Óriási a tumultus a Volkswagenek körül, pedig egy fél csarnokot belaktak a Genfi Autószalonon. A tömeg nagy része most még igazán futurisztikusnak ható, de a tervek szerint hamarosan valósággá váló autóknál csoportosul. Tesla-riválistól kezdve, elektromos népautón át az újragondolt hippibuszig minden van itt.
Az Aurora projektről idén biztosan sokat hallunk még, mert ezen a néven kezdődhet meg az autózás jövőjének előkészítése Finnországban, az úthálózatfejlesztők oldaláról. A terv szerint az ország északi részén, Kolari térségében építik majd ki a világ első intelligens útjának első tíz kilométeres szakaszt, amelyen a félig és teljesen önvezető autók is folyamatos adatkapcsolat útján szerezhetnek információkat például a forgalmi viszonyokról, az időjárás változásairól és esetleg a balesetekről.
Az A osztály a Mercedes VW Golfja: a méret, a funkció, a teljesítmény. Eddig pedig nagyjából ugyanaz a tudás is volt mindkettőnél, csak a Merci kicsit rosszabbul adta elő a műsorszámot, több pénzért. Hát ezért látunk oly sok Golfot az utcán, és kevés A osztályt. De mintha a Mercedes megelégelte volna a szereposztást, mert drámait lépett. Bevezette az új A osztályt, ami már nagyon nem egy ligában versenyez a Golffal.
Amerika és Európa is csak veszíthet, ha kereskedelmi háborút folytat egymással – hangsúlyozta a német autóipari szövetség (VDA) elnöke hétfőn a tervezett amerikai védővámokkal kapcsolatban. A szövetségi kormány is ismét bírálta Washington tervezett lépéseit, Steffen Seibert kormányszóvivő szerint tévúton jár, aki tovább emeli a vámokat.
Amíg Európában tavaly végigverte a kategóriatárs helyi prémiumokat, hazai piacán, Kaliforniában egy kényes meccsben kapott ki a Tesla. A Chevy Bolt tolta le a villanyautós dobogó tetejéről a Model S-t.
... a Volvo XC40 lett. 325 pontot gyűjtött Európa legnagyobb nevű, szakújságírók által zsűrizett autós versenyében, tekintélyes előnnyel verte a többi hat döntőst. Alapos tesztje egyébiránt épp ma jelent meg nálunk, itt olvasható.
A dél-európai zsűritagok meglepetésre nem szavazták szorosabbra az élmeccset: másodikként a Seat Ibiza végzett: 83 pontos hátrányban, 242 ponttal. A dobogó harmadik fokára a BMW 5 állt 226 ponttal.
A döntősök egyetlen nem európai autója a Kia Stinger volt; a nálunk szétdícsért sportos koreai negyedikként zárt 204 ponttal. Az ötödik helyért szoros meccs ment a Citroen C3 Aircross és az új Audi A8 között; végül előbbi 171 pontot gyűjtött az Audi 169 pontjával szemben. A hét döntős közt utolsóként az Alfa Romeo Stelvio végzett 163 ponttal.
Frissítés: Ennek a streamnek itt már vége. Ha az eredmény érdekel, arról itt írtunk.
Magával rántotta a benzinkút egyik kútoszlopát egy figyelmetlen autós Gyöngyösön. Az A osztályos Mercedes sofőrje kora reggel állt meg tankolni, de amikor végzett, elfelejtette visszaakasztani a pisztolyt a helyére. Elindult, és rántott magával mindent.
A világ talán legdrágább karboncsomagjával készül a McLaren a genfi szalonra. 300 ezer fontért (101 millió forint) kérhető szénszálas csomagot mutatnak be a britek a kiállításon. Igaz, kell hozzá egy 750 ezer fontos Senna is.
Emlékezetes év lesz a PSA-konszernnek a tavalyi. Amellett, hogy megvették a GM-től az Opelt, gazdaságilag is erős év lett a franciáknak 2017. Növekvő bevétel mellett 11,5 százalékkal emelkedett a nyereségük tavaly.
A Zöld Pokolban álcázva körözgetve már láttuk, most pedig a forró pokolba photoshoppolva teaserezi az új AMG GT Coupe-t a Mercedes.
Az extrémritka szupersportautókat gyártó Pagani sem fordít hátat a trendeknek. Az alapító cégvezető maga mondja, hogy készen állnak beszállni a villanysportautós műfajba, de ez nem jelenti, hogy egyből hátat fordítanának a V12-es benzines szörnyetegeknek.
Repülő jármű kifejlesztésén gondolkodik a Porsche, hogy versenybe szálljon más gyártókkal a városi személyszállítási piacon - közölte Detlev von Platen, a Porsche értékesítési igazgatója az Automobilwoche című német autós folyóiratnak nyilatkozva.
Egyenesen a lipcsei gyártósorról küldött fotókkal igazolta a BMW: megvannak az első i8 roadsterek. Új taggal bővült a németek különc modellsorozta, az i-széria.
Donald Trump amerikai elnök azzal fenyegette meg szombaton az Európai Uniót, hogy adót fog kivetni az Európában gyártott autókra, ha az unió tényleg megtorló intézkedéseket hoz válaszul arra, hogy az Egyesült Államok vámot készül bevezetni az acél és az alumínium importjára.
Az új Mazda MX-5 szinte tökéletes roadster, de van neki egy testvérmodellje, a Fiat 124 Spider, abból is az Abarth-változat , amely valahogy sokkal drámaibban, sokkal tahóbban, összességében élvezetesebben adja elő magát. Ha viszont valaki keménytetőst szeretett volna, eddig nem választhatta az olaszt, miközben a Mazdából ott volt az RF .
Végre eljött a nap, amire a Wankel-hívek már régóta várnak: a Mazda európai alelnöke, Martijn ten Brink bejelentette, hogy visszatérnek autóikba a bolygódugattyús motorok. Január végén még csak erős sejtésünk lehetett arról, hogy ez megvalósul, most viszont hivatalossá vált a döntés.
Február végén mutatta be középkategóriás kombiját, a V60-at a Volvo. Néhány nappal később aztán jött a bejelentés a szedán változatról, az S60-ról is, amelyet Lex Kerssemakers alelnök szerint az Egyesült Államokban lepleznek le. Most a svéd márka másik vezetője, Hakan Samuelsson villantotta meg a lépcsős hátút.
Winter testing of new #VolvoS60 in Lofoten Norway.
— Håkan Samuelsson (@hakan_samuel) 2018. február 28.
Passionate product owner Magnus Olsson very satisfied with results. Car will be built in new factory in South Carolina later this year. pic.twitter.com/Htv6cJt7R7
A Ford már az utolsó simításokat végzi az új Focuson, amelyet tavaly ősszel minimális álcázással láthattunk a kémfotókon , nemrég pedig teljesen leplezetlenül kapták lencsevégre Portugáliában. Az autót a Genfi Autószalonon még nem állítják ki, az európai premiert a pletykák szerint áprilisban tartják. Néhány érdekes információ azonban már kiszivárgott róla.
A Lamborghini a tavalyi Genfi Autószalonon mutatta be a Huracán legerősebb változatát, a Performantét. Az autó miatt egyébként magyarázkodni is kényszerültek, ugyanis volt egy gyanús körrekordjuk a Nordschleifén. Ez persze nem akadályozta őket abban, hogy dolgozni kezdjenek a Huracán Performante következő változatán, a Spyderen. A nyitott tetős kivitelt a jövő héten mutatják be, addig is itt az első teaser.
Alig több mint két hete annak, hogy lehullt a lepel a következő, harmadik generációs Kia Ceedről. Előszériás példányokat már vezettünk is belőle, azt pedig már a bemutatón sem titkolták, hogy hamarosan újabb karosszériaváltozatot hoznak ki. Akkor még csak sejthettük, most viszont hivatalosan is kiderült: a kombi lesz az.
Nagyot fogy, nagyot nyúlik Touareg heteken belül érkező harmadik generációja. Még a belsőt is megvillantották a németek a premier előtt.
A Seat a közelmúltban faragott önálló almárkát a Cuprából, a háztáji tuningcég pedig azóta be is mutatta első modelljét, a felhergelt Atecát. Most valami még durvábbon dolgoznak: a Leon alapjaira építenek egy elektromos túraautót.
A Mazda MX-5 nem a sebességet, hanem az élményt helyezi előtérbe, vagyis nincs hajmeresztő tempó, ellenben az illúziója megvan. A könnyű kaszni, a jó futómű, és a remek súlyelosztás miatt a jelenlegi modell 135 és 155 lóereje is bőven elég. Viszont most belengettek egy 180 lóerős változatot.
Az elmúlt években már látszott, hogy az autógyártók elkezdték ritkítani a hoszteszeket a standjaikról a nagy kiállításokon, az idei Genfi Autószalon azonban negatív csúcsot dönthet a csinos biodíszletek száma.