium, az Empa előállt egy koncepcióval, ami tovább növelné belsőégésű motorok hatékonyságát. A főtengelytől függetlenítenék a bütyköstengelyeket kizárólag az elektronikára támaszkodva, ezzel új szintre emelve a változó szelepvezérlést. Sőt, még a bütyköstengelyt is annyi különálló darabra szednék, ahány henger van.
A Cambridge-i egyetemmel közösen fejleszt a Jaguar Land Rover (JLR) egy olyan head-up display rendszert, ami nem a szélvédő előtt, hanem az úton jelenítené meg az információkat. Nem fog az autó az útra vetíteni semmit, viszont a vezető a 3D-s technológia miatt mégis ezt fogja látni, ráadásul mozis szemüveg nélkül. A cél az lenne, hogy a sofőr gyorsabban reagálhasson vészhelyzetekben és a navigáció is egyértelműbb, könnyebben használható legyen.
Amikor 2010-ben megjelent az első Nissan Juke, nagyon megosztotta a közönséget. Volt aki szerette, volt aki rosszul volt tőle, szinte nem is volt középút. Úgy tűnik, előbbiek voltak többen, mert a mai napig sokat adnak el belőle, viszont most már vastagon megérdemli a modellfrissítést. Nincs több ráncfelvarrás vagy LED-es lámpákkal trükközés, hivatalosan szeptember 3-án jön az új Juke.
Neil Campbell brit kerékpáros 280,557 kilométeres óránkénti sebességgel új csúcsot állított fel szombaton az elvingtoni repülőtéren. Ő lett a leggyorsabb férfi biciklivel.
Az Index írta meg a napokban a Népszava nyomán, hogy kínai kézbe kerül a XVI. kerületben lévő, az utóbbi években egyre kisebb területen aktív Ikarus-telep. Villanyautókat gyártanak majd a területen, a BYD-et sejtik az üzlet mögött.
Éppen csak megszületik, máris sokszereplős lesz a villanyos csúcssportautók mezőnye. A Rimac egy ideje már itt van, de úton van már az új Tesla Roadster, a Porsche Taycan és a Lotus Evija is. Na meg jön a semmiből egy új szereplő, a Drako GTE, ő itt:
Megtette első körét a Nap körül Starman és Teslája, azaz a 557 nappal azután, hogy fellőtte őket a SpaceX Floridából, most járnak ott az űrben, ahonnan elindultak.
Sorozatgyártásba ritkán engednek olyan extrém autót, mint amilyennek a speedster ígérkezik. A fotók alapján úgy tűnik, a McLaren új modellje megnyerhető a szélvédőkisebbségi versenyt - ha létezik ilyen.
Egy biztosító némi kreativitással egészen érdekes listákat tud összeállítani a rendelkezésére álló adatokból. Az amerikai Insurify élt is a lehetőséggel és a leggyakrabban gyorshajtáson tetten ért típusok után a legsűrűbben összetört autók listáját hirdették ki.
Beütött az új emissziós zóna hatása Londonban, az angolok nem lassan nem kényszerként, hanem megoldásként tekintenek a villanyautókra.
Meglehetősen merész ötlettel rukkolt elő a Jaguar annak érdekében, hogy minél több villanyautót adhassanak el. Emellett küzdenek egy másik problémával is: a hivatalos angol szótár szerint az i-Pace nem autó.
Lauda Ferrarijához nem mérhető ugyan, de egy egész érdekes ex-F1-es versenyautó kelt el nemrég. A Toyota ellen szól, hogy nem indultak vele futamon és hiába jött a V10-es korszakból, motor nem járt hozzá. Mellette volt viszont, hogy egy közepesen drága prémiumautó áráért jutottak hozzá.
Bár a Porsche Le Mans-nal együtt a Toyota elleni meccsből is kiszállt, úgy néz ki, a japánok a németek után mennek és kihívják őket még egy körre. Nem is akárhol: a Nordschleifére vihetik el hamarosan Le Mans-i autójukat, hogy elverjék a Porsche tavaly felállított rekordját.
Se a típust, se a bemutató idejét nem tudni még, de vállalati oldalról is arról beszélnek, hogy nagyon kell egy hibrid a francia/román márkának. Hamarosan már nem csak ciki, de drága is lesz a Daciának, ha kimarad a hibridezésből.
Több mint 430 ezren csatlakoztak Németországban a Volkswagen (VW) konszern ellen az autógyártó dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez - közölte csütörtökön a szövetségi igazságügyi hivatal.
A Niki Laudát első F1-bajnoki címhez hozzásegítő 312T egy példányát árverezik el hétvégén Pebble Beach-en. Öt pole és egy nagydíjgyőzelem van a 22-es alvázszámú Ferrari múltjában.
Ha most tíz évvel korábban lennénk, arra tippelnénk, hogy valamiféle sportkupé-tanulmánnyal készül a koreai gyártó Frankfurtra. Manapság viszont alig vesz valaki kétajtós kupét, az efféle áramvonalas formák, amilyen az előzetesen is látszik, inkább valami környezetbarát járműhöz tartoznak.
Kamiq-ból már eddig is kétféle létezett, az új GT a kínai modell egy újabb változata lesz, ami az európainál úgy fél számmal nagyobb.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter mutatta be a javasolt változtatásokat a német közlekedési törvényben, amelyek egy jelentős részével a kerékpárosok számára igyekeznek biztonságosabbá tenni a közlekedést.