A Novitec talán a legismertebb német tuningcég, amely külföldi gyártmányokkal foglalkozik. Egyebek közt Lamborghinikkel is: a Novitec Torado tuningprogramban szerepel mostantól az Aventador SV Roadster kompresszoros változata is.
A kínai Geely tulajdonában álló cég, amely a hagyományos formájú londoni taxikat gyártja, és nemrég változtatott nevet London Taxi Companyról London Electric Vehicle Company-ra (LEVC), most mutatta meg legújabb modelljét. A TX5 generációval megpróbálják visszavenni a brit főváros taxi-piacát az olyan konkurensektől, mint a Mercedes Vito.
A gyakorlati jelentősége ugyan egyenlő a nullával, de a figyelem felkeltésére kétségtelenül alkalmas a tény, hogy egy gyártásra szánt elektromos hajtású luxusautó prototípusával elérték a 379 km/h-s sebességet. Igaz, ehhez döntött falú oválpálya kellett, és a szériakocsiban lesz sebességkorlátozás.
Schmidt példája mutatja, hogy mekkora segítség lehet a technika akár teljes testi bénultságban szenvedők számára is.
Ahogy az előzetesekből már sejthettük, az Audi ismét műszaki fronton igyekszik lefőzni a konkurenciát, de minden más tekintetben is hozza a kötelezőt az új csúcsmodell. A legfontosabb újdonságok: a minden eddiginél nagyobb tudásúnak mondott önvezető rendszer, illetve a fejlett aktív futómű.
A Volkswagen kutatás-fejlesztési igazgatója szerint egyelőre nem látszik, hogy honnan lesz elegendő Li-ion akkumulátor a tervezett villanyautó-mennyiség számára, hisz 2025-re csak a német gyártónak a jelenlegi világtermelés közel ötszörösére lenne szüksége.
A Zarooq márkáról két éve hallhattunk először, akkor a V6-os Sand Racer alapváltozatot mutatták be az Abu Dhabi nagydíj kapcsán. Most azonban egy sokkal durvább kivitelt mutattak, amelybe a Corvette-ből ismert V8-as motor tuning-változata kerül.
Ahogy ígérték, pénteken elkészült, és vasárnap meg is mutatták a közönségnek a Model 3-as első szériagyártású példányát. Egyelőre úgy néz ki, minden rendben van az autóval, az új gyártási eljárás ellenére nem látszik, hogy maradtak volna hibás részletek.
Tanulmányautóként az idei Genfi Autószalonon már bemutatták a Zoe e-Sportot 460 lóerős elektromos hajtással, de akkor még úgy nézett ki, ez csak afféle erőfitogtatás, igazából nem tervezik a gyártását. Mostanra azonban úgy tűnik, mintha meggondolta volna magát a Renault Sport vezetése.
A Peugeot 205 GTI kétségkívül legendává nemesedett, nem véletlenül választották minden idők legjobb hot hatch-évé. Ezek a gondolatok pedig a francia márka vezetőit is megmozgatják: most maga Gilles Vidal, a Peugeot dizájnfőnöke posztolt néhány érdekes vázlatot.
Vannak a világban olyan tuningcégek, akik nem adnak olyan apróságokra, hogy ízléses legyen, amit csinálnak - bőven elég ha megfelelő mértékben hivalkodó. Ki-ki vérmérséklete szerint említhetné a Mansory-t, a Kahn Design-t vagy a Liberty Walkot, de egy fontos piaci rés eddig ott tátongott a világban. Mert ugye mit csinál a jó ízlésű apuka, miközben a Fab Design által meggyalázott G Merciben azon agyal, hogyan adja át ezeket az értékeket gyermekének? Na ugye! Most itt a megoldás.
Világszerte 766 ezer autót kénytelen visszahívni a Volkswagen-csoport. Az érintett kocsiknál fékeivel lehet gond, ez pedig közlekedésbiztonsági szempontból nyugtalanító. A problémás példányok több mint fele, 385 ezer autó a német utakon fut.
A Kia igazán nagyot robbanthat most a Stingerrel, a Genfi Autószalonon bemutatott újdonságuk az eddigi legizgalmasabb modelljüknek ígérkezik. Nemcsak bitang jól néz ki, de minden bizonnyal arrébb is lehet majd vele állni. Ezt most két videó is bizonyítja.
Aktív napjait éli a Tesla: azt már az egész világ tudja, hogy pénteken elindult a Model 3 tömeggyártása, de van még egy nagy fejlemény: Elon Musk autógyártója megépíti a világ legnagyobb lítium-ionos akkumulátorát.
Nem hagyta szó nélkül a Model 3 gyártásindítását a Volkswagen vezérigazgatója. A megfizethető árú villanyautók területén a piacvezető szerep megszerzése a konszern célja.
Bár az erőszak az elmúlt két éjszaka ért a csúcsra, egy Porsche-kereskedést már csütörtök hajnalban elért a pokol Hamburgban. Cayenne-ek, Boxster-ek és 911-ek vesztek oda a gyújtogatásban.
Kevéssé ismert, de elképesztően látványos autót kínál eladásra egy kaliforniai autóritkaság-kereskedő. Az Akin 935 L1 egyedi autó, amely 1982-ben több hosszú távú versenyen is részt vett, és hajlott kora ellenére kiváló állapotban maradt meg.
Az osztrákok a világ legjobb marketingesei. Gondoljunk csak a Red Bull üdítőgyártóra, amely gyakorlatilag nem az ital eladásából, hanem a köré felépített brandből él. Vagy Beethovenre, akiről német származása ellenére nyugati szomszédaink simán elhitették a világgal, hogy osztrák. Ahogy azt is sokan hiszik, hogy az Ausztriában született Hitler német volt.
A márkát eddig az Abt Sportsline képviselte a Formula-E mezőnyében, de a következő szezont már hivatalos gyári csapatként kezdi az alakulat.
A kínai Geelyt mi elsősorban ugyan a Volvo kínai tulajdonosaként ismerjük, de mostanság elképesztő ütemben terjeszkedik a cég. Nemrég megszerezték a Lotus többségét, beszálltak a maláj Proton autógyár tulajdonosai közé, a legutóbbi hírek pedig arról szólnak, hogy felvásárolják az autóként is használható repülőgépeket fejlesztő Terrafugia nevű vállalkozást.
A napokban mutatta be tanulmányát az Einride tervezőcsoport, ami a T-pod nevet kapta. Ez egy tisztán elektromos hajtású teherautó, amiben nem alakítottak ki helyet a sofőrnek, de még utasnak sem. A T-pod önvezető rendszerrel van felszerelve, ami ugyan még nem tökéletes, de épp ezért távirányítható is. A teherszállítónak különálló irányítóállása van, ami három szélesvásznú monitorból, egy ülésből, kormánykerékből és két pedálból áll. A jármű további funkciói – például ködlámpa, raktérajtó – táblagépeken kereszt vezérelhetők.
A villanyautó még túl drága, a dízelmotor viszont lassan vállalhatatlanná válik a személyautókban, így a következő évtized valószínűleg a hibrid hajtások előretörését hozza világszerte. Ennek megfelelően egyre több autógyár és beszállító lép piacra kifejezetten olcsó modellekbe szánt hibrid rendszerekkel. Egy ilyen a Schaeffler P2 modulja, amelynek egyik újdonsága, hogy manuális váltókkal együtt is használható.
A Mercedes X osztály koncepció-változatát tavaly októberben leplezték le. Most egy bejelentő-videó érkezett, amely szerint a gyártásra kész autót július 18-án mutatják meg a nagyközönségnek. Az autóból két változatot kínálnak majd: egy terepjárásra alkalmasabbat, és egy utcait.
A Ford Mustanggal együtt hat másik típust is leteszteltek az EuroNCAP legutóbbi sorozatában. Az Alfa Stelvio, a Hyundai i30, az Opel Insignia, a Seat Ibiza és a VW Arteon mind öt csillagot érdemelt, csak a Honda Civictől vontak le egyet, és a japán kompakt legtöbb részeredménye sem tűnik gyengének.
Bár a Nissan messze nem ígér annyi önállóságot, mint a Tesla típusai, azért nem hagyják ilyesfajta trükkök nélkül. Azt már korábban elárulták, hogy fejlett sávtartó rendszerrel szerelik fel, most pedig az is kiderült, hogy a parkolásban is komoly segítséget nyújt.