A Hyundai formatervező részlegének vezetője, és a cég alelnöke, Sang Yup Lee beszélt a vállalat közeljövő-beli terveiről. Megemlítette azt is, hogy most épp a tavaly lelepletezett 45 tanulmányautó szériaváltozata készül, de a Prophecy tanulmány alapjain is terveznek egy típust.
A Mustangból 1968 óta építenek gyári gyorsulási autókat Cobra Jet néven. Ezek eddig kompresszoros nyolchengeres V motorokkal készültek – a 2018-as változat így nézett ki – ám a legújabb változat, Cobra Jet 1400 tisztán elektromos hajtást kapott.
A kínai SAIC az MG márkát 2009 óta próbálja újból bevezetni Nagy-Britanniában, és nagyjából azóta ígérik az európai visszatérést is, de most valóban elkezdték megvetni a lábukat a márkával a La Manche csatornának ezen az oldalán.
Phil Popham, a Lotus vezérigazgatója beszélt a cég következő fejlesztéséről. A méregdrága, elektromos Evija után valami egész más érkezik: egy sokkal szélesebb kör számára elérhető sportautó, amely elegendő helyei kínál ahhoz, hogy a hétköznapokban is használható legyen.
Az eredeti tervek szerint a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be az újdonság, amelyet végül ma mutattak be az interneten.
Menekülni a rendőrök elől sosem jó ötlet, előbb vagy utóbb úgyis az lesz a vége, hogy elkapják a szökésben lévő személyt. Ennek ellenére azért meg szokták próbálni, de az nem mindennapi látvány, hogy egy Smart ForTwo-t üldözzenek a rendőrök, autóval és helikopterrel egyaránt – írta a Jalopnik.
A Mercedesnél viszonylag régóta folynak kísérletek üzemanyagcellás, hidrogén-hajtású személyautókkal, de ennek most vége lesz. Miután a Daimler és a Volvo megállapodott az üzemanyagcellás teherautó-hajtások közös fejlesztéséről, a személyautóban alkalmazható változatokról egyelőre lemondanak.
Számos más Volkswagenhez hasonlóan az ID.3 gyártását is leállították március 20-án, ám Zwickauban újraindítják a gépsorokat április 23-án. Az igazi hír azonban nem ez, hanem hogy a súlyos szoftverhibákról szóló pletykák ellenére úgy látják, tartható a nyári bevezetési határidő.
Egyszerre két típusában is bemutatta a Land Rover minden részletében új, konnektoros hibrid hajtását. Ebben egy háromhengeres turbómotor és egy villanymotor együttesen állít elő több mint háromszáz lóerőt – erre is utal a P300e típusjelzés.
Volt már hírünk olyan sofőrről, aki összekeverte a pedálokat és lebontott egy kisebb faházat, mustangos balesetekről pedig rendszerint van legalább egy hetente. Most sem fog elmaradni, sőt, előbbivel kombinálva.
Az Opel megújításának következő lépcsője az új Mokka bemutatása lesz, legalábbis erre utal az első hivatalos előzetesek bemutatása.
Bár az európai autóeladások is sokéves mélyponton járnak, Európa-szerte újraindítják a termelést, hogy legalább az esélyt megteremtsék a normalizálódásra. Ehhez a trendhez csatlakozik a magyar Suzuki is azzal, hogy április 29-én újraindítja esztergomi üzemét.
A Ford a jelenlegi Mustangból csinált először az egész világon kapható modellt, és az ötlet egész jól bevált: eddig bő ötvenezret adtak el a típusból csak Európában, alig öt év alatt. Ám a brit Autocar híre szerint kénytelenek változtatni az amúgy sikeresnek tűnő recepten.
Az elmúlt néhány év a SUV-szaporításról szólt a Volkswagen csoportnál: korábban két ilyen típusuk volt, mostanra – a bemutatás előtt álló ID.4 és Nivus típusokkal együtt – 14-re nőtt a számuk. Frank Welsch fejlesztési igazgató szerint nem is lesz már több.
Az autóipar leállásának ellensúlyozására javasolják egy újabb roncsprémium-program beindítását a Mercedes és a Volkswagen vezetői, és úgy tűnik, egyes tartományi vezetők is támogatnák a kezdeményezést.
A Porsche fejlesztési igazgatója tett említést a Taycan következő változatáról. Michael Steiner szerint azok számára lehet vonzó, akiknek a helyi klíma miatt nem lényeges az összkerék-hajtás.
Az ötajtós modell bemutatása után már nem meglepetés az Audi A3 szedán új formája. Itt is az oldallemezek domborulataival igyekeznek feldobni az összképet, az viszont meglepő, hogy mennyire keveset változik a típus helykínálata.
Egy amerikai családot kellemes meglepetés érte, amikor rábukkantak egyik rokonuk hatvanéves Mercedesére. Mint kiderült óriási ritkaság, nem mellesleg egymillió dollárt ér – 325 millió forintot.
Az FCA-t eddig az Alfa Romeo Giulietta képviselte a túrakocsi-futamokon, de miután a típus gyártását leállítják, szükség volt egy másik, lehetőleg ütőképes gépre. Ez lehet az új Tipo TCR.
Az utóbbi években nem volt hiány villanyautó-gyártókból, de olyan nemigen akadt, amely ennyire ellenszenvesen mert volna indítani, mint a New Jersey-i székhelyű Triton Solar.
A Volvo vezérigazgatója szerint mindent megtesznek annak érdekében, hogy megmaradjon a cég fizetőképessége, és ennek érdekében először a kutatás-fejlesztési projektek szükségességét vizsgálják meg.
A koronavírus-járvány miatt világszerte kevesebben vannak az utakon, és sokan úgy gondolják, ez elegendő ok arra, hogy ne tartsák be a szabályokat, gyorsabban haladjanak a megengedettnél. Ez azért nem egészen így van, a napokban egy brit férfit is elkaptak gyorshajtás miatt, aki nem habozott a járványra kenni szabálysértését.
Olaszországban néhány évtizede még domináltak a Fiat-csoport termékei, de az olaszországi autóimportőrök szövetsége, az UNRAE adatai szerint az idén márciusban először csökkent a Fiat márka piaci részesedése 10% alá.
Április 16-án Józsefvárosban fogta el a rendőrség azt a három férfit, akik két hónap alatt tíz autót törtek fel a VIII. és X. kerületben, többségüket jelblokkoló segítségével. A csapatot több bűnszövetségben elkövetett lopással gyanúsítják – írta a Police.hu.
Erős első negyedévet zárt a Kia a zsugorodó európai piacon, 113 026 darabos értékesítése ugyan 14,5 százalékkal elmarad a tavalyi év hasonló időszakának eredményétől, piaci részesedése azonban erősödött.