Nem egyértelmű, hogy van-e bármi értelme, de egyre egyértelműbb: az Audi szemtől szemben próbálja legyőzni a Teslát. Saját vadászterületén, azokban a kategóriákban, ahol a legerősebb. Az e-Tron GT legalábbis erre utal.
Most látszik igazán, mennyire lőtt mindentől messze a Kia a Soullal. Ha egy autó úgy tud alaposan generációt váltani, hogy közelről se üssenek szemet az amúgy ordító különbségek, akkor ott valami nagyon hozzáégett az emberek fejében. A Soulnál ez a sajátosan értelmezett doboz forma. Ez megmaradt, szinte minden más ment.
A Mazda hozzákezdett egy újabb stílusváltáshoz, de kérdéses, hogy a dísztelen, bár kellemes arányú formavilágot nem érzik-e majd visszalépésnek a vásárlók.
Amerikában egyre kevesebben adnak ki pénzt személyautóért, és terepjáróból is az igazán nagyot szeretik odaát. Így az autógyárak is ebbe az irányba fejlesztenek. A Hyundai Palisade is ezért született: kellett valami a Ford Explorer, a Honda Pilot, a Nissan Pathfinder és a Toyota Highlander ellen.
Ez a legújabb, egyedi megrendelésre épített Ferrari, amely könnyen megtéveszti a felületes szemlélőt.
Az idén 6400 sportkocsi eladásával számol a cég, de a tervek ennél sokkal nagyobb számokat tartalmaznak. Andy Palmer, a cég első embere azt mondja, 2025-re több, mint kétszer ennyi autót szeretne gyártani a cég: a cél a 14 ezres határ átlépése lenne.
Bár üzleti szempontból a Corolla szedán változata a leglényegesebb újdonság, amit már november elején megmutattak, de emellett két kisebb bemutatót is tartanak Los Angelesben: az első összkerék-hajtású Priusét, illetve az új Corolla hibrid hajtású változatáét.
Legyen akármekkora karakter, örökös poszterautó, egy generációváltás a 911-en se tud másból összeállni, mint az autógyártás alvégein: itt van az új generáció, ami erősebb, nagyobb és okosabb, mint az elődje volt. Ja, és kicsit magyar is.
Európában rég hírét sem hallottuk a Ford luxusautóinak. Az itteni érdekeltségeit, az Aston Martint, a Jaguart, a Land Rovert és a Volvót rég eladták, az egyetlen megmaradt márka, a Lincoln pedig a Kennedy gyilkosság óta nem állt a figyelem középpontjában errefelé. Pedig létezik, sőt, most egy egészen új modellt mutatott be, amellyel kifejezetten az európai luxusautó-gyártók nagy terepjáróinak próbálnak ütőképes konkurenciát állítani.
Bár Európába még nem érkezett meg a Hyundai luxusmárkája, a Genesis, a csúcsmodellt, a G90-est alig három év után alaposan felújították.
Egyelőre az e-Tron terepjáró prototípusáról már ismert fekete-fehér mintás fóliába csavarva mutatták meg az autót – itt egy kicsivel több a vörös felület, talán mert sportosabb karakterű járműről van szó – azaz a részletekből kevés látszik, és az sem jól.
A Bentley Continental GT aktuális generációja már több mint egy éves, de csak most érkezett meg a vászontetős változat. Figyelemre méltó, hogy bár nehezebb lett, ezt a gyorsulásán alig érezni.
Az Opel a Peugeot vezetése alatt a lehető leggyorsabban igyekszik szabadulni mindentől, ami a General Motors szellemi termékének számít. Ilyen a Koreából érkező Karl kisautó is, ám úgy tűnik, ennek lesz új élete, Vinfast Fadil néven.
Az Opel eladása után Mary Barra folytatja a General Motors hatalmas és nehézkes szerkezetének fájdalmas bontását. A cél a cégvezető szerint a versenyképesség jelentős javítása, de a kúra rövid távon fájdalmas lesz.
Évek óta tudjuk, hogy valamiféle autót készül gyártani a Rivian nevű vállalkozás, de csak azért, mert néhány éve van egy autógyáruk. Most azonban az is kiderült, hogy mi a tervük: az Észak-Amerikában igen népszerű pick-up kategóriában lépnének be, tisztán elektromos modellekkel. Nem is akármilyenekkel: a drágábbik majdnem 650 kilométert mehet egy töltéssel.
A Volkswagen csoport európai gyártásának átszervezése teszi szükségessé egy új üzem létesítését, annak kapcsán, hogy a Passatot gyártó emdeni telephelyet teljes egészében villanyautók gyártására állítják át. Így ugyanis a Passat gyártása Csehországba, a Škodához, pontosabban a Kvasny üzembe költözik, ahonnan viszont ezzel kiszorul a Seat Ateca és a Škoda Karoq. Úgy tűnik, a cseh telephely bővítése helyett új autógyárat hoznak létre a régióban, olyan helyszínen, ahol olcsó munkaerő-költségekkel és adókedvezményekkel számolhat a gyártó.
A 992-es gyári kódú Porsche 911-est órákon belül bemutatják Los Angelesben, de a gyári képek egy része már utat talált a nyilvánosság felé. Ezeken jól látszik, amit egyébként a Porschét kicsit is ismerők sejthettek: a 911-es látványa, stílusa nem változik sokat, a részleteket viszont alaposan átdolgozzák a modellváltás kapcsán.
Megvan a szűkített lista arról, melyik hét autó került az Év Autója döntőjébe. Megint vegyes lett a végső hetes, kis sportautótól a nagy villanyosig van itt minden.
A búvárvilág nagy közelmúltbeli eseménye, hogy megtalálták végre az 1928-ban, egy kanadai öbölben elsüllyedt Manasoo roncsait. A búvárok megmutatták, miket rejt a roncs, így ezt a kagylólakta Chevy Coupe-t is.
Bosszúból gyorsult neki a barátjának egy amerikai tini, a mellette ülő barátnője pedig még fel is vette. Vigyázz, nem egy könnyen fogyasztható videó.
Két lazán autós kötődésű hír szólt nagyot a héten. Az egyik a friss jogsis német sztorija volt, aki talán új rekorder lett, miután 49 perccel a jogosítványa megszerzése után el is bukta azt. A másik hírbomba az Acquetico nevű olasz falué, ahol közel hatvanezer gyorshajtót mértek be két hét alatt.
Itt, Európában lassan el is felejtjük, hogy milyen egy tisztességes, célszerű egyterű, Ázsiában, különösen Japánban viszont még ma is virágzik a műfaj. Olyannyira, hogy a Mitsubishi is felújította saját családi kisbuszát, amelyet a szigetországban Delica D:5 néven lehet kapni.
Megkezdődött a hatszintes parkolóház építése a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a tereprendezési munkákkal egyidejűleg tartották meg az első ünnepélyes kapavágást pénteken.
Az NHTSA, az Egyesült Államok közlekedés-felügyeleti funkciókat ellátó szövetségi ügynöksége egyelőre vizsgálja azt a bejelentést, amely szerint a Jeep Wrangler aktuális, JL gyári kódú generációjának alvázai életveszélyesek a hegesztések minősége miatt.
Az esetről a német rendőrség számolt be: a rendszer teljes szigorával sújtott le arra a 18 éves fiatalemberre, akit forgalmi vizsgája után, hazafele menet kaptak gyorshajtáson.