A divatot követve a General Motors is egy hobbiterepjáró-féleségbe épít elektromos hajtásláncot, bár a fotók alapján ez is inkább tekinthető magas családi autónak, mint bármi másnak.
Az év elején még csak számítógéppel generált képeket mutattak a buggy-fazonú járműről, most azonban már meghallgathatjuk, hogy szól benne a Chevrolet V8-as.
Bár a VW-csoport részeként vált a Bugatti ismét a világ egyik vezető luxus-sportkocsigyártójává, a márka első sikeres feltámasztása az olasz üzletember, Romano Artioli nevéhez fűződik. Az első, és egyetlen, Olaszországban gyártott, modern Bugatti, az EB110 a maga négy turbós, 3,5 literes V12-esével 1991-es megjelenésekor egyike volt a legkomplikáltabb, legdrágább és leggyorsabb sportkocsiknak, és bár mára kicsit feledésbe merült, a Bugatti a maga módján most megemlékezik róla.
A kínai BYD – azaz Bulid Your Dreams – már nem újonc a villanyautó-gyártásban. Legújabb modelljük is a Qin nevű típus második generációja, amelynek a formáját az Alfa Romeo 8C sportkocsi tervezőjével korszerűsíttették. Nem valószínű, hogy ez Wolfgang Egger karrierjének újabb csúcspontja volna, a BYD villanyautó nem érdekesebb, mint bármelyik mai okostelefon, viszont ettől még fogyhat jól.
A bukaresti városvezetés még tavaly októberben írt ki pályázatot hibrid buszokra. E pályázat végeredményét jelentette be hétfőn a bukaresti városháza, ami szerint a közbeszerzést az Evobus nyerte, a Németországban gyártott, Mercedes-Benz Citaro Hybriddel, amely egyébként a 2019-es Év Autóbusza (Bus Of The Year 2019) címet is elnyerte. A most aláírt szerződés értéke 195 268331 lej, azaz nagyjából 13,5 milliárd forint, ebből az összegből 130 hibrid Mercedest tud vásárolni a bukaresti önkormányzat. A finanszírozást természetesen az Európai Uniós Környezetvédelmi Alapból biztosítják, melynek támogatási mértéke száz százalékos, így a beszerzés gyakorlatilag semmibe sem kerül a bukarestieknek.
A francia Colas fektette le a napelemes autóút-hálózat első kilométereit még 2016-ban, de mára egyértelművé vált, hogy valamit alaposan elszámoltak az útépítő cég mérnökei. A végeredmény ugyanis zajos és törékeny lett, olyannyira, hogy már le is mondtak a meglevő napelemes utak karbantartásáról.
Az IIHS talán a világ egyetlen, egyértelműen függetlennek tűnő, törésteszt-eredményeket nyilvánosságra hozó szervezete, mivel ezt az amerikai biztosítók finanszírozzák, amelyeknek az az érdekük, hogy a valós biztonsági kockázat arányában pontozzák az autókat.
A BMW bemutatta a 3-as sorozat legújabb, konnektoros hibrid változatát, amiről a gyári közlemény alapján legfeljebb sejthető, hogy mire lehet képes, a közölt adatokról ugyanis azt is leírják, hogy manipuláltak az értékek át vannak kalkulálva.
.
Bár ma már a Civic a legnagyobb hagyományos szedán a Honda itteni kínálatában, Észak-Amerikában továbbra is kínálnak nagyobb modelleket, sőt, az Acura márka révén a luxuskategóriában is jelen vannak. A luxusmárka legújabb tanulmányautója pedig igazán látványos lett.
A nagy, szögletes Kia terepjáró felbukkanása nem egészen váratlan esemény: tavasszal már kiállítottak egy hasonló tanulmányautót, amely a Mohave Masterpiece névre hallgatott. Ez azonban már a gyártásra szánt változat, a nagyképű melléknév nélkül.
Egyelőre kiszámíthatatlan, hogy hová vezethet az amerikai-kínai kereskedelmi háború, de Detroitban már a legrosszabbra igyekeznek felkészülni. A GM és a Ford is komoly összeget tett félre, amelyből akár éveken át működhetnének veszteségesen is.
A Volkswagen csoport manapság elég intenzív profiltisztításban van, ami leginkább a rétegmodelleket érinti. Ennek esik áldozatul például az Audi TT vagy a VW Beetle, és épp ezért meglepő, hogy közben egy új rétegmodell, a T-Roc nyitott változata viszont valahogy átcsúszott a szűrőn.
Miközben mindenki kész tényként kezeli, hogy a villanyautó hamarosan átveszi az uralmat, Észak-Amerikában épp dühöng a második izomautó-korszak. Az elsőnek az olajválság vetett véget az 1970-es évek elején, ez azonban köszöni, jól van, sőt, újabb rendszámos szörnyeket termel ki – például ezt a feleslegesen erős Mustangot.
Per is indult a Jeep ellen a halálos imbolygás néven ismert jelenség miatt. Most megszületett egy gyári megoldás a problémára, ám ezzel nem elégedett mindenki.
A Porsche szeptember elején tervezi bemutatni első szériagyártásra tervezett villanyautóját, a Taycant, de előtte egy kicsit odaadták egy ismert autós újságírónak és youtubernek egy kis nyúzásra a Lahr repülőtéren.
A Kalasnyikov név elsősorban még mindig az AK gépkarabélyokkal kapcsolódik össze a fejekben, pedig a Kalasnyikov Konszern jóval több mindennel foglalkozik manapság.
Itt az autó, amiben szinte bármit le lehet nyomni és magasan mások fölé emelkedni, miközben élvezhető a konnektoros hibrideknek szánt minden kedvezmény.
Jelenleg csak egyetlen motorral érhető el a Supra, a 3 literes, turbós BMW hathengeres 340 lóerős változatával. Gyengének ez sem mondható, de a műszaki alapjaiban azonos BMW Z4 kapható 387 lóerővel is, ami miatt a Toyota kapott is kritikát. A márka sportkocsijainak fejlesztését irányító Tetsuya Tada azonban azt ígéri, ez csupán átmeneti állapot.
Nem titok, hogy a PSA és a Dongfeng nagyrészt Citroën és DS modelleket gyártó vegyesvállalata, a DPCA elég komoly bajban van. A cég 251 ezer autót tudott eladni tavaly, ami drámai visszaesés, hiszen 2014-ben még 731 ezer volt a teljes termelés. Nyilván ezért döntöttek a drámai leépítésről, amelynek során az alkalmazottak mintegy felétől, és a négyből két összeszerelő üzemtől szabadul meg a cég.
Eddig csak arról lehetett hallani, hogy a 3 literes hathengeresnél nagyobb motorjait a BMW-től szerzi be a jövőben a Jaguar és a Land Rover, ám az Autocar szerint a két gyártó bővíti az együttműködését.
Egy amerikai biztosító több mint másfél millió adat alapján készített egy top 10-es listát azokról a típusokról, amelyekkel a tulajdonosok leggyakrabban gyűjtenek be gyorshajtási bírságot. Nem, nem a Ferrari az első, de nem is a Lamborghini.
Egyre biztosabb, hogy a Mercedes is csalt a dízelautóik károsanyag-kibocsátási adataival. Gigabírságra számíthatnak.
Sok év kellett hozzá, de végül a számok győztek: 2020-tól fokozatosan eltűnnek a GT modellek a BMW kínálatából.
Ott marad benne az eredeti, 1948-as szimbolika, de egy kicsit megint változik a Lotus logója. A kínai tulajok sem piszkálták meg nagyon a stílust, magához képest viszont egyszerűsödött a logó.
Egyik napról a másikra 120 ezer alkalmazottal növelte állományát a Bentley. A giga létszámbővítést méhek adják, a Crewe-i telephelyen termelik a mézet a brit luxumárkának.